چاپ کد خبر: 957
23 مهر 1397

مبارزه بیولوژیکی با آفت‌های گوجه فرنگی در ارسنجان

8798760 151

به گزارش  اول فارس؛ علی عسکر امیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: طرح مدیریت تلفیقی مبارزه با آفت‌های گوجه فرنگیدر بیش از ۲۸۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی انجام شده است.

وی افزود: در این طرح کشاورزان به جای استفاده از سموم کشاورزی، به روش بیولوژیک به مبارزه با این آفت‌ها می‌پردازند.

امیدی، رهاسازی زنبور براکون، محلول پاشی حشره کش بیولوژیک BT، نصب کارت‌های چسبناک زرد و آبی و نصب تله‌های نوری و سطلی را از مهمترین روش‌های مبارزه بیولوژیکی با آفت‌های گوجه فرنگی ذکر کرد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است، افزود: کرم هلیوتیس، پروانه مینوز و گل جالیز از مهمترین آفت‌هایی هستند که باعث خرابی بوته و میوه گوجه فرنگی می‌شوند و هر سال خساراتی را به کشاورزان وارد می‌کنند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، ارقام گوجه فرنگی کاشت شده در این شهرستان فلات، کانیون، تکیوای و سوپر چیف می‌باشد افزود: متوسط برداشت این محصول در شهرستان ارسنجان ۶۰ تا ۶۵ تن در هر هکتار است که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰ هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

زمان برداشت گوجه فرنگی در ارسنجان از اواسط مرداد آغاز شده و تا اواسط آذر ادامه دارد.

استان فارس سالانه ۲۳ درصد از گوجه فرنگی کشور را تامین می‌کند و قطب تولید گوجه فرنگی کشور است.

گوجه فرنگی، خنک و اشتها آور است و آب آن برای رشد و نمو بهتر اطفال موثر است.

گوجه فرنگی به علّت دارا بودن ویتامین‌های A، B، C، K. و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن در تأمین انرژی و تقویت بدن نقش موثری ایفاء می‌کند.

ارسنجان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار