چاپ کد خبر: 106869
28 اسفند 1401

طرح پویش همراهان سفر در محورهای پر تردد استان فارس چیست؟

IMG 20230319 WA0000

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اجرای پویش همراهان سفر ایمن در محورهای پر تردد فارس خبر داد.

به گزارش اول فارس ، روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، علیرضا راستیار با بیان اینکه فارس دارای بیشترین و طولانی ترین محورهای شریانی و ترانزیتی است، گفت: به دلیل اینکه خستگی و خواب آلودگی بعنوان یکی از عوامل موثر در حوادث ترافیکی است ، راه اندازی ایستگاه های پویش همراهان سفر ایمن علاوه بر ابعاد آموزشی برای کودکان ، دلیل خوبی برای توقف مسافران نوروزی و رفع خستگی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس ادامه داد : براساس برنامه ریزی های صورت پذیرفته ، این پویش در فارس همزمان با سراسر کشور آغاز گردید و در حال حاضر در محورهای اصفهان –شیراز ، بوشهر-شیراز ، فسا-داراب و جم-فیروزآباد اجرایی گردیده و تا پایان طرح نوروز نیز به فعالیت خود ادامه می دهد.

علیرضا راستیار افزود : با توجه به تجربه موفق سال گذشته در برگزاری پویش همراهان سفر و نظر به ضرورت برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات اثربخش برای مدیریت سفرهای برون شهری نوروزی و تقارن موضوع با ایام ماه مبارک رمضان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ستاد اقامه نماز کشور، اقدام به برگزاری طرح پویش فرهنگی – ایمنی با عنوان “پویش همراهان سفر ایمن” با شعار “سفرایمن با یاد خدا و همراهی شما” نموده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس گفت : طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در این استان با ۵ ایستگاه پویش در محورهای مواصلاتی، همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ارائه پیام های ایمنی و ترافیکی اجرا خواهد شد.

راستیار با اشاره به اهداف کلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد اقامه نماز کشور در این طرح مهم افزود: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، توسعه و ترویج ارزش های دینی و مذهبی همچون اقامه نماز در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی و خواب‌آلودگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی، ارتقا فرهنگ رانندگی ایمن، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی و ترغیب مسافران به توقف در مسیر های منتخب را از جمله اهداف اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن عنوان کرد.

وی ارائه خدمات متمرکز و مناسب و فراهم کردن آسایش بیشتر برای رانندگان و مسافران، کاهش میزان تصادفات جاده ای با افزایش ضریب ایمنی جاده ها، روان سازی ترافیک راهها و فراهم سازی امکانات مناسب در جهت گسترش فرهنگ اقامه نماز را از جمله اهداف مهم در احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی دانست.

راستیار با بیان اینکه بیش از ۶۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی فعال و ۵۲ راهدارخانه فعال در محورهای مواصلاتی سطح استان آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند تا خدمات لازم را در تمام ساعات شبانه روز به مسافرین نوروزی ارائه کنند افزود: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی توسط مجتمع‌های خدماتی رفاهی، از ابتدای اسفندماه سال جاری بازدیدهای دوره‌ای با اعضای کارگروه استانی شروع شده و علاوه بر آن نظارت کارشناسان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها طبق روال معمول همواره بصورت روزانه انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با تأکید بر استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در ازای هر دو ساعت رانندگی، بهترین محل توقف و استراحت را مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی برشمرد و گفت: کاربران جاده‌ای، می توانند با بهره‌گیری از اپلیکیشن ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ ریزی های بعمل آمده و اقدامات انجام شده و در حال اجرا، با توجه به پیش بینی افزایش میزان ترددهای جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته با همکاری، مشارکت و همراهی عموم مردم، رانندگان و کاربران جاده‌ای، امیدواریم کمترین میزان سوانح جاده‌ای را در ایام نوروز داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود ضمن یادآوری نکات ایمنی تاکید کرد که ضمن زمان بندی مناسب سفر خود در بازه های نوروزی به رعایت نکات ایمنی اهتمام ورزند و رانندگان در طول مسیر هر دو ساعت یکبار در مجتمع خدمات ایستگاهی بین راهی استراحت کوتاه کنند. ضمنا در کمیسیون ایمنی راهها در طرح نوروزی کاهش ۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت در آزادراهها و بزرگراهها از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ مصوب شده که از همه کاربران جاده ای می خواهیم دبا رعایت قوانین و مقررات رانندگی حافظ سلامت خود و خانواده هایشان باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار