چاپ کد خبر: 127012
8 آذر 1402

مسافر فقط به این راننده های اسنپ ۵ ستاره را بدهد

مسافر فقط به این راننده های اسنپ 5 ستاره را بدهد
کاربران راننده‌ی اسنپ از هر سفری که انجام می‌دهند، امتیازی به دست می‌آورند. این امتیاز از سمت کاربران مسافر و به صورت ستاره به آنها داده می‌شود. کاربران راننده اسنپ می‌توانند از ۱ تا ۵ ستاره در هر سفر دریافت کنند؛ یعنی در بهترین حالت، امتیاز ۵ ستاره به کاربر راننده داده می‌شود. این امتیاز برای کاربران راننده اهمیت دارد و می‌توانند روی کیفیت کار آنها در پلتفرم اسنپ تاثیر بگذارد. کاربرانی که امتیاز بیشتری به دست بیاورند، مشمول طرح‌های تشویقی اسنپ می‌شوند. با لمس دکمه زیر می‌توانید توصیه‌هایی را بخوانید که در گرفتن ستاره‌های بیشتر به شما کمک می‌کنند.

چگونه به یک راننده پنج ستاره اسنپ تبدیل شویم؟

اسنپ همواره کاربران راننده‌ای که تعداد سفر بیشتری انجام می‌دهند و امتیاز بالایی دارند را مورد حمایت ویژه قرار می‌دهد. علاوه بر این موارد، قانونی به اسم «فرمول درآمد بالا» برای کاربران راننده اسنپ تعریف شده است که بر اساس آن، کاربرانی که سفرهای بیشتری انجام می‌دهند و امتیاز بهتری دارند، شانس بیشتری برای به دست آوردن درخواست‌های سفر خواهند داشت. بنابراین طبیعی است که تمام کاربران راننده اسنپ تمایل داشته باشند امتیازشان را افزایش دهند یا آن را در حد خوبی نگه دارند. این امتیاز تنها و تنها از طرف کاربر مسافر به کاربر راننده داده می‌شود و پلتفرم اسنپ هیچ دخالتی در آن ندارد.

اما این امتیاز چطور محاسبه می‌شود؟ امتیاز هر کاربر راننده، میانگین حداکثر ۱۰۰ سفر امتیازدهی شده آخر توسط مسافر است. امتیاز کاربران راننده هر روز صبح بروزرسانی می‌شود و تغییرات امتیاز درون اپلیکیشن راننده قابل مشاهده خواهد بود.

امتیاز هر کاربر راننده، میانگبن حداکثر ۱۰۰ سفر امتیازدهی‌شده آخر توسط مسافر است.

نکاتی که کاربران مسافر درباره‌ی کاربران راننده  اعلام می‌کنند

آیا کاربران راننده می‌دانند که در سمت دیگر ماجرا چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا آنها می‌دانند که مسافرها بر چه اساسی امتیاز می‌دهند؟ اگر به عنوان مسافر از اسنپ استفاده کرده باشید، در پایان هر سفر مشاهده می‌کنید که برنامه از شما از می‌خواهد به راننده امتیاز بدهید. بعد از مشخص کردن امتیاز، اپلیکیشن از مسافر می‌خواهد تا دلیل این امتیاز را اعلام کند. همین دلایل را می‌توان به عنوان مبنای تصمیم‌گیری در نظر گرفت و برای به دست آوردن بهترین امتیاز به آنها رجوع کرد. بیایید به این دلایل نگاهی داشته باشیم.

مسیریابی حرفه‌ای
مسیریابی درست برای کاربران مسافر اهمیت دارد. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند راننده از مسیر پیشنهادی آنها به مقصد برود. اما عده‌ای دیگر هم به راننده اختیار کامل می‌دهند تا از سریع‌ترین مسیر به مقصد برسد.

مسافر فقط به این راننده های اسنپ 5 ستاره را بدهد

قانون اسنپ در مورد مسیریابی به این صورت است که ابتدا کاربر راننده باید از مسافر در مورد مسیر پیشنهادی‌اش سوال کند و در صورتی که مسیری اعلام نشد، حتما از برنامه‌ی مسیریاب استفاده کند. مسیریاب‌ها با استفاده از اطلاعات ارسالی موبایل سایر کاربران راننده کار می‌کنند و وضعیت ترافیک و معابر را به رانندگان اعلام می‌کنند. در صورتی که مسیریابی درست نباشد، منجر به دریافت امتیازهای کم می‌شود.

رفتار محترمانه
منظور از رفتار نامناسب، هر گونه رفتاری است که خارج از دایره احترام باشد. انتخاب کلمات تند و برخورد ناشایست از آن دست رفتارهایی است که مستقیما بر امتیاز کاربر راننده تاثیر می‌گذارد. بنابراین لازم است راننده رفتار کاملا محترمانه در پیش بگیرد.

رانندگی ایمن
سرعت زیاد، لایی کشیدن، عدم توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خیلی از موارد دیگر می‌توانند زیر این عنوان قرار بگیرند. از تمام کاربران راننده تقاضا می‌کنیم که برای حفظ سلامتی خود و مسافرشان و همچنین برای دریافت امتیازهای بهتر، به رانندگی قانون‌مند وفادار باشند.

وقت‌شناسی
برای تمام کاربران مسافر مهم است که خودروی اسنپی سر وقت به مبدا آنها رسیده و در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را به مقصد برساند. اگر کاربر راننده احساس کرد نمی‌تواند خود را به موقع به مبدا مسافر برساند، باید برای به دست آوردن رضایت مسافر و جلب امتیاز با او تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهد.

طبیعی است که دیر رسیدن به مبدا مسافر می‌تواند نقطه‌ی مقابل وقت‌شناسی باشد. در صورتی که مسافر معطل شود یا در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد نرسد، گرفتن امتیاز کم طبیعی است.

ظاهر آراسته
کاربر راننده‌ای که ظاهر آراسته‌ای دارد، پیام مثبتی به مسافر ارسال می‌کند. خوش‌پوش بودن و داشتن ظاهر آراسته راننده، مسافر را متقاعد می‌کند بیشترین امتیاز را برای راننده ثبت کند.

صحبت با مسافر
این مورد کاملا نسبی است و نمی‌توان در مورد آن قاطعانه نظر داد. عده‌ای از کاربران مسافر تمایل به صحبت دارند. در صورتی که می‌بینید مسافر تمایل به معاشرت دارد، با او همراه شوید. اما اگر مسافر تمایلی به صحبت نداشت، برای گرفتن امتیاز بالا بهتر است اصراری به هم‌صحبتی نداشته باشید.

تمیزی ماشین
یک ماشین خوب و تمیز، این حس را به مسافر می‌دهد که برایش احترام قائل هستید. به طور حتم تمیزی خودرو در امتیازی که مسافر به شما می‌دهد تاثیرگذار است. سعی کنید در بازه‌های زمانی مشخص خودرویتان را به کارواش ببرید و از اسپری خوشبوکننده‌ی هوا درون خودرو استفاده کنید. این کار منجر به دریافت بهترین امتیازها از سمت کاربر مسافر می‌شود.

خودروی خوب و تمیز، این حس را به مسافر می‌دهد که برایش احترام قائل هستید.

موزیک در حال پخش
موزیک می‌تواند تجربه سفر مسافر را دلنشین یا آن را به کلی خراب کند. طبیعی است که سلیقه‌ی موسیقیایی راننده و مسافر یکی نیست. خیلی از مسافران هنگام نارضایتی از موسیقی به آن اعتراض نمی‌کنند.

مسافر فقط به این راننده های اسنپ 5 ستاره را بدهد

بهتر است ابتدا از کاربر در مورد موسیقی سوال کنید و در صورتی که متوجه شدید با موسیقی شما مشکلی ندارد، مطابق با سلیقه‌ی شخصی‌تان موزیک پخش کنید. گاهی اوقات می‌توانید کابل AUX خودرو را در اختیار کاربر مسافر قرار دهید تا مطابق با سلیقه‌ی شخصی‌اش به موزیک گوش بدهد. اما همواره ولوم موسیقی را مطابق با خواسته‌ی مسافر تنظیم کنید.

درخواست پرداخت نقدی
بر اساس قوانین اسنپ، کاربر مسافر این حق را دارد تا کرایه را بر اساس روش انتخابی پرداخت کند. ۲ روش پرداخت نقدی و اعتباری در اختیار مسافر قرار دارد و او حق دارد یکی از ۲ روش را انتخاب کند. در این مواقع، کاربر راننده باید به انتخاب مسافر احترام گذاشته و مبلغ سفر را مطابق با خواسته مسافر دریافت کند. هرگونه درخواست پرداخت نقدی از سوی کاربر راننده می‌تواند منجر به ثبت امتیاز کم شود. اگر دوست دارید امتیاز کامل بگیرید، لطفا برای گرفتن کرایه به صورت نقد اصرار نکنید.

درخواست مبلغ اضافه
هیچ‌کس دوست ندارد پول اضافه‌ای بابت سفر پرداخت کند. حق طبیعی کاربران مسافر اسنپ است که سفرشان را با مبلغ اعلام‌شده در اپلیکیشن انجام دهند. بسیاری از رانندگان هنگام رساندن مسافر به مقصد احساس می‌کنند که به دلیل صعب‌العبور بودن راه، ترافیک زیاد، کوچه‌های پیچ‌درپیچ یا هر دلیل دیگری حق دارند مبلغ اضافه‌ای از مسافر تقاضا کنند. این اتفاق تحت هر شرایطی منجر به دریافت کمترین امتیاز می‌شود. فراموش نکنید درخواست مبلغ بیشتر، از خطوط قرمز اسنپ است.

حفظ حریم شخصی
کاربران مسافر دوست ندارند که کسی در امور شخصی مربوط به آنها دخالت کند. اظهار نظر راننده در اموری که به سفر و موضوعات مرتبط با آن ارتباطی ندارد، برای کمتر مسافری قابل قبول است. در صورتی که امتیاز خوب می‌خواهید، سعی کنید به مسائل مربوط به حریم شخصی مسافر وارد نشوید.

روشن نکردن کولر
کولر معضل فصل تابستان است. کاربران راننده برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است کولر خودرو را روشن نکنند. این اتفاق در فصل زمستان و مواقع نیاز به بخاری کمتر اتفاق می‌افتد. به هر حال اگر به دنبال امتیاز کامل هستید، لازم است شرایط مدنظر مسافر را فراهم کنید.

سیگار کشیدن
استعمال دخانیات درون خودرو با قوانین اسنپ مغایرت دارد. هنگام حضور مسافر درون خودرو به هیچ عنوان سیگار نکشید. چیزی که در اکثر مواقع مسافران را آزار می‌دهد و منجر به امتیازهای کم می‌شود، بوی بد سیگار درون خودرو است.

در صورتی که درون خودرو سیگار می‌کشید، بهتر است حتما یک اسپری خوشبوکننده‌ی هوا داشته باشید تا بوی آزاردهنده‌ی سیگار مسافران را اذیت نکند.

حضور فرد دیگر در خودرو
در مواردی پیش آمده که علاوه بر کاربر راننده‌ی اسنپ، فرد دیگری هم درون خودرو حضور داشته باشد. طبیعی است که مسافرها به این موضوع واکنش نشان دهند و از آن ناراضی باشند. کاربران راننده باید به این موضوع دقت داشته باشند که مسافر اسنپ خودروی آنها را به صورت دربست کرایه کرده است و نباید فضای خودرو را با فرد دیگری شریک شود.

جمع‌بندی گفته‌ها
امتیازاتی که کاربر راننده اسنپ به دست می‌آورد، نتیجه‌ی فعالیت‌های اوست. همیشه به یاد داشته باشید که امتیاز بیشتر در پلتفرم اسنپ با مزایای بیشتری همراه است و این مورد می‌تواند تجربه‌ی بهتری از فعالیت در اسنپ به شما بدهد. سعی کنید شرایط مطلوب را برای مسافران فراهم کنید تا امتیازتان افزایش پیدا کند.

۱۴ نکته طلایی که هر راننده اسنپ هنگام سفر در جاده باید بداند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

خیلی عجیبه
من حوالی ساعت۱۰صبح به مقصددرمانگاه محمدرسول الله(ص)اسنپ گرفتم همین مسیردرسلعت ۸٪۳۰بیش از۱۰۰٪افزایش دادچون وقت دکتر داشتم مجبورشدم قبول کنم حتی راننده هم باتوجه به مقدارمسافت هم تحت تاًیر
قرارگرفت هر روزاین مسیر۲۷۰۰۰تومان اما درساعت گفته نرخ رفت شد۶۳۰۰۰تومان چرا
پشتیبانی جواب بدهد وگرنه شایسته هزاران……..میباشد

محمد یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

سلام ضمن خسته نباشید من چند روز پیش یک مسافر با خانمش را به یکی از شهرهای استان فارس بردم اول که گوشی اسنپ ایشان خاموش بود بعد بایک شماره دیگری تماس گرفته بود وقتی که سوار شدن گفت که یک چند دقیقه ای وایساده درمسیر که من شیرینی‌ بخرم ومبلع توقف را هم نزد بعد که به شهرستان رسیدیم مقصد آن هم اشتباه زده بود ومن ۴ خیابان به‌ اندازه ۲ کیلومتر بعد پیداشون کردم وبه همون گفتم که بابت کرایه توقعات باید توی اسنپ گزارش دهید که اول سوار شدن گفت که اسنپ کنسل کن که من قبول نکردم واخر این که بابت۱۷ هزارتومان کرایه توقف درامتیاز دهی که با این که ازمن تعریف کرده نوشته کرایه اضافی دریافت کردیم که خودش قبول کردناین انسان که هرچه هم زنگ زدم مسافرجواب نداد ونه اسنپ جواب گو بود واین جوری است که مسافر هر کاری بخواهد می‌کند والکی امتیاز کم می‌کنند وهرچه می‌خواهد به مسافر مهربانی کنی باین کرایه‌ها ی کم وبا بنزین آزاد این حق راننداست تازه با اینکه امتیاز به مسافر خوب می دیم ولی مسافر بد امتیازات پائین می دهد

محمد یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۵:۱۹

اسنپ یعنی خدمات کمتر از نیم بها از جیب راننده به کام مسافر و شرکت اسنپ. کاش کمیسیون معقول بود و کاش کرایه معقول بود کاش اسنپ بجای از جیب راننده خدمات دادن از خودش کمی خدمات میداد

ناصر یکشنبه , ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۳

خیلی کرایه میدن وخیلی کمیسیون اسنپ معقوله هم کارواش میریم هم عطر ومشک انبرمیزنیم تازه بستنی وفالودهم لیوانی می‌دیم دست مسافردوریال میدن انتظاردارندصدکیلومترمسافت بروند

ناشناس پنجشنبه , ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۹:۱۴

برای راننده یک… است سهمیه بنزین رونمیدن مسافت هارو غیرواقعی ثبت میکنن پورسانت زیادمیگیرن راننده ها مظلوم واقع میشن

مریم پنجشنبه , ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۹:۱۱

برخی راننده ها خیلی ناشی هستند و زن تنها که باهاشون سوار میشه خیال میکنن طرف میخواد خودفروشی…واقعا آدم چی بگه… برخی آدم ها بیمارند

آخرین اخبار