سلامت و درمان

متخصصان می‌گویند این ۳ چیز را نباید در وعده صبحانه خورد

 این تصور غلط وجود دارد که صبحانه‌های شیرین انرژی‌بخش‌اند، در حالی که بالا‌رفتن ناگهانی قند، و به دنبال آن سقوط ناگهانی قند، احساس خستگی و کرختی در ما ایجاد می‌کند. 

به گزارش اول فارس ، کریس دوبرلی، کارشناس سلامت روده، از بریتانیایی‌ها خواسته است که عادت‌ مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه را کنار بگذارند. او توصیه می‌کند که مصرف آب پرتقال و غلات شیرین را فراموش کنند، زیرا این مواد ظاهرا بی‌ضرر به سلامت روده و سلامت عمومی صدمه می‌زنند.

او تاکید می‌کند که مواد غذایی شیرین مانند آب پرتقال، به‌دلیل تاثیر منفی که بر سلامت روده و سلامت عمومی دارد، باید از رژیم غذایی حذف شوند، زیرا قند بالای این مواد غذایی سطح قند خون را ناپایدار و تعادل ظریف دستگاه گوارش را مختل می‌کند. این تصور که صبحانه باید شیرین و حاوی آب میوه، غلات صبحانه یا انواع نان‌شیرینی باشد گمراه‌کننده و بالقوه مضر است.

متخصصان باور دارند که این ترجیحات غذایی را کارزار‌های تجاری متداول کرده‌اند و علم تغذیه آن‌ها را تایید نمی‌کند. وقت آن رسیده است که دیدگاهتان درمورد صبحانه را ازنو بسازید و گزینه‌هایی را در اولویت بگذارید که بر سلامت روده تاثیر مثبت دارد.

صبحانه‌ای لذیذ و مبتنی بر پروتئین برای سیری و عملکرد مطلوب روده عالی است، زیرا غذاهای پر پروتئین در وعده‌ صبحانه به ما سیری پایدار می‌دهند و مواد مغذی ضروری برای رشد را فراهم می کنند.

این تصور غلط وجود دارد که صبحانه‌های شیرین انرژی‌بخش‌اند، در حالی که بالا‌رفتن ناگهانی قند، و به دنبال آن سقوط ناگهانی قند، احساس خستگی و کرختی در ما ایجاد می‌کند.

برای تامین سوخت‌وساز سالم بدن در طول روز، باید روی گزینه‌های متعادل و مغذی تمرکز کنیم که سلامت روده و سطح انرژی پایدار را ارتقا می‌دهند. با کاهش مصرف غذاهای شیرین هنگام صبح می توانید سطح قند خون را ثابت نگه دارید، هضم غذا را بهبود ببخشید و سبک زندگی سالم‌تر را بنا کنید. منبع:uk.yahoo