خبر استان فارس

مرگ ۲۲ نفر بر اثر غرق شدگی در استان فارس که دریا ندارد

رئیس اورژانس فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۶۰ مورد غرق شدگی گزارش شده ست که در مقایسه با مدت مشابه درپارسال ۶۷ درصد افزایش داشته است.

دکتر مرادیان افزود: از ۶۰ مورد غرق شدگی، ۱۱ مورد خانم، ۳۹ مورد آقا و ۲۰ مورد را کودکان (زیر ۱۲ سال) تشکیل داده اند که ۳۸ مورد نجات یافته و به مراکز درمانی منتقل شده اند و متأسفانه ۲۲ مورد نیز جان خود را از دست داده اند.

رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه خطر غرق شدگی فقط مختص به ساحل دریا و رودخانه‌ها نیست و می‌تواند در هر جایی که آب وجود دارد، افراد را تهدید کند افزود: شناکردن در استخر‌های شنا، استخر‌های کشاورزی، رودخانه و دریا بدون رعایت اصول ایمنی، خطرات و مشکلاتی را به همراه خواهند داشت و از شهروندان خواست برای شناکردن حتما وسایل ایمنی از جمله جلیقه‌های بادی به همراه داشته باشند و کودکان نیز در کنار استخر شنا رها نشوند.
وی همچنین تأکید کرد: به هیچ وجه تنها و یا در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد شنا نکنند و فقط در محل‌های مجاز شنا کنند تا دیگر شاهد از دست دادن جان هموطنان در استخر‌ها نباشیم.


بر اساس گزارش اول فارس غرق شدگی یکی از ده علت اصلی مرگ و میر در افراد ۱ تا ۲۵ ساله در جهان است.  طبق پیش بینی سازمان جهانی بهداشت سالانه ۲۳۶ هزار نفر دچار غرق شدگی می شوند.
بیش از ۹۰ درصد مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در رودخانه ها، دریاچه ها ، چاه ها، منابع آب خانگی و استخرهای شنا در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می دهد.

بیماری های زمینه ای مانند صرع، بیماری های قلبی، ضعف عضلانی، عقب ماندگی ذهنی و… همچنین مصرف داروهای خواب آور، الکل و مواد روان گردان قبل از شنا می تواند زمینه ساز غرق شدگی شود

اشتراک گذاری