متخصص بیماری های عفونی: بخور جوش شیرین برای درمان کرونا توصیه نمی‌شود

 یک متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: استفاده از جوش شیرین برای درمان بیماری کرونا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و قطعاً مضر است. به گزارش اول فارس ، رحیم رئوفی  در خصوص استفاده از بخور جوش شیرین اظهار داشت: جوش شیرین در واقع همان بی کربنات سدیم است و زمانی که […]

دکتر رحیم رئوفی به سمت مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت منصوب شد | وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 یک متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: استفاده از جوش شیرین برای درمان بیماری کرونا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و قطعاً مضر است.

به گزارش اول فارس ، رحیم رئوفی  در خصوص استفاده از بخور جوش شیرین اظهار داشت: جوش شیرین در واقع همان بی کربنات سدیم است و زمانی که تجزیه شده به co۲ تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بخور جوش‌شیرین دو ضرر دارد، گفت: خود ترکیب جوش شیرین، یک ترکیب محرک برای سیستم تنفسی است و معمولاً باعث تشدید سرفه می‌شود و مخصوصاً در افرادی که دارای آلرژی هستند.

فوکال پوینت و متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: همه می‌دانیم ابتلاء به کرونا باعث کمبود اکسیژن می‌شود و و در هوای دمی نیاز به اکسیژن بیشتر دارد نه کربن دی‌اکسید بیشتر.

رئوفی در پایان تاکید کرد: بنابراین استفاده از جوش شیرین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و قطعاً مضر است و از همه شهروندان خواهش می‌کنیم عدم استفاده از بخور جوش شیرین را به همه دوستان و آشنایان خود تذکر دهند و توصیه استفاده نکردن آن را اعلام می‌کنیم.

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

مطالب مرتبط

درگیری مرگبار اعضای دو طائفه افغانستانی در نیمه شب سیدخندان تهران

خبر خوش کشف روشی جدید برای افزایش ۲۵ درصدی طول عمر

مجروح شدن ۲ سرنشین خودروی شیشه‌ دودی پس از شلیک گشت پلیس

نظرات

  • علی صادقیان

    تاریخ : ۲۰ - آبان - ۱۳۹۹

    هر روز یه چی میگن