چاپ کد خبر: 74920
25 بهمن 1400

لباس متفاوت مریلا زارعی ، سولماز غنی ، بهروز شعیبی ، ترلان پروانه ، یکتا ناصر ، سوگل خلیق ، پژمان جمشیدی ،طناز طباطبایی ، لاله مرزبان ، نیکی کریمی

جشنواره فیلم فجر امسال سر و صدای آنچنانی به پا نکرد. همه بازیگران ، کارگردانان و تهیه کننده ها آسه آمدند و آسته رفتند. بازیگرهای این دوره از جشنواره خیلی خوش پوش شان مریلا زارعی بود که به خودش رسیده بود  و یکتا ناصر که انتخابش به نظر می رسد لباس خوب و راحتی را برای اش رقم نزده و او مدام دنبل صاف و صوف و مرتب کردن آن بود.

مریلا زارعی 2

توی آقایان وضع بدتر بود و جز امیر محمدی بازیگر جدیدی که کت شتری و جلیقه اش را ست کرده بود؛ خبری در میان آقایان نبود. پژمان جمشیدی یک پالتوی نیم تنه پوشیده بود .بهروز شعیبی کارگردان، نویسنده و بازیگر که بیشتر وقت‌ها لباس‌های مرسوم می‌پوشید و زیاد هنری باز در نمی‌آورد؛ کت پشمی قهوه‌ای با ترکیب شلوار جین پوشیده بود که یک ظاهر غیررسمی اما شیک برای هر نوع مراسمی می‌تواند باشد.

در ادامه به بررسی استایل بازیگران در این دوره از جشنواره فیلم فجر می‌پردازیم.

مریلا زارعی

مریلا زارعی 2

مریلا زارعی تیپ مشکی زده بود و برای همین لاغر و بلندتر به نظر می‌رسید. لباس ساده بود اما بالا تنه مانتو با آستین‌های کلوش ظاهر او را از حالت یکنواختی در آورده بود. خصوصا که جنس لباس به نوعی پشمی براق بود. شلوار هم گشاد بود و از جنس پالتو انتخاب شده بود. روسری حاشیه پهن نارنجی رنگی داشت که در زمینه مشکی لباس‌های مریلا خیلی به چشم می‌آمد و به هر حال انعکاس و شادابی آن به صورت مریلا بر می‌گشت. شاید با دقت به سبک لباس پوشیدن این روزهای بازیگر‌ها به این نکته هم برسد که چقدر بلوز و پلیوری که برای زیر لباس اصلی انتخاب می‌کنیم مهم است و حتی اگر کمی از آن پیدا باشد می‌تواند بسیار روی تصویر ما تاثیر بگذارد. مثلا مریلا یک بلوز با تور مشکی و دکمه‌های گرد و برجسته پوشیده بود که آستین‌های بلند توری‌اش از زیر لباس بیرون آمده بود و جلوه خاصی به تیپ او داده بود. ماسک خانم بازیگر هم حسابی به چشم می‌آمد. ماسکی سه بعدی و سیاه و سفید که ترکیبی از دو طرح داشت. لایه رویی طرح زیگزاگ داشت و لایه زیری مانند نقش‌های اسلیمی بود. این را هم اضافه کنیم که گویا ماسک زدن باعث شده بود مریلا به نسبت باقی موارد آرایش با دقت‌تر و پر کنتراست‌تری از همیشه داشته باشد که چشم های‌اش را کشیده‌تر نشان می‌داد. کیف کوچک مستطیلی با بند نقره‌ای که با ساعت بند نقره‌ای او هماهنگ شده بود. مریلا هم برای بازی در فیلم «هناس» به برج میلاد آمده بود.

سولماز غنی

سولماز غنی

سولماز غنی شاید یکی از رنگی‌ترین بازیگرهای این دوره جشنواره بود. لباس او تلفیقی از رنگ قرمز و بنفش داشت با گل‌های درشت که شبیه پارچه‌های هندی بود. کیف کوچک چمدانی هم دست گرفته بود که بیشتر از رسمی بودن، اسپرت بود. کلا لباس سولماز حس خوبی داشت و در فضای جشنواره چشم را می‌گرفت اما خیلی با معیارهای شیک پوشی و یا حتی خاص پوشیدن جور در نمی‌آمد. فصل لباس هم بیشتر بهاره بود تا زمستانی. اگر سولماز به جای شلوار یک دامن شلواری و یا دامنی با جنس آهار دار پوشیده بود، شاید می‌شد درباره آن حرف‌های بیشتری زد.

ترلان پروانه

ترلان پروانه 11

ترلان پروانه کت و شلوار چرم مشکی و کفش کتانی سفید پوشیده بود. شلوار چرم در مقایسه با شلوار پارچه‌ای و جین چه بخواهیم و چه نخواهیم برای ما خانم‌های ایرانی، یکی از آن پوشش‌هایی به حساب می‌آید که دل و جرات می‌خواهد. ترلان هم با تیپ‌هایی که زده و رنگ موهای این سال‌ها و مدل های‌اش نشان داده بازیگری اهل ریسک است و با زیبایی‌اش اینها را مخلوط می‌کند.

این مدل شلوار سال ۲۰۲۱ هم مد بود با اینکه شیک‌ترین شلوار سال به حساب نمی‌آمد و در سال ۲۰۲۲ همچنان طرفداران زیادی دارد. در واقع چرم هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. شلوار چرم هم با کفش ورزشی و غیررسمی پوشیده می‌شود مثل همین کتانی‌های سفیدی که ترلان پروانه پایش کرده و هم با کفش و چکمه پاشنه‌دار. با اینکه ترلان در پوششش به درستی این نکته را رعایت کرده که زیر لباس چرمش بلوز سبک و ساده بپوشد نه بافت و سنگین اما به طور کلی پوشیدن دو آیتم چرم با هم خیلی مرسوم نیست. پالتو یا کت پشمی با شلوار چرم مخصوصا اگر رنگ‌هایشان با هم کنتراست ایجاد می‌کرد، زیبایی ظاهری خیلی بیشتر و شیک‌تری ایجاد می‌کرد و این امتیاز منفی پوشش ترلان پروانه به حساب می‌آید که برای تماشای فیلم «علفزار» به پردیس سینمای آزادی آمده بود.

یکتا ناصر

یکتا ناصر 3

یکتا ناصر پانچوی سبز ماشی پوشیده بود با چکمه بلندی با همین رنگ. جنس پانچو هم میکرو است که حسابی مد شده‌اند و در همه سنی طرفدار دارند. لباس‌هایی با این جنس پارچه مخصوص زمانی است که می‌خواهید هم پارچه مانتویی داشته باشد و هم پالتویی. باز بودن پانچو و کوتاه بودنش هم چیزی بود که مدام روی سن فتوکال حواس این بازیگر را پرت می‌کرد و به زحمت‌اش می‌انداخت. روسری ساتن مشک کوچکی هم پوشیده بود که با بلوزش ست شده بود. اما چیزی که خیلی به چشم می‌خورد؛ آستین‌های توری بلوزی بود که یکتا پوشیده بود و برای این فصل نه انتخاب مناسبی بود و نه با لباس‌های دیگرش هماهنگی داشت. یکتا برای نمایش فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا به جشنواره آمده بود.

فال روز

از شما دعوت می کنیم این گزارش جالب ، خواندنی  و سرگم کننده را تا آخر بخوانید و در پایین همین صفحه نظرتان برای ما بنویسید.

سوگل خلیق

سوگل خلیق 1

سوگل خلیق را اگر عکس های‌اش را جست و جو کنید می‌بینید که همیشه لباس‌های اسپرت و راحت می‌پوشد. فصل هم تاثیری در این نوع پوشش او ندارد. سوگل برای جشنواره امسال هم تدارک خاصی ندیده بود. یعنی هیچی. او یک پانچوی مشکی که به نظر جنس‌اش میکرو بود؛ پوشیده بود. با شالی طوسی رنگ. پانچوی او البته مثل یکتا ناصر فیت بدن و جلو باز نبود و برای همین اجازه می‌داد تا سوگل بدون هیچ نگرانی جلوی دوربین‌ها بیایستد. شاید به نظرتان شوخی بیاید اما رنگ کیف سوگل که زرشکی بود و مثل باقی بازیگرها از مدل کیف‌های کوچک بود با جوراب او ست شده بود. کفش او یک کفش ساده و به رنگ کالباسی بود.

بهروز شعیبی

بهروز شعیبی

بهروز شعیبی کارگردان، نویسنده و بازیگر که بیشتر وقت‌ها لباس‌های مرسوم می‌پوشید و زیاد هنری باز در نمی‌آورد؛ کت پشمی قهوه‌ای با ترکیب شلوار جین پوشیده بود که یک ظاهر غیررسمی اما شیک برای هر نوع مراسمی می‌تواند باشد. پیراهن بافت ساده در یکی از طیف‌های تندِ آبی با کت و شلوار ترکیبی درست را ساخته بود. آبی و قهوه‌ای با هم هم‌خوانی دارند و رنگ‌های مکمل‌اند. قهوه‌ای سایه‌ای تیره از نارنجی است که در مقابل آبی قرار می‌گیرد. ترکیب رنگ آبی و قهوه‌ای در طبیعت هم زیاد دیده می‌شود مثل کوه و آسمان و دریا.

یادآوری این موضوع هم بد نیست که این چند سال دوره تجدید حیات و نوزایی رنگ قهوه‌ای به حساب می‌آید. انواع قهوه‌ای‌ها از شکلاتی سیر گرفته تا تافی کره‌ای خیلی زیاد وارد دنیای مُد شده‌اند و قهوه‌ای یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها شده است.

اما دو نکته ریزی هم در مورد لباس شعیبی بگوییم. اول اینکه شلوار جین تیره انتخاب اشتباهی نبود ولی شلوار زغالی می‌توانست انتخاب بهتری باشد از این جهت که ترکیب فوق العاده کلاسیکی را به وجود می‌آورد. دوم اینکه این ظاهر با پوتین یا بوت قهوه‌ای تیره تکمیل‌تر می‌شد. در ضمن شعیبی برای بازی در فیلم «هناس» به برج میلاد آمده بود و جلوی دوربین‌ها ایستاده.

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی

برای اولین بار طناز طباطبایی را با استایلی متفاوت می‌بینیم. این بازیگر در اکران مردمی فیلم «بی‌رویا»، استایل نسبتا کژوال‌تری را نسبت به تمام استایل‌های رسمی سابق خود داشت. شاید بتوان استایل او را با ارفاق، مناسب اکران فیلم دانست، اما از دیدگاه ما این استایل، طناز را از طناز بودنش دور کرده. کلاه قرمز او را جذاب‌تر کرده و ترکیب آن با مشکی بسیار زیبا شده است. هرچند که کاپشن او را چاق‌تر از حالت عادی نشان میداد.

لاله مرزبان

لاله مرزبان 1

او در چند ماه اخیر ثابت کرده که می‌تواند استایل‌هایی داشته باشد که کسی تاکنون نداشته است. لاله مرزبان پیش از این نیز برای حضور در اکران مردمی فیلم دیگرش، بی‌همه‌چیز، روسری وینتیج را انتخاب کرده بود. اما این بار به تنها یک روسری وینتیج اکتفا نکرده بود و با ظاهری تماما وینتیج دیده شد. شلوار دمپای او، قدش را کشیده‌تر و او را جذاب‌تر نشان میداد.

نیکی کریمی

نیکی کریمی 7

نیکی کریمی ستاره دهه ۶۰ و ۷۰ سینما، برای فیلم «دسته دختران» با ظاهری راحت، زیبا و البته ساده به جشنواره آمد. او مانتوی بافته‌ی بلند زرشکی رنگی پوشیده بود و زیر آن بلوز و شلوار مشکی پوشیده بود. بوت و کیف و روسری مشکی هم داشت. نیکی آرایش بسیار ملایمی بر صورتش بود و مثل همیشه می‌خواست تاکید زیادی روی سادگی داشته باشد یا حداقل همان چیزی بود که همه این سال‌ها بود. شاید هم البته توی ذهن‌اش بوده که با موضوع فیلم -مقاومت زنان در اولین روزهای جنگ- هماهنگی داشته باشد. به هرحال نیکی، تیپ نزده بود. او برخلاف این روزها که روسری کوچک هم مد شده، روسری بزرگ مشکی به سر داشت.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی 2

پژمان جمشیدی یکی دیگر از بازیگران فیلم «بی‌مادر» بود که البته روز اولی نبود که به جشنواره می‌آمد. این فوتبالیست قدیمی نیم پالتو پوشیده بود. فکر نکنید که هر کسی می‌تواند این نوع پوشش را داشته باشد و خوب به نظر برسد چون؛ نیم پالتو از آن دست لباس‌هایی است که قد بلند و تناسب اندام نسبی می‌خواهد که البته پژمان دارد؛ چه دوست‌اش داشته باشید و چه نه.



این مطلب را هم بخوانید:

لباس متفاوت هادی حجازی فر ، نهال دشتی، ندا جبرائیلی ، پریناز ایزدیار ، مهرداد صدیقیان ، شبنم قلی‌خانی ، ژیلا شاهی ، لاله مرزبان ،آیدا ماهیانی ، فهیمه هرمزی


با توجه به رنگ پوست و مو، دمای هوا و اینکه این نوع پالتو با رنگ مشکی در هر مراسمی از رسمی و نیمه رسمی تا محیط کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، انتخاب این بازیگر را تایید می‌کند.

اما به نظر می‌رسد که پژمان جمشیدی استایل غیررسمی در نظرش بوده چون زیر این پالتو از جلیقه یا پیراهن مردانه خبری نیست. در استایل غیررسمی هم محدودیتی برای لباس زیر پالتو یا نیم پالتو وجود ندارد. هر کس لباسش را با خلاقیت و سلیقه خودش انتخاب می‌کند ولی بیشتر انواع شلوار جین یا راسته و البته نیم بوت با آن می‌پوشند.”چی بپوشیم”

فال روز

از شما دعوت میشود در پایین همین صفحه نظرتان برای ما بنویسید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

هموطن پنجشنبه , ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۳:۵۰

میگما این آدمای که میگن ما خوشمون نمیاد از این و از اون،،خو چرا دنبال میکنی و نگاه،،تیتر که معلومه،،ولی حالا شما این دفعه رو منت بزار ازشون خوشت بیاد،گناه دارن دخترای مردم،،نه که نظر شما خیلی مهم واسشون،افسردگی میاد سراغشون،،حالا کوتاه بیا ثواب داره

علیرضا جمعه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۰۲

یه لحظه خودتو بزار جای اونا اونوقت شاید یه کم درک میکنی چرا اینجوری دوس دارن لباس بپوشن یا محبورن بپوشن

حدیثه پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

بابا چه کاریه این همه هزینه کردین چیزای مسخره گرفتید یه گونی بپوشید راحت بعدش خوشگلنر از لباس های این ها هست ولی لباس یکتا ناصر و مریلا زارعی خیلی خوشگل بود

ع--الف پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

اگر این افراد به عنوان نماینده یک ملت با فرهنگ دینی ظاهر می شوند، باید به قوانین اسلامی ایران احترام بگذارند و طبق قانون ،با ظاهری متین منظم و مرتب در چنین محافلی حضور پیدا کنند، حجاب برخی بد نبود اما برخی در پوشش و بیان حدود شان زن ایرانی را رعایت نکرده بودند.
احترام به قوانین ، نشانه رشد فکری و اندیشه صحیح و سالم است.

M پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

چرا اتفاقا بازیگر چادری داریم مثلا الهام چرخنده و یا مثلا یه بازیگر حجابی مثل سوگل طهماسبی ???

حمید پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

ما نفهمیدیم این جشنواره مدو لباس هست یا جشنواره فیلم اما خوشم میاد که من چه بیکارم که اینا رو میخونم و بیکار تر اونایی میشن لباس اونا رو تحلیل و بررسی میکنن

ناشناس پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۵:۴۶

سلام بازیگر یعنی الگو نباید در فضای مجازی برای مخاتب الگوی بدی از لحاظ حجاب مسلمانان باشند از یک طرف نقش امام از طرف دیگر بد حجاب

ناشناس پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۰۸

همون جوری که زندگی ما و پوشش ما به اونا ربطی ندارند زندگی اونا هم به ما ربطی ندارد فقط زحمت میکشن تا بتونن تو این وضعیت مملکت و مریضی مارو سرگرم کنند

ناشناس پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱:۵۸

اینایی که میگن بزارین بازیگرا هر چی میخواد بپوشن به ما ربطی نداره ببخشید ولی واقعا ا… اینا الگوی یه عده آدم ظاهر بینن که منتظرن بی منطق الگو برداری کنن

عالی بود پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱:۰۲

چه میگی تو بچه چرت و پرد☹☹☹

دشمن حنا فضوله چهارشنبه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱

حنا دختری در مزرعه…و برو تو مزرعه این قدر هم فضولی نکن نیم وجبی ??????

ناشناس چهارشنبه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

آدمهای بی ارو درد که مردم بزرگشون کردن بدون ما هیچن

.. چهارشنبه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

سلام میخواستم بگم اونایی که گفتن بازیگر چادری پیدا نمیکنن
بازیگر چادر هم داریم خانم سحر احمد پور خانم ستاره سادات قطبی خانم الهام چرخنده

شهروند چهارشنبه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

فکر کنم خودم از همه خوش تیپ ترم کسیه گونی هم بپوشم بهم میاد اگه لباس‌های گرون بپوشم چی میشم. ما هنرمندها رو بخاطر هنرشون دوست داریه نه تیپشون. چنانچه اگه سالمند هم بشن باز هم عاشقشونیم

آخرین اخبار