چاپ       کد خبر: 136220
16 اسفند 1402

قدیمی ترین آهنگ های شیرازی با صدای شکر که تا حالا کسی نشنیده(+گوش کنید)

شکر شیرازی یکی از آنهایی است که بسیاری که نامش را می شنوند او را نمی شناسند، حتی ممکن است نامش را هم نشنیده باشند. اما تقریبا تمام دوستان بخیری از ترانه های ایشون داران و لذت میبرن هیچ کدام از ما نیست که ترانه طنز او را که در عروسی ها می خواند و هنوز هم در بسیاری از جمع های ایرانی خوانده می شود بلد نباشد و تکرار نکند.

برفتم بر در شمس العماره/ همون جایی که دلبر خونه داره/ زدم بر حلقه در/ یارم اومد دم در..

شکر شیرازی در خانواده‌ای یهودی در شهر شیراز متولد شد. او یکی از بازماندگان تاریخ مطربی و فعالیت‌های یهودیان در جشن‌های ایرانیان است.

وی از جمله هنرمندانی است که نقش مهمی در ترویج موسیقی محلی فارس داشته‌اند.شکر شیرازی معمولا با تنبک و دایره زنگی می خواند.

با وجود اینکه ترانه هایش همیشه خوانده می شد، ولی هرگز ضبط حرفه ای نشد، گویا زمانی رادیو ایران یا رادیو نیروی هوایی آن را پخش کرد.

از «مرتضی احمدی» نقل شده که دربارهٔ شکر شیرازی گفته‌است: «شکر شیرازی یک خوانندهٔ قدیمی شیرازی بود که حدود چهل سال پیش ترانه‌هایی اجرا می‌کرد. ترانه های وی اکثراً از برنامهٔ دهقان رادیو ایران زمان یادش بخیری پخش می‌شد. علاوه بر وی خواننده‌هایی چون غضنفر راستی٬ اکبر زیگلری و گلنار دهقان… شکر شیرازی، هم نقش مهمی در ترویج موسیقی محلی فارس داشته.»

در سال ۱۳۹۳ برخی از آثار او در آلبوم موسیقی «نغمه‌های شکرین» توسط مؤسسهٔ فرهنگی هنری ماهور منتشر شد.

عضو کانال تلگرامی ما شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مانی شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۳۰

خدابیامرزتش ، در بسیاری از مجالس شیرازی های قدیم خنده بر لب مردم می آورد… چه خدمتی بزرگ تر از این ؟

آخرین اخبار