چاپ      کد خبر: 132793
8 بهمن 1402

مرداب دیوک یکی از وَهم انگیزترین جاهای دیدنی مازندارن[+تصاویر]

مرداب دیوک، یکی از مرداب‌های وهم‌انگیز ایران است که در استان مازندران قرار دارد و از جمله جاهای دیدنی کلاردشت مازندران به حساب می‌آید. دیوک در مسیر جنگلی و در میان درختان پرشاخ‌وبرگ و انبوه کلاردشت قرار گرفته است و با کمی ‌پیاده‌روی می‌توانید به آن برسید. ضمن اینکه از هوای جنگل و صدای پرندگان لذت می‌برید، منظره‌ اعجاب‌انگیز مرداب جلوی چشم‌تان نمایان می‌شود. در واقع مرداب دیوک گاهی با وجود مه زیبایی که روی آن قرار می‌گیرد، چهره‌ای وهم‌آلود و اسرارآمیز پیدا می‌کند. تنه‌ درختی پیر در کنار مرداب به چشم می‌خورد که مسافران روی آن می‌روند و عکس می‌گیرند.

جاذبه‌های دیدنی مرداب دیوک را از دست ندهید

اینجا جان می‌دهد برای پیاده‌روی و تصور خودت وسط یک فیلم ترسناک. در این مقاله از اول فارس می‌خواهم از تجربه مرداب دیوک رفتنم بگویم.
مرداب دیوک کجاست؟
مرداب دیوک در استان مازندران، شهرستان کلاردشت و در نزدیکی روستای پیمبور واقع شده است.
معرفی مرداب د یوک

مرداب دیوک مثل فیلم‌های اسرارآمیزی است که در آن حادثه‌ای عجیب و ترسناک اتفاق می‌افتد. اینجا پُر از درختانی است که دست خزه‌ها اسیر شده‌اند و دارند خفه می‌شوند، درخت‌هایی که در جاهای مختلف روییده‌اند و به دلیل بکر بودن منطقه کسی هنوز فرصت نکرده تغییری در ظاهر خدادادی‌شان بدهد.

تنه درختانی که در بخش‌های مختلف اطراف مرداب روی زمین افتاده‌اند بر هیجان داستان اضافه می‌کنند که چرا در این منطقه بکر که کمتر آدمی مزاحم آرامش درخت‌ها شده و تازه درخت‌ها هم مناسب چوب‌بری نیستند، این همه درخت نقش زمین شده است.

درخت‌ها قدیمی هستند و جنگلی وهم‌آلود را دور تا دور مرداب دیوک ایجاد کرده‌اند. گاهی تصور می‌کنی داخل مرداب چیز باارزشی است که درخت‌ها این‌طوری آن را دوره کرده‌اند.

مرداب دیوک که یکی از جاهای دیدنی کلاردشت است بیشتر اوقات مه‌آلود بوده و همین موضوع باعث می‌شود وقتی وارد محوطه مرداب می‌شوید با دیدن ظاهر آن کمی مو به تنتان سیخ شود. اینجا قرار است منظره‌های عجیبی ببینید پس خودتان را برای یک جای متفاوت آماده کنید.

سطح مرداب پوشیده از خزه سبز رنگی است و اصلا نمی‌توان سطح آب را دید. اگر مثل من قوه تخیلتان قوی باشد و هزارتا فیلم ترسناک دیده باشید، حتما در یک آن تصور می‌کنید هیولایی قرار است از زیر خزه‌ها بیرون بیاید. الان به این حرف من می‌خندید اما وقتی خودتان پا به مرداب دیوک گذاشتید تازه می‌فهمید قوه تخیل آدم چه کارها که نمی‌تواند بکند.

چهره مه‌آلود و اسرارآمیز مرداب دیوک باعث شده این منطقه میان گردشگرانی که به دنبال هیجان هستند، محبوب شود. پوشش جنگلی خودرو، خزه‌هایی که هر جا رسیده‌اند خانه کرده‌اند، مه غلیظ و مردابی که آن‌قدر ساکن و ساکت است که تصور می‌کنید زمین چمن است، همه این‌هاست که مرداب دیوک را به یکی از بکرترین جاهای دیدنی مازندارن تبدیل کرده است.

گونه‌های گیاهی و جانوری حوالی مرداب

اگر می‌خواهید شب را در مرداب دیوک بمانید، خیلی مراقب باشید چون بعضی از گردشگران مارهای خطرناک و سمی در این حوالی دیده‌اند و بعضی از آن‌ها هم رد پاهایی را دیده‌اند که شبیه جاپای گرگ است. می‌دانم قدم زدن با پای برهنه چه حال خوش و عجیبی دارد اما برای امنیت خودتان هم که شده هیچ‌وقت با پای برهنه اطراف مرداب دیوک قدم نزنید. چون هم مارها هستند و هم گیاهی به‌نام گزنه.

اطراف مرداب پُر از گیاه گزنه است. گزنه یکی از گیاهان دارویی است که کاربردهای زیادی دارد اما مشکل اصلی اینجاست که اگر دست‌تان به آن بخورد حداقل باید ۵ دقیقه سوزش شدید آن را تحمل کنید و ممکن است حتی دستتان ورم کند. قارچ‌های مختلفی اطراف مرداب و در کنار ریشه درخت‌ها روییده‌اند اما هیچ‌وقت از آن‌ها نخورید چون مشخص نیست که سمی هستند یا نه.

تجربه تفریحات اطراف مرداب

یکی از جذاب‌ترین تفریحات مرداب دیوک، قدم زدن بین درختان جنگل و عکاسی است. اگر مثل من به سکون و سکوت طبیعت علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم یک صندلی روبروی مرداب بگذارید و آرامش آن را تماشا کنید.

اگر در فصل زمستان به مرداب دیوک می‌روید، بهترین تفریح شما می‌تواند برف‌بازی با دوستانتان باشد. کمپ زدن، پختن غذایی سالم روی آتش، شب ماندن در چادر و صبح با صدای پرنده‌ها بیدار شدن یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که در مرداب دیوک می‌توانید تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به مرداب چه وقت است؟

مرداب دیوک در دل جنگل‌های کلاردشت قرار دارد و در نتیجه دور از انتظار نیست، بهاری زیبا و چشم‌نواز داشته باشد. در فصل بهار، زمین و زمان این منطقه پوشیده از سبزه و جوانه‌هایی هستند که به امیدی سر از خاک درآورده‌اند.

درخت‌ها تازه به تازه جوانه زده‌اند و برگ‌های ریزی که مانند کودکان به مادرشان چسبیده‌اند روی شاخه درختان روییده‌اند. اینجا در فصل بهار همه چیز تازه است، هوایی که نفس می‌کشید، درختانی که می‌بینید و آوازی که از هر طرف به گوشتان می‌رسد.

اگر به دنبال فصلی هستید که مرموز بودن این منطقه به حد اعلا برسد، باید فصل پاییز را انتخاب کنید. اما قول بدهید اگر شب ماندید و کمی ترسیدید خاطره بدی از سفر نسازید. ترس بخشی از هیجان قدم گذاشتن به محوطه مرداب دیوک است پس آن را به جان بخرید.

مرداب دیوک در جنگل‌های کلاردشت استان مازندران واقع شده پس باید انتظار پاییز و زمستانی سرد را داشته باشید. اگر می‌خواهید در خلوتی به این مطقه سفر کنید، خب طبیعی است که فصل پاییز و زمستان بهتر است؛ اما لباس گرم را فراموش نکنید تا سرما نخورید.

نظر بدهید

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار