قول جدید شهردار اسدی در مورد زمان بهرهبرداری از دروازه جدید شیراز در گویم
شهردار شیراز با اشاره به اهمیت احداث زیرگذر گویم به دلیل اینکه محور شریانی در گلوگاه ورودی چند استان کشور است، اعلام کرد که این پروژه تا پایان سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید.
به گزارش اول فارس ، مدیریت ارشد شهری شیراز و هیئت همراه ضمن بازدید میدانی از اَبَرپروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم که محوری شریانی در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیلگر گره ترافیکی شمال و شمال غرب شیراز است، جلسه کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر را نیز در محل این پروژه برگزار کرد.
شهردار شیراز امروز، ۲۲ دیماه حاشیه در حاشیه این بازدید تأکید کرد: این پروژه نمادی از کار و مدیریت جهادی است که به همت قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) درحال اجراست.
محمدحسن اسدی با یادآوری اینکه کار اجرای این پروژه از دو سال پیش آغاز شده و قرار است تا پایان سال جاری به بهرهبرداری برسد، تصریح کرد: پیشرفت پروژه با وجود پیچیدگی و حجم بالای کار بسیار خوب و قابل توجه است که این موضوع نشاندهنده همکاری بین شهرداری و پیمانکار است که باعث شده پروژه با کمترین مشکل پیش برود.
وی با بیان اینکه پروژه بزرگمقیاس زیرگذر نیمه مسقف گویم تأثیر زیادی بر محور شمال غرب شیراز دارد و از نظر زیبایی نیز خاص است، ابراز امیدواری کرد که ادامه کار نیز با همین سرعت پیش رود تا به موقع تحویل مردم شود.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم در مراحل نهایی اجرای خود قرار دارد.
رضا محمدیان با بیان اینکه خاکبرداریها به پایان رسیده و نمای داخلی پروژه در حال اتمام است، گفت: تلاش بر این است که این پروژه بهموقع به بهرهبرداری برسد.
وی مشخصات فنی این پروژه را منحصربهفرد دانست و افزود: عرض دهانه زیرگذر حدود ۶۰ متر است و سه باند در هر طرف زیرگذر برای عبورومرور خودروها احداث میشود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: باندهای تردد در روی زیرگذر اجرا خواهد شد و ویدهایی که در رفوژ وسط طراحی شده، نور و هوا را به داخل زیرگذر وارد میکند و به تهویه مناسب کمک میکند.
محمدیان ادامه داد: کف زیرگذر با بتن مسلح به ضخامت حدود ۲۵ سانتیمتر و سپس آسفالت به ضخامت ۵ سانتیمتر پوشش داده میشود که عمر مفید آن بیش از ۸۰ سال پیشبینی شده است.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر همچنین طول زیرگذر را دو کیلومتر دانست و بیان کرد: این پروژه با نماسازی مناسب به عنوان دروازه شهر، نمایانگر اقتدار فنی و عمرانی مهندسان شیراز خواهد بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: این پروژه عظیم شهری به طول دو کیلومتر طراحی شده تا مشکل ترافیکی ورودی شهر شیراز در محدوده گویم را حل کند.
محمد امین گفت: عملیات اجرایی این پروژه از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر در مراحل پایانی خود قرار دارد که با اجرای سیستم روشنایی و نماسازی آن، پیشبینی میشود که ظرف چند ماه آینده به بهرهبرداری برسد.
به گفته وی، پروژه بزرگمقیاس زیرگذر نیمه مسقف گویم تأثیر زیادی بر حملونقل و ترافیک ورودی شمال غربی شیراز خواهد داشت.
معاون شهردار شیراز همچنین بیان کرد: این پروژه امکان تردد همزمان ۳ مسیر تندرو در هر جهت و ۳ مسیر کندرو در هر جهت را فراهم میکند که درمجموع به ۱۲ مسیر عبوری میرسد و این در حالی است که در گذشته تنها ۵ مسیر وجود داشت و افزایش ۷ مسیر ظرفیت قابل توجهی را در حوزه حملونقل این محور ایجاد میکند.