به گزارش اول فارس ، شرکت سایپاسیتروئن از شرکتهای زیرمجموعه گروه سایپا و نماینده انحصاری محصولات نشان سیتروئن در ایران، که در سال ۱۳۹۷، اولین محصول حاصل از سرمایهگذاری مشترک سایپا و سیتروئن یعنی خودروی سیتروئن C3 را به بازار ایران عرضه نمود و توانست علیرغم شرایط سخت حاکم بر فضای بینالمللی، بالغ بر۲۰۰۰ دستگاه از این خودرو را روانه بازار نماید، حالا پس از وقفهای چندساله در شرایط جدید حاکم بر فضای بینالمللی و داخلی ایران، توانسته است جایگاه خود را تثبیت و تقویت نموده و قطار توسعه محصول خود را به ریل اصلی بازگرداند.
بر اساس برنامهای که در طرح تجاری توافق شده توسعه همکاریهای سایپا و سیتروئن آمده بود، شرکت سایپاسیتروئن ابتدا با عرضه خودرو هاچبک C3 و با قوای محرکه ۱.۶توربو، جایگاه منحصربهفرد خود در بازار خودرو ایران را، ایجاد مینمود و سپس با عرضه دو مدل کراساوور و صندوقدار مبتنی بر همین پلتفرم(سکو) و با ایجاد تنوع در قوای محرکه، حضور خود در بازار خودرو ایران را تثبیت و تقویت مینمود.
لذا بر اساس این شرایط جدید، دومین محصول برنامهریزی شده قبلی در توسعه سبد محصولات حاصل از سرمایهگذاری مشترک، به زودی وارد بازار ایران خواهد شد.
خودروی دوم برنامهریزی شده برای عرضه در بازار ایران همان خودرو C3- XRاست که مدل کراساوور از خانواده محصولات مبتنی بر پلتفرم C3 است.
لازم به ذکر است که خودروهای کراساوور کلاسB، از جمله خودروهای مورد نیاز بازار ایران و دارای تقاضای بالا است و مدلهای متنوع از این خودرو با سطح آپشنهای(امتیازات) متفاوت به تدریج به بازار عرضه خواهد شد.
همچنین با توجه به گذشت زمان از عرضه این محصول مطابق با برنامه اولیه توافقشده در سرمایهگذاری مشترک، این خودرو در ظاهر بیرونی(نمای جلو و عقب) و نیز تریم داخل و قوای محرکه، به روزآوری شده است.
با توجه به برنامهریزیهای انجامشده قبلی در شرکت سایپاسیتروئن و تلاشهای صورت پذیرفته اخیر، هماکنون خطوط تولید(شامل خط بدنه، رنگ و مونتاژ) این خودرو، آماده بهرهبرداری است.
اولین محموله قطعات این خودرو سفارشگذاری شده و در راه حمل به ایران است و به زودی وارد کارخانه سایپاسیتروئن خواهد شد که بر این اساس در آذر ماه سال جاری، شاهد شروع تولید آزمایشی این خودرو، خواهیم بود و در بهمن ماه، با افزایش تدریجی سفارشگذاریهای انجام شده و رسیدن محمولههای بعدی قطعات، شاهد تولید انبوه این خودرو کراساوور خواهیم بود.
برنامه تولید این خودرو در سال جاری، ۲۰۰۰دستگاه و برنامه سال بعد، حداقل ۲۰هزار دستگاه خواهد بود.
با توجه به روابط ایجاد شده قبلی با تأمینکنندگان داخلی و توسعه این روابط در شرایط فعلی، این خودرو با تیراژ اقتصادی و ابتدا با ساخت داخل ۲۰درصد، وارد بازار شده و به تدریج ساخت داخل آن تا ۵۰درصد افزایش خواهد یافت و به عنوان یکی از محصولات اصلی شرکت سایپاسیتروئن در بازار ایران خواهد بود.
همچنین با توجه به نیاز تنوع محصول، شرکت سایپاسیتروئن عرضه سایر محصولات برند سیتروئن بهصورت CBU یا SKD را در برنامه خود قرار داده است و اقدامات اجرایی تحقق آن نیز آغاز شده است و به زودی با رسیدن خودروهای جدید به ایران، اطلاعرسانی لازم انجام خواهد شد.
یکی از اهداف اصلی این برنامه استراتژیک، توسعه سبد محصولات با نشان سیتروئن به عنوان یکی از نشان های معتبر و منحصر به فرد اروپایی در راستای سیاستهای توسعهای وزارت صمت است.
نظرات