مرد کازرونی در شیراز چیزی از یک رئیس جمهور کم ندارد +تصویر

به گزارش اول فارس ، در شیراز مردی ۶۱ ساله زندگی می‌کند که وقتی در خیابان‌ها راه می‌رود، فکر می‌کند همه چیز این شهر برای اوست، فکر می‌کند رئیس‌جمهور همه عالم است. او از نسل خانواده‌ای ثروتمند است، نوه مردان و زنانی که هنوز هم در شیراز به نیکوکاری شهره‌اند. او یک خیر است که وقتی […]

مردی شیرازی که چیزی از رئیس‌جمهورهای دنیا کم ندارد + عکس

به گزارش اول فارس ، در شیراز مردی ۶۱ ساله زندگی می‌کند که وقتی در خیابان‌ها راه می‌رود، فکر می‌کند همه چیز این شهر برای اوست، فکر می‌کند رئیس‌جمهور همه عالم است. او از نسل خانواده‌ای ثروتمند است، نوه مردان و زنانی که هنوز هم در شیراز به نیکوکاری شهره‌اند. او یک خیر است که وقتی می‌بخشد حس می‌کند همه شیراز برای اوست و شده است یکی از رئیس‌جمهور‌های عالم. ژن بخشندگی در خانواده این مرد موروثی است، این‌ها وقتی می‌بخشند شادند و وقتی جمع می‌کنند غصه می‌خورند. این مرد سعید نیاکان است، یکی از آدم‌های خاص و بخشنده روزگار، آن‌قدر که چند روز پیش نشان والی مهر به سینه‌اش سنجاق شد و لقب نیکوکار نمونه کشوری را گرفت. داستان زندگی این مرد، افکارش، عاداتش و مرامش خواندنی است، مردی که دوست نداشت رقم آخرین کمکش به ساخت مسکن ایتام را بنویسیم، مردی که خودروی شاسی بلندش را فروخت تا دو خانه برای نیازمندان بسازد، مردی که از این دنیا و مافی‌ها چیزی نمی‌خواهد مگر قدرتی برای خدمت کردن به مردم.

حتما خیلی‌ها دوست دارند بدانند نیکوکار نمونه کشوری که همین چند روز پیش نشان والی مهر را گرفته چه کسی است و اهل کجا.

سعید نیاکان اهل کازرون فارس، ساکن شیراز و متولد سال ۳۷ هستم. مهندسی نفت خوانده‌ام و مدیر پشتیبانی شرکت نفت زاگرس جنوبی بودم که با ۲۲ سال سابقه زودتر از موعد خودم را بازنشسته کردم و بعد از آن وارد کار‌های مردمی و همکاری با کمیته امداد شدم.

چرا خودتان را بازنشسته کردید؟

در شرکت مسؤولیتم به‌عنوان مدیرپشتیبانی و عضو هیات مدیره بسیار سنگین بود. حوزه کاری‌ام از بندرعباس تا کنگان تا دالان و فراشبند گسترده بود و عمده مسائل رفاهی و درخواست‌های کارکنان به تصمیم و مجوز من بستگی داشت. عادت هم نداشتم به کسی نه بگویم، طوری که اتاق مرا می‌گفتند اتاق باب‌الحوائج. این مسؤولیت سنگین از یک‌سو و حضورم در ماهشهر در طول هشت سال دفاع مقدس باعث شد احساس کنم بخشی از عمرم را باید خارج از ساختار اداری و در کار‌های عام‌المنفعه بگذرانم. البته بگویم که همیشه آرزو داشتم خودم را درجوانی بازنشسته کنم.

لازمه این کار این است که شما یک پشتوانه مالی داشته باشید، این‌طور بود؟

نه، من یک کارمند ساده بودم و خدا را گواه می‌گیرم تا زمانی که مدیرپشتیبانی شرکت نفت زاگرس جنوبی بودم خانه اجاره‌ای داشتم و تازه بعد از بازنشستگی موفق شدم خانه‌ای بخرم.

مردی شیرازی که چیزی از رئیس‌جمهورهای دنیا کم ندارد + عکس

یعنی می‌گویید مسؤولیت سنگین بود، اما درآمد سنگین نبود؟

درآمد می‌توانست سنگین باشد، اما من سبکش می‌کردم.

چطور؟

از خودگذشتگی می‌کردم. هنوز مدارک و سوابقش در شرکت نفت موجود است که من ماموریت می‌رفتم، ولی حاضر نمی‌شدم حق ماموریت بگیرم، یا سعی می‌کردم خودم را با کارمندان متوسط شرکت متناسب کنم. با این‌که سال‌هاست از زاگرس جنوبی جدا شده‌ام، اما کارمندان همچنان درباره این سوابق صحبت می‌کنند و این بزرگ‌ترین ثروتی است که دارم.

خدا کند نسل مدیرانی مثل شما زیاد شود!

وقتی مدیرپشتیبانی بودم اختیارات بی حد وحصری داشتم. یک روز دخترم از مدرسه آمد شرکت و همان رستورانی که زیرنظرخودم بود دو پرس چلوکباب برای ما آورد. من سوال کردم اگر دختر بقیه کارمندان هم می‌آمدند همین کار را می‌کردید و به خدا قسم غذایی را که برای دخترم آورده بودند پس دادم و به آبدارخانه گفتم برای من ماست بخرند و خودم نان و ماست و پیاز خوردم و غذایم را به دخترم دادم. حتی خودرویی ۲۴ ساعت در اختیارم بود که اگر دزدیده می‌شد یا آتش می‌گرفت پیمانکار باید بدون این که من ریالی بدهم آن را جایگزین می‌کرد؛ اما من حتی اگر جریمه می‌شدم خودم پرداخت می‌کردم و حتی اگر مسافرت شخصی می‌رفتم پول بنزینش را خودم می‌دادم.

چرا خودتان را این همه درمضیقه قرار می‌دادید؟

مضیقه نبود، لذت با کارکنان بودن برای من آرامشی داشت که حد نداشت، آن‌قدر راحت می‌خوابیدم، آن‌قدر راحت تعامل کردم و زندگی ام خوش بود که قابل تصور نبود. این‌ها همه به من اعتباری داده که احساس می‌کنم همه ایران مال من است.

شما از کارمندی معمولی شروع کردید؟

من کارآموز پتروشیمی بندرامام بودم، شدم مدیرروابط عمومی، مسؤول دفترمدیرعامل و بعد مسؤول بازسازی پس ازجنگ و سپس منتقل شدم به شیراز و مدیر پشتیبانی و قائم مقام مدیرعامل و بعد هم عضو هیات مدیره.

وقتی کارمند معمولی بودید مدیران شما چطور بودند؟

در آن مقطعی که کارمند بودم زمان جنگ بود و مدیران آن زمان درویش مآبانه زندگی می‌کردند. آن‌ها همان غذایی را می‌خوردند که ما می‌خوردیم و مثل یک کارمند معمولی رفتار می‌کردند. حتی مدیرعاملی داشتیم که برایش مرغ درست کردند در حالی که غذا خورشت بود و او مرغ را به اعتراض پرت کرد.

به هرحال با این که شما آدمی ساده زیست و پاکدست هستید، اما به نظر می‌رسد آدم پولداری هم هستید که می‌توانید چند صد میلیون تومان برای کار‌های خیر خرج کنید.

من چهارمیلیون وصدهزارتومان حقوق بازنشستگی می‌گیرم و با این مبلغ زندگی بسیارخوبی دارم. برکت یک چیزکاملا واقعی است. باورکنید یک هزارتومانی با هزارتومانی دیگر فرق دارد. یک هزارتومانی می‌تواند گاهی معادل هزار پاره آتش و یک هزار تومانی معادل هزارسکه بهارآزادی باشد. البته این را هم بگویم همه پول‌هایی که من در راه خیر خرج می‌کنم برای خودم نیست، مثل همین چند صد میلیون تومانی که برای ساخت مسکن ایتام در نظر گرفته شده که یک پنجمش پول شخصی من است. کمک بزرگ را آن خیران گمنامی می‌کنند که به هیچ وجه حاضر نیستند اسمی از آن‌ها برده شود و فقط، چون به من اعتماد دارند این پول‌ها را به من سپرده‌اند.

شما چطور از اموالتان می‌گذرید و آن را به نیازمندان می‌دهید؟

اگر طعم کارنیکو را بچشی معتاد می‌شوی، غذایت زمانی به تو می‌چسبد که بخشی را هم به دیگران بدهی و زمانی پول به تو ارزش می‌دهد که چند نفر دیگر را هم تحت پوشش بگیری. مقدار نیکوکاری به میزان توانایی بستگی ندارد بلکه بسته به بلندی روح است، وقتی وارد این جرگه شدی روز به روز روحت بلند و نیازهایت کمتر و تمایلت به دنیا و مادیات کمتر می‌شود.

کمک چند صد میلیون تومانی اخیرشما قراراست برای ساخت مسکن ایتام خرج شود. انتخاب این گروه علت خاصی دارد؟

به نظرم مهم‌ترین و پرچالش‌ترین موضوع اجتماعی ما مساله مسکن است؛ نه فقط برای ایتام کمیته امداد بلکه برای همه افراد عادی. الان برای اجاره یک آپارتمان دوخوابه حداقل باید ماهی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بدهی، اما یک یتیم، یک بیمار، یک زن بی‌سرپرست چطور می‌تواند این مبلغ را تامین کند. من کسی را تحت پوشش دارم که همسرش بیمار است و ماهانه یک میلیون تومان درآمد ندارد، ولی باید ۶۵۰ هزارتومان آن را اجاره خانه بدهد، خب این آدم عیالوار چه کار کند. خدا به ما توفیق داده که به مدد این افراد می‌شتابیم. من بعد از بازنشستگی وارد کار ساخت و ساز شدم. از پروژه‌های ساختمان‌سازی که انجام می‌دادم ۱۱۵ میلیون تومان پس‌انداز کردم و یک رنوی شاسی بلند خریدم. وقتی داخل آن نشستم یکدفعه به خودم گفتم آقا سعید! بهتر نیست شاسی بلند را آن دنیا سوار شوی و پول این ماشین را صرف تامین مسکن نیازمندان کنی. بعد ماشین را فروختم و دو خانه حیاط‌دار برای دو خانواده نیازمند ساختم. خودم هنوز ال ۹۰ مدل ۸۷ که قسطی خریدم را سوار می‌شوم. اما می‌دانید از چه خوشحالم؟ این‌که اگر این ماشین هر وقت خراب شود جلوی در خانه یا نزدیک یک تعمیرگاه خراب می‌شود که این هم می‌شود برکت کار خیر.

وقتی دست به کار خیر می‌زنید چه حسی دارید؟

به خدا می‌گویم آخر مگرمن چه کرده‌ام که تو این همه به من لطف داری. چون وقتی خداوند به کسی خیلی توجه داشته باشد کار‌های مردم را به او می‌سپارد؛ این تاکید آیات و روایات است.

اگر کاری از دستتان برنیاید جواب مردم را چه می‌دهید؟

نهایت تلاشم را برای شدن می‌کنم، اما وقتی نمی‌شود علت را دقیقا برایشان می‌شکافم. با این حال بازهم به تلاشم ادامه می‌دهم، چون کار دست کسی دیگر است.

در این دنیا چیزی هست که برای خودتان بخواهید؟

من همیشه از خدا می‌خواهم که به من قدرت بدهد تا به بنده‌هایش خدمت کنم، همچنین از او می‌خواهم عاقبت به خیر شوم و همه پدر و مادر‌ها را حفظ کند و به مادر من هم عمر با عزت بدهد. از او می‌خواهم تا عاقبت به خیر شوم.

پس خواسته مالی و مادی ندارید؟

وقتی در خیابان‌های شیراز راه می‌روم احساس می‌کنم همه املاک و ماشین‌ها برای من است، احساس می‌کنم چیزی از رئیس‌جمهور‌های دنیا کم ندارم وقتی کسی برایم دعای خیر می‌کند.

کدام دعا بیشتر به دلتان می‌نشیند؟

آن که می‌گویند خدا پدرو مادرت را رحمت کند و رحمت به شیری که خورده ای.منبع:جام جم


بیشتر بخوانید:

عجایب شگفت انگیز اردشیر گور ، شهر دایره ای و اولین پایتخت ساسانیان + ویدیو


مطالب مرتبط

کارگر یک پارکینگ در شیراز سه سوته حساب مردم را خالی می کرد

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

اطلاعیه محدودیت ترافیکی یکماهه در مسیر غرب به شرق بلوار چمران شیراز

نظرات

  • سمیه

    تاریخ : ۲۵ - بهمن - ۱۴۰۱

    با عرض سلام خدمت شما من از استان فارس شهرستان اقلید به شما پیام میدهم زنی هستم که ۱۵سال ازدواج کرده ام شوهرم کارگره وضعت مالی نامناسبی داریم شوهرم پدر و مادرش را از دست داده یک بچه دوازده ساله دارم اجاره نشین هستم به بدبختی اجاره خونه رو پرداخت میکنیم شوهرم به خاطر کار سنگین دچار دیسک کمر شده از شما تقاضای کمک دارم تا بتوانم سرپناهی برای خانواده ام فراهم کنم اجرتون با خدا که دست نیازمندان را میگیرید در پناه حق باشد…. شماره موبایل ۰۹۱۷////۱۴۱۱


  • مادر

    تاریخ : ۱۷ - بهمن - ۱۴۰۱

    سلام ببخشید میشه یه کمکی به من بچهام بکنید بقران دستم تنگه قرآن خدا قبول دارین دارم میگم اول بخاطر رضای خدا بعد درحدتوانتون کمک کنید شمارم گذاشتم پیام بدین بهم بیشترتوضیح میدم مدرک میدم که نیازمند هستم ۰۹۰۳—۴۴۹۳


  • مریم

    تاریخ : ۱۳ - بهمن - ۱۴۰۱

    مجرد خانمم ۴۰ساله ار یاسوج


  • رقیه

    تاریخ : ۹ - بهمن - ۱۴۰۱

    سلام خسته نباشی درخولست کمک مالی هستم زندگیم خیلی ضعیف من ۳تابچه کوچک دارم خودم مریضم عمل گردن کردم دستم ناقص شده نمتوانم کاری انجام بدم باید تحت دکترباشم باید دوباره عمل بشم ویزتورابی برم هزینه ندارم برم افسردگی شدیدی دارم تحت درمانم الان بخدادوروزداروهام تمام شده به جان بچهام پول ندارم برم پیش دکتراگه نرم بدترمیشم عصابم بهم میریزه باید خوب بشم بخاطربچهام بایدخوب بشم الان بچهام لباس گرم کفش ندارن خانه ام چیزی پژدانمیشه بدم بچهام بخوره خجالت میکشم مستاجرم بعد جورگرفتارم بدهی دارم توراخداکمکم کنید قسمت میدم بخداناامیدم نکن زودتررسیدگی کن کمکم کن ۶۰۶۳۷+++++۶۳۲۰شماره کارتم خواهشن هرچقد میتونید کمکم کنید اینم شماره تلفنم ۰۹۲۱+++۴۴۳۲ منتظرم زودتربرم دکتر


  • فاطمہ

    تاریخ : ۹ - بهمن - ۱۴۰۱

    سلام حاجی ، ،دوتا بچہ مدرسہ ای دارم ھیچ گونہ حمایتی نمیشم بچہ ھام دیگہ زلیل شدن ترو بہ جد مادرت بی بی فاطمہ زھرا قسمت میدم دست ما رو ھم بگیرین نہ خونہ نہ زندگی نہ معیشت فقط داریم تو زجر دست و پا میزنیم، ایشالا کہ خیر ببینی ھم تو این دنیا ھم تو آخرت کہ دست زنای بی سرپرست رو میگیرین،
    ۶۰۳۷۹—-۶۶۸۱ بہ اسم فاطمہ ۔۔۔
    ۰۹۱۷*-*۲۳۴۰ یاسوج ھستم


  • فاطمہ

    تاریخ : ۹ - بهمن - ۱۴۰۱

    سلام حاجی ، ،دوتا بچہ مدرسہ ای دارم ھیچ گونہ حمایتی نمیشم بچہ ھام دیگہ زلیل شدن ترو بہ جد مادرت بی بی فاطمہ زھرا قسمت میدم دست ما رو ھم بگیرین نہ خونہ نہ زندگی نہ معیشت فقط داریم تو زجر دست و پا میزنیم، ایشالا کہ خیر ببینی ھم تو این دنیا ھم تو آخرت کہ دست زنای بی سرپرست رو میگیرین،
    ۶۰۳۷—-۶۶۸۱ بہ اسم فاطمہ ۔۔۔


  • مددی

    تاریخ : ۹ - بهمن - ۱۴۰۱

    کاش ما هم یه شوهر پولدار اینجوری گیرمون می آومد لاقل مثل آدم شوهر میکردیم


  • فریبا

    تاریخ : ۳ - بهمن - ۱۴۰۱

    ۰۹۱۷*+*۸۷۳۳این شماره تمامه توروخدا زنگم بزنید رواجم بدین مهلت ندارم به هرکس بگین روزدم همش دست رد میزنن تورو خدا کمکم کنید


  • ناشناس تاریخ .۲۹-دی-۱۴۰۱

    تاریخ : ۳۰ - دی - ۱۴۰۱

    سلام آقای نیاکان تورو خدا کمکم کنید شوهرم تصادف کرده ومقصرهست چون گواهینامه نداشته بیمه پول شاکی داده ولی از ما پول رو میخواد وما چون نداریم گفته شوهرت بایدبیافتد زندان توروخداکمکم کنیدشوهربیکاربادوتا بچه دانش آموزبخدا با یارانه خرج بچه هام میدم خداوند اماهیچ کسی روناامیدنکنه .ندارم من کنه پدر مادرتان.۰۹۳۸+*+*۵۳۸۶


  • لیلا ف

    تاریخ : ۲۸ - دی - ۱۴۰۱

    سلام آقای نیکان تو را ب شرف و مردانگی ت قسم کمک کنید همسرم مدتی هست بیماری مزمن گرفته هزینه بیمارستان و عمل هم زیاد شده خیلی هم قرض کردیم اما دیگه واقعا توان مالی برای طول بیمار و دارو را نداریم ب همون خدای یکتا قسم اگه کلامی را کم و زیاد گفته باشم حتی میتونید تحقیق کنید و شماره پرونده بدم ،لطفی در حق ما کنید و کمک کنیدخدا شمارو عاقبت بخیر کنه انشاالله ،خدا رحمت کنه پدر و مادرتون،
    شماره کارت۶۰۳۷—-۱۶۵۳


  • ف رضایی

    تاریخ : ۲۷ - دی - ۱۴۰۱

    سلام تورو خدا به مادر ما هم کمک کن ن یه خونه براش ساختیم ولی پول نداره دیگه بهش بساز به خاطر نداشتن خونه آواره هست تورو خدا کمکشون کنید تورو به ابو الفظل قسمت میدم خودش هم مریض ناراحتی کلیه داره مریض قند داره وهیچ راه درآمدی هم نداره تورو خدا تا مییتونی دست نیازمندا روبگیر


  • فاطیماجوکار

    تاریخ : ۲۵ - دی - ۱۴۰۱

    دختربی سرپرست هستم هیچ راه درآمدی ندارم تویه خونه اجاره ای. هستیم پدرمادرم فوت شدن خیلی نیاز به کمک دارم


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۴ - دی - ۱۴۰۱

    سلام اگه میشه کمک کنید چند سال دیوار اتاقمون چیدم پول ندارم سقفشو بز نم برم زندگی کنم شاید توقع زیادی دارم تورخدااگه میشه دست نیاز مندارو بگیرید


  • نیازمند

    تاریخ : ۲۴ - دی - ۱۴۰۱

    سلام اگه میشه کمک کنید چند سال دیوار اتاقمون چیدم پول ندارم سقفشو بز نم برم زندگی کنم شاید توقع زیادی دارم تورخدااگه میشه دست نیاز مندارو بگیرید


  • لاله کهن

    تاریخ : ۲۲ - دی - ۱۴۰۱

    سلام وعرض ادب تو رو خدا کمکم کنید خواهش میکنم سه تا بچه کوجیک دارم شوهرم اعتیاد داره خیلی دستمون خالیه


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۴ - دی - ۱۴۰۱

    سلام درود و خسته نباشید احتیاج به کمک دارم خواهش میکنم


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۱ - دی - ۱۴۰۱

    سلام من ب ای عمل جراحی نیاز به پول دلرم کمکم میکنید


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۱ - دی - ۱۴۰۱

    سلام توروخدایه کمک هم به من کنیدمستاجرهستم ماهی دونیم میلیون اجاره میدم وضع مالی درستی نداریم ازخدایه عمرباعزت میخوام برای شمابدهکارهستم


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۹ - آذر - ۱۴۰۱

    سلام وخسته نباشین خدمت بزرگوارآقای نیاکان من خانمی هستم باسه فرزندووضع مالی خیلی بدی دارم خونه اجاره ای هستم دخترم عقده درتوانم نیس که بتونم براش جهیزیه تهیه کنم خودم هم سه سال پیش تصادف کردم ازناحیه کمروزانواسیب دیدم ونمیتوانم سرکاری برم مابخداازپول یارانه هم اجاره میدم هم مخارج خونه بخداهیچ راه درامدی ندارم ازشماخواهش میکنم تورابه شیرپاک مادرت قسمت میدم کمکم کنیدخداامواتتون رابیامرزه اگرلطفی درحقم کنیدممنون میشم دوست دارم هم ازخودم یه خونه داشته باشم هم جهیزیه دخترم تهیه کنم تازندگیم روبه راه بشه اینم شماره کارتم۶۰۳۷—-۵۳۵۴


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۶ - آذر - ۱۴۰۱

    س آقای کازرونی من یه زن فقیر وبدبخت هستم میدان ابونصر زندگی میکنم خونه ندارم یه بچه ۵ساله دارم شوهرم کارگرروزمزد ساختمانی هیچی نداریم یه خونه کوچیکه اجاره کردیم اجاره خونم هم ندارم شوهرم مریض مشکل کلیه داره نمیتون کار کن خیلی دستمون خالی نمیتونم خرجی بچم در بیارم مال شیراز نیستم نوشهر شما غریبم توروقران یه پولی کمکم کنید از لحاظ مالی صفرم بچم داره زجر میکش شماره کارتم میفرستم اگه میتونید یه کمک مالی بهم کنید تا زندگیم روبه راه بشه۶۰۳۷—-۵۴۰۰۲ش کارتم تورو قرآن یکاری برام بکنید


  • مهناز کاویانی

    تاریخ : ۱۸ - آذر - ۱۴۰۱

    سلام خوبین من ی زن مطلقه هستم نه خونه دادم نه زندگی دادم هیچی ندادم نفس تنگی دادم اثلا نمیتونم راه برم تو رو خدا ی کمک بهم بکنین ثواب داره امیدوارم به خدا هیچ وقت هیچ مشکلی براتون پیش نیاد تورو خدا کوتاهی نکنید


  • هاشمی

    تاریخ : ۱۵ - آذر - ۱۴۰۱

    سلام من یه دختر بی کسم که اگر یکی کمکی به خودم وفرزندم بکنه از خدا جوابه محبتشو میگیره فقط یه مادر پیر داشتم که اونم خدا ازم گرفت بد جور نیازمندم شوهرم مشکل سر داره و نمیتونه کار کنه از شما عزیز سپاس گذارم اگر کاری کنی تا فرزندم بتواند به آرامش برسد از همه لحاظ گرفتارم مالیم به خدا ثوابش زیاده


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - آذر - ۱۴۰۱

    سلام من یه دختر بی کسم که اگر یکی کمکی به خودم وفرزندم بکنه از خدا جوابه محبتشو میگیره فقط یه مادر پیر داشتم که اونم خدا ازم گرفت بد جور نیازمندم شوهرم مشکل سر داره و نمیتونه کار کنه از شما عزیز سپاس گذارم اگر کاری کنی تا فرزندم بتواند به آرامش برسد از همه لحاظ گرفتارم مالیم به خدا ثوابش زیاده


  • یونس لشکرزهی

    تاریخ : ۱۱ - آذر - ۱۴۰۱

    سلام بیکارم تو خونه افتادم کمردرد دارم ش٪ندارم


  • زهره

    تاریخ : ۲ - آذر - ۱۴۰۱

    شمارا بخدا ناامیدم نکنید من نمیدونم این پیام بدستون میرسه یانه نمیدونم درست پیام میفرستم یانه یا خودتون یا یکی که خیر باشه کمکی کنه کمک کنه باهام تماس بگیرید ۰۹۰۳+++۴۴۹۳


  • ناشناس

    تاریخ : ۸ - آبان - ۱۴۰۱

    جواب بدین توروخدا


  • سمانه ... زاده

    تاریخ : ۸ - آبان - ۱۴۰۱

    خواهش میکنم اقادستم ب دامنتون کمکم کنیدتوروخداکارم ب طلاق کشیده ب امام حسین قسم شوهرم دیگ منوقبول نداره یه پسرسه ساله دارم بخاطرخداکمکم کنید خواهش میکنم پاهاتونو میبوسم دکتراگفتن بایدعمل بشه اگ نشه چانم کج میشه فلج میشه بخاطرامام زمان کمکم کنید


  • نیلوفر

    تاریخ : ۲۹ - مهر - ۱۴۰۱

    سه تا بچه دارم و نیاز به کمک مالی دارم سلام تو رابخدا همشهری کمکم کن


  • پری

    تاریخ : ۸ - مهر - ۱۴۰۱

    دختری مجرد و معلول هستم و با کمک ویلچر میرم با ورزش بهتر میشم ولی ندارم از روستا تا شهرسرویس رفت و برگشت بگیرم و باشگاه هم پول میخواد لطفن کمکم کنید تا روزبروز بدتر نشدم

    ۵۸۹۴****۲۷۲۶۲۹۰۱


  • بدبخت خدازده

    تاریخ : ۲۸ - مرداد - ۱۴۰۱

    سلام تورابقرآن تورابه تمام ثواب هاتون قسم میدم به من زنگ بزنیدکارواجب دارم عاجزانه التماستون میکنم ۰۹۱۷۶***۰۳۴


  • علیرضا

    تاریخ : ۲۰ - مرداد - ۱۴۰۱

    آقای حاجی سلام جاااااان مااااادرت قسم ج منو بده من دسترسیی ب شما ندارم باید باهاتون حرف بزنم??? تو را ب فاطمه زهرا قسمت میدم جوابمو بده ای خدا ?


  • قشقای

    تاریخ : ۱ - تیر - ۱۴۰۱

    س.خوب هستین یه خانم بی سرپرس هستم میشه بهم کمک کنیدیه دخترم دارم بخداوسیله واسه زندگی ندارم


  • ناشناس

    تاریخ : ۱ - تیر - ۱۴۰۱

    س.خوب هستین یه خانم بی سرپرس هستم میشه بهم کمک کنیدیه دخترم دارم بخداوسیله واسه زندگی ندارم


  • فرهادی

    تاریخ : ۲۶ - خرداد - ۱۴۰۱

    سلام اقای محترم بزرگوارشماکه دلسوزمردم هستیدوبه همه رحم ولطف داریدمن ازشمادرخاستی دارم پسرم قادربه کارنمباشدچون دوتاعمل سنگین گردن شده میخواهم یک وانت براش بخرم ۵۰میلیون کم دارم اگه امکانش هست کمک کنید خواهش میکنم که


  • طلعت

    تاریخ : ۱۸ - خرداد - ۱۴۰۱

    بیسرپرست هستم ک بچه دارم جایی برای زندگی نداریم وسایل زندگی هیچی ندرم برای نون شب محتاجم معلول چشمی هستم تورا خدا بهم کمک کنید


  • حوا

    تاریخ : ۱۵ - خرداد - ۱۴۰۱

    سلام مریضم مریضی قلبی وکبد ومعده دارم کمکم کنید


  • عبدالرحیم

    تاریخ : ۶ - خرداد - ۱۴۰۱

    سلام آقای نیا کان من فقط یک دایی دارم که او هم در آلمان هست من این جا تنها هستم خونه یکی از دوستام


  • عبدالرحیم

    تاریخ : ۶ - خرداد - ۱۴۰۱

    سلام آقای نیکوکار من فقط یک دایی دارم که او هم در آلمان هست من این جا تنها هستم خونه یکی از دوستام


  • کازرون شهر همیشه سبز

    تاریخ : ۳۰ - اردیبهشت - ۱۴۰۱

    سلام ودرودخدمت آقای نیاکان، راستش همشهری هستیم محصله، میدان شهدا،،، راستش دردی بدتر از مستاجری نیست خواب آرامش اعصابت همیشه درگیره، بخصوص این روزها با شرایط گرونی، ودیعه مسکن هزارتا مشکلات دیگه، برای ودیعه مسکن خیلی گرفتارم دست کمک سمت شما بزرگان،، خیر ببینیدارزوی سلامتی


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۱ - اردیبهشت - ۱۴۰۱

    سلام من ۳۸سالم هست شرمنده خوانواده و دوستان شدم


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۹ - اردیبهشت - ۱۴۰۱

    سلام آقای نیاکان لطفا به من کمک کنید هزینه دانشگاه ندارم پدرم معلول هست و هیچ جنبه درآمدی نداریم


  • معصومه

    تاریخ : ۱۱ - اردیبهشت - ۱۴۰۱

    سلام اقای نیاکان تورو خدا ب این شماره زنگ بزنیدمن واقعا مشکلم بزرگه خسته شدم با دوتا بچه و مادر پیرم ک سرطان سینه داره خونه مستاحری و حدود ۴ساله ک جدا شدم خودتون تشریف بیارید ببینیدوضعیتمو تورو خدا گرفتارم لطفا ب این شماره زنگ بزنید مشکلمو بگم ۰۹۰۵۵+++۱۳۰


  • آذر

    تاریخ : ۱۱ - اردیبهشت - ۱۴۰۱

    درودبرشما اقای خیر من یک زن بی یرپرستم و دوتا دختر دارم هیچی از مال این دنیا ندارم با مادرم ک سرطان سینه داره زندگی میکنم ومستاجر هستیم لطفا خودتون بیاید ببینیدک چقدر محتاجم بخدا خسته شدم از این دنیا ارزوی مرگ دارم تورووووخدا بزرگوار کمکم کنید کمکم کنید بخاطر رضای خدااااااا کمکم کنیددرود بر شرفتات اقای خیر ب دادم برسید


  • مسعودرئیسی

    تاریخ : ۱۰ - اردیبهشت - ۱۴۰۱

    سلام وخسته نباشید اینجانب دارای دوفرزنددختربدون مسکن دارای دوفرزنددختربدون مسکن ومدتی است که ازناحیه کمر آسیب دیده ام عاجزانه ازشما تقاضا می‌کنم مرا یاری کنیدکوچک شما مسعود از کازرون ۰۹۱۷***۲۱۶۸


  • علی‌فصاحت

    تاریخ : ۸ - اردیبهشت - ۱۴۰۱

    سلام‌ما‌خانواده‌هشت‌نفره‌هستیم‌پدرم‌کارگر‌هست‌وراه‌درآمدی‌هم‌نداریم‌خودم‌ویک‌برادرم‌و‌خواهرم‌محصل‌هستیم‌و‌سن‌زیادی‌هم‌نداریم‌و‌با‌این‌گرانی‌چه‌کنیم‌و‌مشکلات‌دیگر‌‌تو‌رو‌خدا‌کمکمان‌منید


  • مونا نجفی مادر یکی از دانش اموزان

    تاریخ : ۲۷ - فروردین - ۱۴۰۱

    سلام وقت بخیر ببخشید من دنبال یک خیر هستم که برای مدرسه برای نماز خانه فرش بخرد مدرسه شهید حمزه ۲


  • رباب احمدنیا از بوشهر

    تاریخ : ۲۳ - فروردین - ۱۴۰۱

    من سه فرزند دارم شوهرم بیکاره اعتیاد دا ره مستجر هستم برای خرج خانه ام مانده‌ام تورا خدا کمکم کنید اگه صدای مارو می‌شنوید کمک کنید ممنون


  • خ موسوی

    تاریخ : ۲۰ - فروردین - ۱۴۰۱

    سلام روزتون بخیر و شادی
    تو را خدا من به کمک مالی به شدت نیازمندم


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۰ - فروردین - ۱۴۰۱

    سلام روزتون بخیر و شادی
    تو را خدا من به کمک مالی به شدت نیازمندم


  • خ فتحی

    تاریخ : ۲۰ - فروردین - ۱۴۰۱

    سلام باآرزوی سلامتی برای شمامن شوهرم مغازه سوپری داره مشک مالی داریم کمک مالی میخوایم بعداز چند ماه دوباره پول برمیگردونیم خداخیرتون بده تنتون همیشه سالم دلتون شاد باشه دستتون بخیر.بخدا دوتا بچه دارم اجاره نشین هم هستیم چک دادم چک هم به اسم خودمه بچه دومم ۲ماهشه کمکم کنید بخدا حتی پول سودی هم خواستم گیرم نیومد