چاپ      کد خبر: 16634
12 آبان 1398

ماجرای بازداشت رئیس جمعیت هلال احمر

آن طور که خبر رسیده اتهامات او ارتباطی به مجموعه هلال احمر ندارد و مربوط به زمانی است که او رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود. شهریور ماه سال جاری خبر استعفای پیوندی به خاطر تخلفات مالی در مجموعه هلال احمر بارها مطرح شد. هرچند هر بار خیلی زود پس از مطرح شدن تکذیب شد.

رئیس فعلی هلال احمر هم به جمع متهمان اختلاس پیوست. هرچند خیلی زود دو برابر مقدار اتهامش را به عنوان وثیقه گذاشت و آزاد شد. روز گذشته پس از پایان جلسه دادگاه پیوندی، سازمان بازرسی کل کشور به اتهام ۱٫۵ میلیارد اختلاس، قرار بازداشت او را صادر کرد اما ساعتی بعد پیوندی با وثیقه ۳ میلیاردی آزاد شد.

به گزارش سلام نو، آن طور که خبر رسیده اتهامات او ارتباطی به مجموعه هلال احمر ندارد و مربوط به زمانی است که او رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود. شهریور ماه سال جاری خبر استعفای پیوندی به خاطر تخلفات مالی در مجموعه هلال احمر بارها مطرح شد. هرچند هر بار خیلی زود پس از مطرح شدن تکذیب شد.

چندی پیش علی فرجی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر به خاطر اتهامات مالی و نحوه واردات دارو با ارز دولتی و گران‌فروشی در بازار آزاد بازداشت شد و همین امر باعث تا گمانه زنی ها برای رفتن پیوندی شدت بگیرد. نوبخت پس از این اتفاق پیامی صادر کرد که در آن نوشته شده بود: به عنوان نماینده رئیس جمهور در شورای عالی هلال احمر از تلاش های نهادهای نظارتی از جمله بازرسی ویژه رئیس جمهور و حراست هلال احمر و وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه که در شناسایی و دستگیری سرشاخه های فساد و نفوذی در هلال و تحویل آنها به مقامات قضایی مبذول فرموده اند، تشکر می نمایم.

جالب اینجاست که علی اصغر پیوندی در حالی که اخبار حواشی او زیاد است ساعات اولیه صبح امروز در توییتر شخصی اش توییت کرده است و نوشته است:” لایروبی رودخانه‌ها و بازکردن مسیل‌ها از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از #سیل است. کاری که همت بلند شهرداری‌ها در شهرهای مختلف را می‌طلبد. این شرط لازم، اماکافی نیست؛ ریختن زباله و نخاله درجوار رودخانه‌ها و داخل کانال‌ها ومسیل‌ها توسط افراد ناآگاه باید مورد سرزنش همگان قرار گیرد.” او هیچ اظهار نظری درباره چرایی دستگیری اش و کم و کیف جلسه دادگاهش نداده است.

البته یکی از رسانه ها از اساس خبر بازداشت پیوندی را نادرست می داند. باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یک منبع آگاه درباره خبر بازداشت پیوندی گفته است: اساسا سازمان بازرسی نمی‌تواند اقدام به بازداشت افراد کند و تنها می‌تواند گزارشی از تخلفات تهیه و در اختیار مقامات قضایی قرار دهد.

علی اصغر پیوندی را بیشتر بشناسید

علی اصغر پیوندی پزشکی ۵۷ ساله است که هم استانی رئیس جمهور است. او در سرخه به دنیا آمده و همین باعث شده بسیاری از رسانه ها این شایعه را مطرح کنند که پیوندی پسرعمه رئیس جمهور است. این در حالی است که بارها این شایعه تکذیب شد. خود روحانی هم در گفت و گویی این شایعه را کذب دانسته بود.

پیوندی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای رشته مدرک پزشکی عمومی اش فارغ التحصیل شد. او در سال ۶۸ مدرک پزشکی عمومی خود و در سال ۷۲ از دانشگاه علوم پزشکی شیراز دکتری تخصصی گوش و حلق و بینی خود را دریافت کرد. همچنین گفته می شود علی اصغر پیوندی دوره تکمیلی جراحی اندسکوپی سینوس و بینی، را در سال ۱۳۸۰ و در دانشگاه گراتس اتریش گذرانده‌ است.

او که با رای اکثریت اعضا ریاست سازمان نظام پزشکی تهران را نیز برعهده دارد در فاصله سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ به مدت چهار سال ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشته و در حال حاضر استاد گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. او از تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۲ هم به عنوان عضو فرهنگستان پزشکی منصوب شده‌است. مدیر گروه شنوایی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده توانبخشی و رئیس مرکز تحقیقات شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دیگر سوابق مورد توجه اوست.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار