چاپ کد خبر: 145951
21 خرداد 1403

قیمت مرغ در استان فارس گرانتر از دیگر استانها / بر خلاف ادعای جهاد کشاورزی

درحالی‌که مسوولان جهاد کشاورزی فارس اذعان می‌کنند که قیمت مرغ در استان فارس مطلوب و پایین‌تر از میانگین کشوری است اما سایت‌های رسمی اعلام قیمت مرغ خلاف این را نشان می‌دهند.

خبرگزاری فارس : «نمی‌شه شیراز زندگی کنی اما قیمت‌ها از تهران هم گرونتر باشه»؛ این را خانمی می‌گوید که به گفته خودش سراغ قیمت گوشت و مرغ را از خواهرش که در تهران زندگی می‌کند گرفته است.گوشت مرغ به‌عنوان یکی از مواد مصرفی اصلی مردم به حساب می‌آید و طبیعتا ثبات قیمت آن نیز برای اقشار مختلف مردم اهمیت دارد.

سایت cipt که یک سایت رسمی مربوط به نرخ‌گذاری قیمت مرغ به صورت روزانه است، نرخ حداقل و حداکثر هر کیلوگرم مرغ را در همه استان‌های کشور به صورت روزانه به‌روز می‌کند.چنانچه در این سایت مشخص است قیمت حداقل و حداکثر هر کیلوگرم مرغ گرم در استان فارس در تاریخ ۲۰ خردادماه که راس ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح به روز می‌شود به ترتیب ۸۲ هزار و و ۷۰۰ و ۸۷ هزار تومان مشخص شده است و بر اساس آمار این جدول در استان فارس قیمت از دیگر نقاط کشور و همچنین میانگین ماه جاری (به مبلغ ۸۰ هزار و ۵۰۶ هزار تومان) بالاتر است.

اما آنچه مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس می‌گوید با این عدد و رقم‌ها متفاوت است:سلیمی قیمت هر کیلوگرم مرغ را بین ۸۴ تا ۸۵ هزار تومان در استان فارس عنوان کرده و می‌گوید: نرخ ها به صورت روزانه بر اساس عرضه و تقاضا در استان متغیر است و از سوی سازمان نرخ مصوبی اعلام نمی‌شود.

وی افزود: مدیریت خوب در این حوزه توانسته قیمت را تا حدودی ثابت و در چند ماه گذشته بدون افزایش نگه دارد.در این میان شائبه ای که وجود دارد این است که در قسمت های مختلف زنجیره تولید و توزیع مرغ، انحصاری وجود دارد که منجر به بالا بودن نرخ مرغ در استان فارس شده است.

جدول قیمت مرغ کشتار روز گذشته، قیمت مرغ استان فارس را حتی از تهران گران‌تر نشان می‌دهد


موضوعی که از چشم شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی هم دور نمانده و طی نامه‌ای به مسوولان مربوطه خواستار پاسخ و توضیح شفاف در این زمینه شده‌اند.چراکه سوال اصلی این است که وقتی قیمت نهاده مشخص است و تولید و توزیع در یک روال شفاف و مشخص صورت می‌گیرد چرا گوشت مرغ قیمت مصوب ندارد و نرخ در استان فارس بیش از دیگر نقاط کشور است؟

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار