مدیرکل جدید امور مالیاتی استان فارس معارفه شد

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع و دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، سرپرست اداره کل امور مالیاتی فارس معرفی شد.

به گزارش اول فارس از شیراز، دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل امور مالیاتی فارس، انجام تشخیص‌های حرفه‌ای مبتنی بر مقررات، اولویت ویژه در ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور است .

سید محسن خوانساریان در این آیین با بیان اینکه بهره‌برداری از داده‌های متقن باید همراه با تشخیص حرفه‌ای باشد،گفت :اگر تشخیص چار چوب دار و مبتنی بر ساختار مشخص شده باشد ، شاهد فرآیند مالیات ستانی و دادرسی‌های بهتر و عادلانه‌تر خواهیم بود.وی با اشاره به روند شتابان سازمان امور مالیاتی در مسیر تحقق اهداف و رسالت‌های تعریف شده برای آن ، اظهار داشت: امروز با استفاده حداکثری از اطلاعات و داده‌های متقن مالیاتی در امر تشخیص ، اصلاحیه قانون مالیات‌ها و مواد ۱۶۹ و مکرر ، سازمان اقناع کافی را به دست آورده و زمان آن رسیده که از این اقناع اطلاعاتی در امر مالیات ستانی استفاده شود .

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، اجرای بهینه تبصره ماده ۱۰۰ ، قطعی سازی در حوزه مالیات ارزش افزوده، اجرای ماده ۹۷ ، تشخیص سیستمی و بهره‌برداری بیشتر از داده‌ها و اطلاعات را رویکردهای اصلی سازمان امور مالیاتی برشمرد و افزود: امروز سازمان در مسیر تکاملی خود قرار داشته و طبیعی است که با نقطه مطلوب فاصله داشته باشد.

امور مالیاتی استان فارس

وی تاکید کرد: با همراهی و همدلی تمام ارکان سازمان و انجام وظایف به صورت جدی تر می توان سازمان را به سرانجام خوب رساند.
خوانساریان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری مطلوب از داده ها و اطلاعات،به مرور شاهد بهبود تمکین مؤدیان مالیاتی هستیم تا جایی که در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ ، شاهد رشد ۷۸ درصدی ابراز مالیاتی اشخاص حقیقی ، رشد ۸۳ درصدی تبصره ماده ۱۰۰ و رشد ۹۰ درصدی اشخاص حقوقی باشیم که این امر نوید دهنده آینده درخشان برای سازمان است .

وی از اهمیت بالای هماهنگی بین ادارات کل امور مالیاتی با مدیریت‌های دادرسی سخن گفت و افزود: اجرای قرارها باید در وقت قانونی خودش انجام شود ، ارسال و عودت پرونده‌ها و تشکیل هیئت‌ها با وقفه روبرو نگردد.

خوانساریان تاکید کرد :وصول مالیات به ویژه در پرونده‌های مهم باید با دقت و جدیت دنبال شود.او در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های ممتاز فردی و منحصر به فرد مدیریتی مدیر کل سابق امور مالیاتی فارس از وی به عنوان مدیری ارزشی و سالم به معنای واقعی کلمه ، کوشا و ساعی یاد کرد و گفت : امیدواریم سازمان امور مالیاتی کشور از این سرمایه با ارزش و تجربیات ذی قیمت در سطوح کلان مدیریتی بهره‌مند شود.

در ادامه، معاون توسعه مدیریت منابع سازمان امور مالیاتی کشور از سهم مالیات در بودجه امسال کشور سخن گفت و اظهار داشت : در پی سیاستگذاری‌های نظام مالی کشور، بخش زیادی از تامین درآمد بودجه برعهده سازمان مالیاتی گذاشته و لازم است پیش بینی های لازم صورت بگیردتا بتوانیم اهداف سازمانی و درآمدهای مالیاتی را تحقق بخشیم.
حسین فردوسی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل امور مالیاتی فارس با اشاره به تحریم‌های ظالمانه چند سال اخیر بر علیه کشورمان، از رویکرد دولت در تعریف منابع مالی پایدار در نظام بودجه‌ای سخن گفت و افزود: مالیات ستانی به عنوان یکی از ابزارهای مهم تامین منابع مالی پایدار در دستور کار سیاستگذاری‌های نظام مالی کشور قرار گرفته است .

وی داده محوری ، ارتقا و به روز رسانی سامانه‌های مالیاتی ، رفع نواقص سیستمی و تکریم و احترام مودیان مالیاتی را از مؤلفه‌های بسیار مهم در تحقق درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی دانست و افزود : گام برداشتن در مسیر تکریم کارکنان و پرسنل ادارات مالیاتی نیز امر بسیار مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد. وی تصریح کرد : باید علی رغم محدودیت‌ها راهکارهایی پیدا کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در بحث ارتقا جایگاه شان و تکریم کارکنان باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش از توانایی، ظرفیت و استاندارد بسیار بالای مدیریتی مدیر کل سابق امور مالیاتی استان فارس سخن گفت و اظهار داشت : از سال گذشته به دنبال استفاده از توانایی‌های وی در عرصه‌های مدیریتی کلان سازمان مالیاتی کشور بودیم اما نتوانستیم رضایت ایشان را به دست آوریم .

فردوسی گفت : سازمان امور مالیاتی کشور ظرفیت و سرمایه ارزشمند انسانی و مدیریتی را به راحتی از دست نخواهد داد. وی از سرپرست جدید امور مالیاتی استان به عنوان فردی با سابقه و تجربه در عرصه نظام مالیاتی و برنامه و بودجه کشور یاد کرد و گفت : مدیر کل جدید فردی بسیار جدی و جسور است و می‌تواند کمک زیادی به بهبود نظام مالیاتی استان فارس نماید .

سرپرست امور مالیاتی فارس، نگرش سیستمی ، توجه ویژه به زنجیره مؤلفه های توسعه، پیوست عدالت و فراهم کردن زمینه ایجاد آسایش،آرامش و سلامت در مجموعه مالیاتی استان را ازمهمترین رویکردهای مدیریتی خود بر شمرد وگفت : توسعه پایدار وتوسعه انسانی را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد.حمید رضا منتظری در آیین معارفه خود با تمسک به قرآن از “سلام ” ، به عنوان بهترین وناب ترین هدیه خداوند به جامعه بشری وعوالم خلقت یاد کرد و با تقدیم دو “سلام ” از آیات سوره مریم به ارکان ومجموعه تحت مدیریت خود ،گفت :تلاش خواهم کرد سلامت وآرامش را که لازم وملزوم یکدیگرند را در بین کارکنان پیاده نمایم.

وی برخورداری از تقوا، پرهیز از حواشی وتمرکز بر امورات را شرط تحقق اهداف سازمانی دانست وافزود: هیچ گاه به طول دوران مدیریت خود فکر نکرده وبا جدیت به دنبال انجام وظایفم خواهم بود.منتظری با اشاره به مبانی توسعه در حوزه نظری وفکری ، تصریح کرد: دستیابی به توسعه پایدار یکی از مهمترین مؤلفه ها در مباحث مرتبط با توسعه است لذا با نگرش سیستمی توجه ویژه به کسب درآمد را به جد دنبال خواهم کرد.

وی با تأکید بر این که کسب در آمدهای پاک مالیاتی همراه با عدالت اجتماعی را در دستور کار قرار خواهد داد، گفت : در آمدهای مالیاتی دارای پیوست عدالت، ناترازی های بودجه را نیز از بین خواهد برد.منتظری ، وظیفه مدیر را ایجاد فضایی آرام و توأم با سلامت دانست وافزود : با صداقت وارد مسوولیت شده و تلاش خواهم کرد آسایش کارکنان وجایگاه والای اداره کل مالیاتی استان را حفظ وآن را ارتقاء دهم.

سرپرست امور مالیاتی فارس یادآور شد: مدیران ومجموعه کارکنان مانند تسبیح هستند وبرای در کنار هم ماندن دانه های تسبیح و گسسته نشدن آن ، باید همبستگی و انسجام داشت.منتظری در پایان از مدیر کل سابق اداره کل امور مالیاتی استان به عنوان یکی از ذخایر و سرمایه های ارزشمند وعظیم سازمان امور مالیاتی کشور نام برد واظهار امیدواری کرد فارس وکشور از خدمات وتوانمندی های او همچنان بهره مند کند.

مدیر کل اقتصادی ودارایی فارس هم با بیان این که مجموعه مالیاتی استان در سال گذشته موفق شده ۲۰ درصد بیشتر از در آمد مصوب را محقق نماید،گفت: بیش از ۹۵ درصد مجموع درآمدهای فارس توسط این اداره کل تأمین شده است.

ایوب فرامرزی از همکاری وتشریک مساعی بسیار خوب ومطلوب میان این دو اداره کل سخن گفت وافزود: جلسات شورای هماهنگی دستگاههای زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان به صورت منظم برگزارشده وتلاش می شود اهداف کلان اقتصادی تعریف شده را به بهترین نحو دنبال نماید.

مطالب مرتبط

وضعیت بارندگی و ذخیره آب سدهای فارس اعلام شد

استاندار فارس به مسئولین ستادهای امید دکتر پزشکیان در استان چه گفت؟ (+تصاویر)

جدول وضعیت آب و هوای استان فارس از نظر هواشناسی – ۵ آبان ماه

نظرات