تیتر اول

قطع برق وسط گرمای تابستان زندگی شیرازی ها را مختل کرد

قطعی برق ناگهانی بدون اینکه مردم در جریان این اتفاق قرار گرفته باشند علاوه بر اینکه زندگی شهروندان را مختل می کند، باعث می شود شرکت های خصوصی با خسارت های سنگین ناشی از سوختن سرور مواجه شوند.

ایلنا:  چند سالی است که با فرا رسیدن روزهای گرم سال و افزایش پیک مصرف برق موجی از دغدغه و نگرانی‌های مردم و فعالان صنعتی در پی قطعی برق شکل می‌گیرد.

قطع ناگهانی برق علاوه بر مختل کردن روند عادی زندگی شهروندان، برسلامت وسایل برقی و از کار افتادن آن هم تاثیر می‌‌گذارد؛ همچنین به موجب این امر زیانی که کسب‌وکارها را متوجه خود می‌سازد.

شهروندان شیرازی از قطعی مداوم برق در نقاط مختلف شهر شیراز ابراز گلایه می کنند.

یکی از شهروندان می گوید« ای کاش اداره برق حداقل زمان قطعی برق و جدول زمان بندی خاموشی ها را اعلام می کرد تا از کار و زندگی نمی افتادیم.»

شهروند شیرازی ساکن شهرک گلستان هم گفته« در طول شبانه روز دو بار و به مدت ۲ ساعت برق نداریم، آب قطع می شود و آنتن دهی موبایل ها هم ضعیف است.»

شهروند دیگری می گوید« ساعت کاری اداره ها را تغییر دادند که خانه ها برق داشته باشند اما در اوج گرما برق منازل قطع می شود!»

ضرر سنگین شرکت های خصوصی از قطعی برق ناگهانی

یکی از مدیران شرکت های خصوصی که در دو روز گذشته قطعی برق باعث شده متضرر شده به ایلنا می گوید: در جریان قرار ندادن مردم و عدم اطلاع رسانی دستگاه های مربوط باعث شده تا در یک سر درگمی قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه قطعی برق در روزهای گذشته می افزاید: قطعی برق باعث سوزانده شدن سرورهای این شرکت شده و بیش از یک میلیارد تومان ضرر دیده ایم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در انجام این اقدامات مردم را از طریق رسانه ها در جریان بگذارد، بیان می کند: بخش خصوصی و شرکت های خصوصی جهت ادامه کار و بسته نشدن با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند که این اقدامات لحظه ای باعث می شود تا برای همیشه این شرکت ها تعطیل شوند.

قطعی برق علاوه بر ایجاد و مشکل برای مردم چالش هایی بزرگی برای واحدهای صنعتی و کارخانه های استان ایجاد کرده است

نماینده شیراز و زرقان در مجلس نیز با بیان اینکه سه واحد مانند فولاد نی ریز، فولاد کوار و … بخش عمده ای از برق مصرفی شیراز را مصرف می کنند، می گوید: واحدی مانند آلومینیوم جنوب عنوان می کند که قطعی برق باعث شده تا این مجموعه در سال جاری از سوددهی به سمت زیان ده بودن حرکت کند.

جعفر قادری با اشاره به اینکه واحدهایی مانند فولاد کوار و فولاد نی ریز هم با مشکل زیان دهی مواجه شده اند، می افزاید: شوربختانه قطعی برق علاوه بر ایجاد و مشکل برای مردم چالش هایی بزرگی برای واحدهای صنعتی و کارخانه های استان ایجاد کرده است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی  معتقد است؛ سیاست های اشتباه در قیمت گذاری باعث شده تا ضرر و زیان هایی به واحدهای تولیدی مانند آلومینیوم جنوب، فولاد نی ریز و فولاد کوار واردشود و این واحدها برق را با قیمت تمام شده خریداری کنند.

وی می گوید: مشکل برق در دولت یازدهم و دوازدهم با شیب تندی همراه بود اما در دولت سیزدهم این روند کمی کاهش پیدا کرد ؛ به رغم اینکه در دولت سیزدهم کمی میزان تولید برق افزایش یافت اما به حدی نبود که بتواند مشکل کمبود و کسری برق را حل کند.

مدیر روابط عمومى شرکت فرآورده هاى لبنى رامک نیز به بحران انرژى براى صنایع غذایى اشاره می کند و می گوید: این بحران به ویژه براى صنعت لبنیات آسیبى بزرگ محسوب مى شود چرا که لبنیات موجود زنده است و قطعى برق در مجموعه هاى صنایع غذایى، باعث ایجاد خسارت هاى سنگینى مى شود که بر سلامت جامعه تأثیرگذاراست.

احسان روشن پرتو می افزاید: با رایزنى هاى مؤثرى که با مدیریت ارشد استان به منظور پایدارى انرژى صورت گرفته است، سیاست گذارى به منظور کاهش مصرف انرژى در شرکت فرآورده هاى لبنى رامک در دستور کار قرار دارد.

وى ادامه می دهد: کارکنان این مجموعه طى دو ماه اخیر سختى هاى زیادى را به جان خریدند تا راهکارهاى کاهش مصرف برق عملیاتى شود.

نمایش دیدگاه

  • سالها قبل که ساکن بندرعباس بودم بعلت گرمای زیاد هوا و بناچار استفاده از کولر گازی بعضاً ترانس برق دچار آتش سوزی میشد و تعمیر و تعویض آن در آن هوای سوزان و شرجی ساعتها طول می‌کشید . گاهی بر اثر فشار زیاد به شبکه برق این اتفاقات می افتند که قطعا شرکت توزیع و اداره برق تقصیری ندارند امسال گرمای هوا در کل دنیا بطور بی سابقه ای افزایش یافته است چاره ای جز حوصله و صبر وجود ندارد ‌

اشتراک گذاری