چاپ       کد خبر: 11710
28 مرداد 1398

” مارولس دیزاینر۷ ” کتابی برای علاقمندان به طراحی | سارا نوری زاده و معصومه لطف الله خیرآبادی

به گزارش اول فارس ، در کشور ما متاسفانه مردم با کتاب ها قهر بوده و به همین سبب سرانه مطالعه بسیار پایین و به اذعان سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه نگاه و در تاریخ ۴ شهریور ماه سال گذشته حدود ۱۲ دقیقه و نیم برای کتابخوانی و حدود ۲۰ دقیقه سرانه مطالعه مجلات، روزنامه‌ها و فضای مجازی هم برای هر ایرانی می باشد که در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا بسیار کم برآورد می شود.

هر روز شاهد تداخل علوم مختلف با یکدیگر هستیم از جمله ورود فناوری اطلاعات به رشته ها گوناگون که شاید خیلی از ما نه تصورش را داشتیم و نه باور آن.از سویی ، پیشرفت علوم دیگر و هنرهای گوناگون لزوم استفاده از فناوری های نوین را بیش از پیش الزام می نماید.

نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ و یا کورل و یا تری دی مکس و مایا علاوه بر صنعتگران طراحی های دو بعدی و سه بعدی از علایق و مورد کاربرد دانش آموزان و دانشجویان رشته های گوناگون نیز می باشند و در حال حاضر از یک نرم افزار اختصاصی به نرم افزاری عمومی و کاربردی مبدل گردیده است.

هدف از تالیف کتاب مارولس دیزاینر ۷ :

 در آموزش شاهد ظهور نرم افزارهای خاصی ویژه رشته های خاص هستیم که جلوه های خاصی را به آموزش، یادگیری و خلاقیت دانش پژوهان می بخشد. این گونه نرم افزارها که اکثرا واراتی می باشند برای یادگیری مشکلاتی را برای دانشجویان به همراه دارند که علاوه بر اختصاصی بودن یادگیری را نیز برای آن ها مشکل می نماید.

اما مدرسین دغدغه مند و متعهد این مرز و بوم با شناخت  این نیازها  می توانند قدم های جاودانی را برای روشنی بخشیدن به مسیر پر پیچ و خم آموزش بردارند.

مولف کتاب:

مولفان کتاب مارولس دیزاینر۷ سارا نوری زاده ، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر در گرایش هوش مصنوعی می باشد.وی هم اکنون مدرس گروه کامپیوتر و طراحی و دوخت دانشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز، الزهرا می باشد.

با کتاب  مارولس دیزاینر ۷  بیشتر آشنا شوید:

ناشر این کتاب دانشگاه فنی و حرفه می باشد که چاپ اول آن ۱۳۹۸ و در ۵۰۰ جلد به چاپ رسید. قیمت این کتاب ۳۰۰۰۰ریال می باشد.اثر حاضر اولین نسخه فارسی چاپ شده بوده و چاپ دوم این کتاب در اوایل سال تحصیلی جاری قابل دسترسی مخاطبان می باشد.

محتوی کتاب:

امروزه استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری در سایر علوم پیشرفت کرده است. طراحی سه‌بعدی لباس سبک جدیدی از طراحی الگو و لباس است که کاربر را قادر می‌سازد علاوه بر طراحی و الگوسازی مجازی لباس، طراحی پارچه و دوخت لباس را هم‌زمان در دو محیط دوبعدی و سه‌بعدی به انجام رساند. کتاب مارولس دیزاینر ۷ حاصل تجربه درزمینه آموزش طراحی سه‌بعدی لباس در نرم‌افزار Marvelous Designer است که در هشت فصل آماده شده است. ازجمله مباحث مطرح‌شده می‌توان به معرفی و توضیح منوها، نوارابزارها و ابزارهای موجود در آن‌ها، کار با مانکن و انجام تنظیمات آن، رسم و ویرایش الگو، روش‌های کپی گرفتن از الگوها، انواع دوخت، ایجاد انواع ساسون و برش روی لباس اشاره کرد. همچنین جزئیات دوخت لباس مانند درج دکمه و جادکمه، مغزی‌دوزی، درج انواع تصاویر گرافیکی و گلدوزی و نیز دوخت زیپ به‌طور کامل شرح داده‌شده است. کلیدهای میان‌بر در پیوست و واژه‌‌نامه انگلیسی به فارسی اغلب کلمات انگلیسی موجود در نرم‌افزار در انتهای کتاب آمده است.

مخاطبان کتاب:

دانش‌آموزان، دانشجویان و مدرسان محترم رشته طراحی ‌و دوخت و نیز افرادی که آشنایی مختصر با کامپیوتر دارند، می‌توانند از محتوای کتاب استفاده کرده و علاوه بر برقراری ارتباط مؤثر با نرم‌افزار Marvelous Designer  به خلق طرح‌های نوین و زیبا در محیط سه‌ بعدی بپردازند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار