چاپ کد خبر: 74843
24 بهمن 1400

مرگ تلخ نوزاد یک ماهه استان فارسی بر اثر اُمیکرون

 بر اساس اعلام روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان بانوان خانه دار در بین مشاغل و همچنین بانک ها هم در بین ادارت بیشترین درصد ابتلا را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش اول فارس سویه جدید کرونا در استان فارس، جان نوزادی یک ماهه را گرفت و این نوزاد عصر شنبه در بیمارستان امام رضا (ع) شهر لار فوت کرد.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان شامگاه شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد: یک فوتی کرونایی که نوازدی یک ماهه است به جمع فوتی های ناشی از این ویروس در لار به ثبت رسید.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین گزارش کرد که این نوزاد اهل شهر قدیم لار بود که عصر امروز شنبه در بخش کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر فوت کرد.

با مرگ این نوزاد یک ماهه شمار جانباختگان ناشی از کرونا در شهرستان های لارستان، خنج و اوز در جنوب فارس ( زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان) هم اینک به ۳۷۰ نفر رسیده است.

 دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین اعلام کرد که هم اینک ۳۲ بیمار در بخش های کرونایی در سه شهرستان لارستان، خنج و اوز بستری هستند و حال چهار تن از انان نیز وخیم گزارش شده است.

همچنین بهزاد رضایی رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان وضعیت مبتلایان به ویژه به سویه جدید اُمیکرون در منطقه را بسیار نگران کننده دانست و گفت: تعداد کل بیماران بستری در همین هفته جاری و در پیک ششم کرونایی ۴۱ درصد افزایش داشته است.

 وی تصریح کر: ۳۲ درصد از این جامعه آماری، مراحل واکسیناسیون خود را انجام داده اند و همچنین افزایش ۱۲۷ درصدی استفاده از داروهای بیماران کرونایی در منطقه هم نگران کننده است.

دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین اعلام کرده که بانوان خانه دار در بین مشاغل و همچنین بانک ها هم در بین ادارت بیشترین درصد ابتلا را به خود اختصاص داده اند.

از جمعه تا شنبه ۲۳ بهمن  ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۵۳ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۲۸۱ هزار و ۲۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. سه هزار و ۳۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار