چاپ کد خبر: 113000
6 خرداد 1402

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه فنی مهندسی رجایی شیراز منصوب شد

محمد زکی پور بعنوان مسئول بسیج دانشگاه فنی مهندسی شهید رجایی معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه مسئول سابق و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه فنی مهندسی شهید رجایی شیراز با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد زکی پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی شیراز به ایراد سخن پرداخت و افزود :
تحریم بسیج دانشجویی را به بسیجی های عزیز در سنگر بسیج دانشجویی تبریک عرض می نمایم، تحریم بسیج دانشجویی یک معنا بیشتر نمی‌دهد که آن هم این است که امروز بسیج دانشجویی بسیار خوب عمل کرده و دشمن نگران است.

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه فنی مهندسی رجایی شیراز منصوب شد

زکی پور اظهار داشت: این تحریم سند افتخاری برای دانشجویان بسیجی ایران و سبب انگیزه‌ای مضاعف برای مجاهدت بیشتر آنان برای ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد : بسیج فراجناحی است و جز به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب نمی اندیشد. تمام تلاش ما در راستای تقویت وحدت اسلامی بر مبنای شاخصی به نام انقلابی و غیر انقلابی است و شاخصه ای به نام اصولگرا و اصلاح طلب نداریم و کار بسیج برای حفاظت از آرمان های نظام و انقلاب، ارزشی و ماندگار است.

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی بیان داشت: سیاست مدنظر بسیج دانشجویی در مرحله اول جذب حداکثری و دفع حداقلی است و ان شاءالله تمرکز ویژه ای خواهیم داشت بر روی اردوی راهیان پیشرفت تا دستاورد های انقلاب اسلامی را به خوبی در بین دانشجویان تببین کنیم.

در ادامه  سجاد شفیعی رئیس دانشگاه فنی مهندسی شهید رجایی شیراز به ایراد سخن پرداخت و ضمن خوشامد گویی، گزارشی از عملکرد دانشگاه در حوزه دانش بنیان و کارآفرینی و تولید توسط دانشجویان این دانشگاه ارائه کرد.
وی با بیان اینکه همه خود را متعلق به بسیج می دانند، افزود: بسیج به هیچ حزب و جناحی تعلق ندارد و رنگین کمانی از آدم هایی با تفکرات گوناگون است.
رئیس دانشکده فنی مهندسی شهید رجایی با بیان اینکه مسئول پیشین بسیج دانشجویی دانشکده تعامل خوبی با مسئولان دانشگاه داشت، ابراز امیدواری کرد: بسیج دانشجویی این دانشگاه خوشنام تر و قوی تر از گذشته به فعالیت های خود ادامه دهد و بدانند مسئولان دانشگاه هم در کنار آنها قرار دارند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس در سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بسیج را یک حرکت و یک ماموریت در بطن انقلاب توصیف کردند و واقعیت آن را دانستن و فهمیدن و پایه این حرکت را عقلانیت و منطق انقلابی بر شمردند.

حجت الاسلام و المسلمین قانع در ادامه بیان داشت : ما باید با باز خوانی این فهم از واقعیت بسیج و بر اساس این نوع نگاه به حقیقت بسیج و بسیجی، بتوانیم گام دوم انقلاب را که پیمودن مسیر آن بر عهده جوانان است با یک عقلانیت انقلابی ترسیم کنیم و ظرفیت جوانان را به میدان بیاوریم
باید در تمام عرصه های عملیاتی تصور این باشد که ما داریم در مقابل جبهه استکبار یک حرکت جهادگونه را رقم میزنیم این روحیه جهادی را ما باید در تمام سطوح از جمله علمی ،فرهنگی ،سیاسی ،اجتماعی،اقتصادی و غیره سرایت بدهیم و امروزه وظیفه بسیج دانشجویی این است که عرصه جهاد با دشمنان را وسیع تر کند و نقش آفرینی ویژه جوانان را در تمام این عرصه ها بالا ببرد.

احسان سیناپور مسئول مجتمع مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان شیراز با اشاره خاطره ای از دیدار خانواده شهدا با مقام معظم رهبری گفت : اتفاقا جوان نسل امروز بسیار امید بخش تر از جوان نسل اول انقلاب است دو شرطی آقا اشاره میکنند و به اینکه ایمان در کنار اخلاص که چه معجزه ها که نمی کند.

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه فنی مهندسی رجایی شیراز منصوب شد

وی با اشاره به اینکه در اول انقلاب جوانان با احساسات و عواطف جلو می‌رفتند،با مرور خاطرات تسخیر لانه جاسوسی بیان کرد: حضرت آقا فرمودند بعد از این کار برخی از آنها عذرخواهی کردند برخی دیگر امروزه در فضای رسانه مقابل همان نوع نگاه ایستادند و قد علم کردند این یعنی هیجانات بدون عقلانیت آقا می فرمایند نسل امروز اتفاقا از حیث عقلانیت بالاتر هستند.

او اضافه کرد: این نسل چقدر تغییر کرده چقدر ادبیاتشون تغییر کرده چقدر هوششون زیاد شده و الان دشمن در اتفاقات اخیر دوتا مسئله را مورد هدف قرار داده یکی وحدت و یکی امید آفرینی و ما باید روی جو دانشگاه کار کنیم نباید بگذاریم اتفاق بیوفتد بعد بخوایم تلاش کنیم که این جو را درست کنیم و کار کردن روی جو دانشگاه خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه های مختلف چه اقداماتی در جهت وحدت هر چه بیشتر و جذب حداکثری صورت گرفته افزودند که امروز این کار ها هست که جواب میدهد.

او اظهار داشت : بسیج دانشجویی امروزه در هر زمینه از جمله علمی ،فرهنگی ،سیاسی ،اجتماعی ،اردویی هر ماموریتی در این مجموعه گنجانده شده است ما بسیج دانشجویی را میراث امام خمینی (ره) میدانیم و آنجایی که بچه ها فهم مناسبی نسبت به ماموریت ها داشتند اتفاقات خوبی رقم خورده است.

در پایان از زحمات کریم توکلی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه فنی مهندسی شهید رجایی شیراز تکریم به عمل آمد و  محمد زکی پور به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه معرفی شد.

قابل ذکر است که محمد زکی پور پیش از این سوابقی همچون نماینده اسبق فارس در مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران و نائب رئیس مجامع دانش آموزی فارس، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس، مسئول گروه مردمی سفیران صالحین در استان فارس و دبیر شورای سیاستگذاری گام دوم انقلاب اسلامی فارس را در کارنامه خود دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار