در برخی مناطق شهر صدرا آب برای شستن دست و صورت هم نیست

در برخی مناطق شهر صدرا آب برای شستن دست و صورت هم نیست

بیش از یک هفته است که شهروندان شهر صدرا از قطع مداوم آب در اوج گرمای تابستان گلایه مندند اما همچنان از سوی مسئولان امر پاسخی دریافت نمی کنند.

به گزارش اول فارس ، ساکنان بلوارهای اصلی شهر صدرا می گویند «حتی آب برای شستن دست و صورت هم ندارند»، برخی از شهروندان هم به اجبار به خانه های دور و نزدیک خود کوچ کرده اند.

مدیر عامل آبفا شیراز با تأکید بر برنامه‌های فوری جهت تأمین آب در شهر صدرا گفت: متأسفانه به‌رغم پیش‌بینی‌ها با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا و افزایش میزان مصرف آب، چهار حلقه چاه آب آهکی در شهر صدرا خشک‌شده و سایر چاه‌های در شرق صدرا نیز کاهش دبی داشتند که در این راستا اقدامات قابل‌توجهی برای جلوگیری از بحران انجام‌ شده است.

بهمن بهروزی ابراز داشت: با اتمام اجرای خط انتقال ۶۰۰ میلی‌متر فلزی از پمپاژ مخزن تعادلی تا خط ۶۰۰ میلی‌متر موجود به طول ۱۲۰ متر، فاز دوم شهر صدرا با افزایش ۱۰۰ لیتر در ثانیه کامل پوشش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین راه اندازی دو حلقه چاه جدید و بهره‌برداری از دو چاه بخش خصوصی در اولویت اقدامات قرار گرفته است.

مدیرعامل آبفا شیراز ابراز داشت: اجرای خط انتقال از چاه جنب دانشگاه کشاورزی به طول شش کیلومتر در دست اجرا است؛ همچنین ادامه خط انتقال مخزن تعادلی به طول پنج کیلومتر در برنامه قرار دارد.

این مقام مسئول به آبرسانی و توزیع آب توسط تانکر در نقاطی که مشکل‌دارند نیز اشاره داشت.

مدیرعامل آبفا شیراز تصریح کرد: با توجه به گرمای بی سابقه و افزایش میزان مصرف، مخازن ذخیره پاسخگوی تعداد واحدهای مسکونی در این چند روز اخیر نیست؛ لذا باید ساختمان‌ها افزایش حجم ذخیره داشته باشند، مخصوصاً ساختمان‌های جدید بایستی بر اساس استانداردها ساخت و ساز شود و برای منازل ویلایی نیز داشتن مخزن ذخیره ضرورت دارد.

مدیرعامل آبفا شیراز گفت: قرارگرفتن ساختمان‌ها در ارتفاعات و بالادست مخازن تأمین آب، آبرسانی این واحدها را دشوار می نماید که امیدواریم با همکاری تمام شهروندان و رعایت دستورالعمل های مدیریت مصرف، از تنش آبی تابستان امسال نیز مثل سال های گذشته با تدبیر و موفقیت عبور کنیم.منبع:ایلنا

مطالب مرتبط

جوایز جشنواره خوش حسابی عوارض سالیانه ملک،مشاغل و خودرو برای شهروندان صدرا

در پرونده ۲ عضو شورا و معاون شهردار شیراز خواستیم آبروی افراد حفظ شود/در تامین اجتماعی و شهرداری صدرا نیز با مدیران متخلف برخورد داشتیم/کاهش ۲۰۰۰ هکتاری سطح باغات قصردشت/کمربندی شیراز یک قتلگاه تمام عیار است/صدرا مشکلات بسیار زیادی دارد/با الحاق باغات گویم هم مخالفم

وعده جدید مدیرعامل آبفا شیراز به استاندار فارس در خصوص رفع مشکل آب صدرا

نظرات