چاپ کد خبر: 77974
23 اسفند 1400

مدیرعامل جدید شرکت ملی گاز استان فارس منصوب شد

 طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد استانی و ملی، علی اکبر میدان‌شاهی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی گاز استان فارس، معرفی و از خدمات حسینی، تجلیل شد.

علی اکبر میدان‌شاهی

به گزارش اول فارس، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، دوشنبه ٢٣ اسفند در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل گاز استان فارس با بیان اینکه کشور با ثبات در مسیر توسعه اقتصادی حرکت می‌کند، گفت: در بخش گاز ما باید خدمتگزاری را به گونه‌ای انجام دهیم تا رضایت مردم فراهم شود و زمینه تشکیل حکومت مهدوی فراهم گردد.

او با بیان اینکه اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد گاز سوخته می‌شود که با شدت انرژی ۴ برابری نسبت به دنیا قابل پذیرش نیست، افزود: این امکان را داریم که با استفاده از تکنولوژی به گونه‌ای مدیریت کنیم تا در زمستان با کسری روبه‌رو نشویم چون صنایع آسیب می‌بینند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: ظرفیت‌هایی در گاز استان فارس وجود دارد، باید همه خدمات تکنولوژی محور شود تا خروجی این باشد که گاز در جایی که ارزش افزوده دارد استفاده شود.

علی‌اکبر میدان‌شاهی، مدیرعامل جدید شرکت گاز فارس هم با بیان اینکه با معادلاتی که در جهان رخ داده شرکت گاز نقش اساسی دارد، افزود: با سیاست‌های درست گاز می‌تواند هم در عرصه داخلی و هم بین‌المللی نقش‌آفرین باشد و طول شبکه‌گذاری ادارات گاز در استان‌ها مایه مباهات است.

او با بیان اینکه در زمینه گازرسانی به روستاها اقدامات خوبی رخ داده است، افزود: این امر تثبیت جمعیت روستایی، جلوگیری از مهاجرت و رونق روستایی را در پی دارد و هزینه‌کرد در گازرسانی سرمایه‌گذاری اجتماعی است.

میدان‌شاهی با بیان اینکه علاقه قلبی خودم بازگشت به استان فارس بوده است، عنوان کرد: با همت می‌شود به هر خواسته‌ای رسید، از لایه‌های پایین سازمان شروع کردم و با تلاش به این مرتبه رسیدم‌.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان اینکه توجه به منابع انسانی همواره مورد تاکید من بوده است، افزود: باید از این منبع که ثروت اصلی هر سازمانی است به خوبی استفاده شود، فرصت‌های خوبی در استان داریم عبور چندین خط انتقال از کریدور استان ظرفیت خوبی است و نخستین ماموریت من بررسی سند آمایش استانی است تا استان به اعتلای خود برسد.

میدان‌شاهی با بیان اینکه فارس پشتیبان منطقه جنوب عسلویه است که دومین سیاست من استفاده از این فرصت است، گفت: وجود دانشگاه شیراز، نظام مهندسی و پیمانکاران توانمند از دیگر ظرفیت‌های استان است که هنوز از این ظرفیت بهره‌گیری کامل نشده است و باید استفاده از این پتانسیل مورد توجه باشد.

او با بیان اینکه بازنشستگان شرکت گاز یار دوازدهم من هستند که همواره دغدغه شرکت گاز را دارند، افزود: قول می‌دهم با پتانسیل منابع انسانی تا ۲ سال آینده شرکت گاز استان در حوزه کمی و کیفی شرکت برتر شود و با پویایی نقش اثربخشی در اقتصاد استان داشته باشند.

میدان‌شاهی با بیان اینکه باید به سمت صنعت و تکنولوژی‌های هایتک برویم چون کشاورزی دیگر جوابگو نیست، افزود: از مسئولان استانی تقاضا می‌کنم حمایت کنند تا استان فارس را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

غلامعباس حسینی، مدیرعامل سابق شرکت گاز فارس هم در این مراسم با بیان اینکه گازرسانی به صنایع را در اولویت قرار دادم، گفت: با همه سختی‌ها و با وجود تحریم‌ها بیش از ۲ هزار صنعت به شبکه سراسری گاز وصل شدند.

او با بیان اینکه یکی دیگر از وعده‌ها اولویت گازرسانی مناطق محروم استان و صعب‌العبور و جنگلی بود که امروز بیش از ۸۰۰ روستا به شبکه سراسری وصل شدند، افزود: اکثر روستاها قرار بود گازرسانی نشود و از طریق سی ان جی سوخت‌رسانی شود اما امروز گازرسانی شدند.

مدیرعامل سابق شرکت گاز فارس نیز با بیان اینکه از ۶ شهری که اکنون باقی مانده ۵ شهر آماده است، بیان کرد: اگر مهندسی توسعه خط را گازدار کند تا ۴ ماه آینده ۵ شهر به شبکه وصل می‌شود و یک شهر باقی می‌ماند که تا سال بعد انجام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در سال ۹۷ و ۹۸ به صورت شبانه‌روزی کار می‌کردیم اما هنوز کارهایی باقی مانده که باید انجام شود، تاکید کرد: روستاهای محروم و دورافتاده که مجوز گرفته یا پیمانکار مشخص شده باید گازرسانی هم به اینها انجام شود.

او با بیان اینکه ۱۴۰ روستا به تازگی مشمول گازرسانی شدند و نیاز است که کار برای اینها انجام شود، عنوان کرد: بیانیه گام دوم رهبری را باید مطالعه و از آن استفاده کنیم تا مشکلات مردم در هر حوزه برطرف شود
توجه به مردم و ارباب رجوع در بیانیه گام دوم آمده که باید در بحث گازرسانی به آن توجه شود.

مدیرعامل سابق شرکت گاز فارس با بیان اینکه در ۴ سال گذشته کل بودجه را جذب کردیم، افزود: یکی از آروزهای دیرینه من خط مشکان است که هنوز به اتمام نرسیده، ۵۰ درصد پیشرفت دارد و شرق استان و صنایع مستقر در این منطقه را بیمه می‌کند که پیمانکار برای این خط قول داده تا ۴ ماه ابتدایی سال آینده تکمیل کند شما نیز این امر را پیگیری کنید تا به نتیجه برسد.

او با بیان اینکه در بحث مقاوم‌سازی شهر شیراز کارهایی انجام شده اما هنوز نیاز است دنبال شود، بیان کرد: بلوک بندی شیراز انجام شده که در مواقع اضطراری یک شیر قطع شود دیگر مناطق مشکلی نخواهند داشتد.

حسینی با بیان اینکه در بخش شبکه‌های فرسوده شیراز سالانه ۴۰ کیلومتر تعویض شده اما هنوز نیاز است که شبکه فرسوده تعویض شود، گفت: رینگ شهر شیراز هم به خوبی انجام شده و ۳ ایستگاه شهر رینگ شده که با از دست رفتن یک ایستگاه سایر ایستگاه‌ها برقرار است.

علی اکبر میدان شاهی پیش از این بعنوان مدیرعامل شرکت گاز استان یزد مشغول خدمت بوده است.

وات گیف 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار