چاپ کد خبر: 13783
1 مهر 1398

مدارس شیراز با مشکل جدی سرویس روبرو هستند| چه کسی پاسخگو است؟

در حالیکه سرویس مدارس شهر شیراز در سالیان گذشته توانسته بود با ارائه خدمات قابل قبولی رضایت نسبی شهروندان شیرازی و اولیاء دانش آموزان ومدارس را فراهم نماید در اولین روز از شروع مهرماه سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸کمبود سرویس حمل ونقل دانش آموزان باعث نگرانی شدید دانش آموزان ، خانواده ها و مدیران مدارس مختلف در شیراز شده است.

به گزارش اول فارس، مشاهدات عینی و تماسهای مختلف شهروندان از عدم وجود سرویس در برخی از مدارس و مسیرهای مختلف شیراز حکایت دارد. این مهم خصوصا در مدارس ناحیه ۱ و۲ شیراز  ومدارس دخترانه باعث نگرانی های بیشتر خانواده ها شده است.

نتیجه تصویری برای سرویس مدارس شیراز

محسن کلاری رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس در گفتگو با اول فارس ضمن تایید اختلال در خدمات سرویس دهی حمل ونقل دانش آموزان در اولین روز مهرماه ۹۷ گفت از مدتها قبل پیش بینی این مساله را کرده بودیم و در جلسات و مکاتبات متعدد نگرانی آموزش و پرورش را منعکس کردیم ولی تاکنون نتیجه راضی کننده و عملی از موضوع دیده نشده است. 

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس افزود در حوزه آموزش وپرورش  ما نوعا حالت کارفرما و متقاضی خدمات حمل ونقل هستیم اما سازماندهی کار و تامین خودرو و.. برعهده سازمان حمل ونقل شهرداری است که امیدواریم بتوانند در روزهای آینده در این خصوص تدابیر لازم را بکار گیرند.

نواب قائدی رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز در گفتگو با اول فارس با تایید کمبود  سرویس در برخی از مسیرها و مدارس گفت در پی طراحی ” سامانه سپند سرویس مدارس” از سوی وزارت کشور و سازمان حمل ونقل و تاکید براینکه کلیه عملیات سرویس ها باید بصورت یکپارچه روی سامانه جدید سپند صورت می گرفت و اینکه انجمن اولیاء ومربیان فارس بر اساس تجربیات میدانی سالهای گذشته اصرار به ادامه ثبت نام دانش آموزان در سامانه سرویس موسوم به shirazs.ir داشتند این موضوع باعث شد ناهماهنگیهایی بعمل آید که نهایتا توافق شد روال ثبت نام روی سامانه سازمان دانش آموزی shirazs.ir صورت گیرد.

نواب قائدی با اعلام اینکه در تلاشیم در روزهای آتی پیگیری  لازم را در خصوص تامین خودروهای لازم برای تخصیصی سرویس مدارس از طریق سازمان حمل ونقل شهرداری شیراز  بعمل آید ،اظهار امیدواری کرد با همکاری همه اعضای کمیسیون ماده ۱۹ مشکلات حمل ونقل دانش آموزان حل شده و از دغدغه خانواده های کاسته شود.

مدیر اجرایی یکی از مدارس دخترانه شیراز نیز در گفتگو با اول فارس با اعلام  کاهش شدید خودروهای تخصیصی به مدارس  گفت بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان متقاضی سرویس  مدرسه موردنظر بدون سرویس مانده اند و این موضوع را بسیار کم سابقه خوانده و گفته است از دست مسئولین مدرسه کاری در اینخصوص بر نمی آید. وی از مراجعه شدید اولیاء و بگو مگوهای پیش آمده بین مسئولین مدارس و  خانواده دانش آموزان اظهار نگرانی کرد و اظهار داشت از اینکه دانش آموزان برای آمد و رفت دچار سردرگمی هستند شدیدا اظهار شرمندگی  میکنم ونگران مشکلات احتمالی در تردد این روزهای دانش آموزان هستم.

مسئول صدور مجوز شرکتهای در سازمان حمل ونقل شهرداری شیراز نیز در گفتگو با اول فارس با تایید اینکه سرویس مدارس امسال با مشکل روبرو شده است گفت: کار هماهنگی سرویس مدارس بین دو ارگان شهرداری و آموزش وپرورش است  ودر واقع انجمن اولیا ومربیان و سازمان حمل ونقل مسافر شهرداری این موضوع را مدیریت میکنندکه در قالب کارگروه ماده ۱۸ که سه عضو دارد ،  انجمن اولیا ومربیان شهرداری و آموزش و پرورش

علی اصغر ولیزاده گفت: دستورالعملی داریم که وظایف همه در آن  مشخص شده. نرم افزار باید توسط شهرداری طراحی شود که سامانه سپندآماده شده است اما در شیراز سازمان دانش اموزان با همکاری انجمن اولیا ومربیان” سامانه شیراز اس”  را داشتند والبته کارش هم خوب بوده است. تکلیف وزارتی بود که  که باید همه برونددر سامانه سپند ثبت نام کنند ونیازهایشان را اعلام کنند . چون والدین آشنایی با شیراز اس داشتند قرار شدنهایتا هم شیراز اس بشود سامانه هماهنگ کننده ، ولی طبق ماده ۱۴ مدارس موظفند نیازهای اولیه را در سامانه سپند ثبت کنند حتی اگر نیاز به سرویس ندارد مدرسا باید  روی سامانه عدم نیاز یا نیاز را اعلام کنندو زمان  اعلام تا بیست اسفند ۹۷ بود متاسفانه در شیراز این اتفاق نیفتاد. در ۱۶ اسفند ۹۷ آموزش وپرورش گفت پیش بینی میکنیم۱۲۵۵۰۰ هزار دانش آموزان با ۳۱۵۰۰ سرویس نیاز داریم( سرویس با خودرو متفاوت است) و ماگفتیم باید مدارس توی سامانه  سپندعمل کنند وبازهم انجام نشد.

مسوول صدور مجوز شرکتها در سازمان حمل ونقل  شهرداری شیرازی افزود در ماده ۱۵ گفته شده شهرداری مکلف است تا اول خرداد شرکتهای مورد تایید به آموزش وپرورش اعلام کند ما  ۳۴ شرکت را کتبا تایید و اعلام کردیم برای عقد قرارداد با آموزش وپرورش ، ضمن اینکه خودمان هم  از طریق دفاتر پیشخوان راننده های واجد شرایط  را ثبت نام کردیم و صلاحیت تمام راننده ها را چک کردیم از همه نظر قریب به ۶۰۰۰ راننده در شیراز با صلاحیت ثبت نام کردیم. 

ولیزاده گفت :هم اکنون بیشتر مشکلات سرویس ها  در ناحیه ۱ و۲ آموزش وپرورش اتفاق افتاده ، در تلاشیم که هماهنگی ها را انجام بدیم. اما چون آموزش وپرورش در پایان تیرماه در عقد قرارداد با شرکتها  کوتاهی کرده و قرارداد نبسته ومتاسفانه برخی مشکلات ایجاد شده است که امیدواریم  با هماهنگیهای لازم ظرف روزهای آتی این مشکلات کاهش یابد.

 

 

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار