مرگ یک نفر بر اثر صاعقه در گلگاه نور آباد ممسنی/ مانسون چه بر سر فارس آورد ؟

مرگ یک نفر بر اثر صاعقه در گلگاه نور آباد ممسنی/ مانسون چه بر سر فارس آورد ؟

به دنبال هشدارهای قرمز هواشناسی و پدیده جوی سیل آسای مانسون در استان فارس طی ۳ روز متوالی، بعد از ظهر روز گذشته یک نفر در شهرستان نورآباد در اثر صاعقه جان باخت.

به گزارش اول فارس از شیراز، به دنبال اعلام هشدارهای قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی فارس از روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد تا امروز به دلیل حاکم شدن پدیده مانسون بر استان فارس یک نفر جان باخت و ۴ نفر مصدوم شدند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با تایید جان باختن یک نفر بر اثر صاعقه گفت: چهار نفر نیز بر اثر برخورد صاعقه در استان مصدوم شدند.محمدجواد مرادیان اظهار داشت: در شهرستان فیروزآباد بر اثر برخورد صاعقه به منزل ۲ نفر مجروح و توسط یک دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان قائم انتقال داده شدند.

وی افزود: همچنین در شهرستان نورآباد، گلگاه روبروی جاده گاز بر اثر صاعقه زدگی یک نفر جان باخت و ۲ تن نیز مصدوم شده و به بیمارستان ولیعصر این شهرستان اعزام شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس نیز با اشاره به هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی استان گفت: طی سه روز اخیر بیشترین بارش‌ها را در جنوب شرق، جنوب غرب، غرب و مرکز استان داشتیم.

غلامی افزود: در حال حاضر محورهای مواصلاتی استان باز و تردد روان است و پدیده جوی مانسون به بیش از ۵۰ ترانس برق در سطح استان آسیب وارد کرده است.وی با اشاره به خسارت در مناطق جنوبی استان، اظهار کرد: در حال حاضر خسارت‌ها به بخش زیربنایی منازل در روستاها و بخش کشاورزی توسط فرمانداران و دهیاران در حال بررسی است و ظرف ۷۲ ساعت جهت جبران خسارت به ستاد بحران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

غلامی با اشاره به تخلیه ۲ روستای زین‌آباد و رمبه در جنت‌شهر داراب فارس، افزود: سیلاب در روستای هزار دره شهرستان سروستان نیز موجب تخریب و آسیب به سه منزل مسکونی شد.

وی با بیان اینکه طوفان شدید روز چهارشنبه در فارس ۲۱۷ اصله درخت را قطع کرد، گفت: وقوع سیلاب در اوز، خنج، داراب، فسا، استهبان، فیروزآباد و سروستان نیز خساراتی به بار آورد.

غلامی تاکید کرد: روز پنج شنبه تفرجگاه‌ها و پارک‌ها را تعطیل کردیم چراکه پدیده مانسون تا حدی غیرقابل پیش بینی است و ترکیبی از مخاطرات مختلف چون سیل، گردوخاک، صاعقه و طوفان می شود اما متاسفانه به دلیل بی توجهی شاهد بودیم که یک نفر در نورآباد بر اثر برخورد صاعقه جان باخت و ۴ نفر نیز مصدوم شدند.

نکات لازم در نگهداری کاکتوس توپی (اچینو گروزنی)

مطالب مرتبط

افتتاح ۴۹ طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی فارس در هفته دولت

تخلیه ۲ روستای داراب پس از هشدار قرمز هواشناسی در استان فارس

عمق چاه های کشاورزی در استان فارس به ۳۵۰ متر رسیده/هیچ استانی مانند فارس با بحران خشک شدن تالاب ها مواجه نیست

نظرات