چاپ کد خبر: 11261
18 مرداد 1398

مسعود گودرزی از آماده شدن اسناد مناقصه سد پارسیان خبر داد

نتیجه تصویری برای مسعود گودرزی

نماینده ممسنی و رستم در مجلس از آماده شدن اسناد مناقصه سد پارسیان خبر داد و گفت: برای گرفتن اعتبار این سد خون‌دل‌ها خورده شد.به گزارش اول فارس از نورآباد ممسنی، مسعود گودرزی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در فرمانداری شهرستان ممسنی اظهار داشت: اسناد مناقصه سد پارسیان آماده‌شده و منتظر برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار هستیم.

وی با اشاره به مشکلات متعددی که مانع اتمام این پروژه از گذشته تا به حال‌شده است، افزود: برای حل مشکلات سد پارسیان خون‌دل‌ها خورده شد تا به این مرحله رسید.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بنده برای متقاعد کردن وزیر نیروگاهی روزی ۳ بار وی را ملاقات می‌کردم تا مشکل سد پارسیان را حل کنیم.

گودرزی یادآور شد: اعتباری که در ابتدا برای این سد در نظر گرفته‌شده بود، یک میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های متعدد، ۱۰ میلیارد تومان دیگر را نیز به آن اضافه کردیم و این اعتبار هم‌اکنون مصوب شده و باید تخصیص یابد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس درعین‌حال، منتقدان خود را به رعایت انصاف دعوت کرد و گفت: برخی از جزئیات کارها اطلاع دقیق ندارند و به همین علت قضاوت زودهنگام می‌کنند که چرا کاری در شهرستان صورت نگرفته است؛ درصورتی‌که ما همواره پیگیر امور هستیم.

وی افزود: برای گرفتن اعتبار سد پارسیان بنده می‌توانستم در مجلس نطقی کرده و تَشری نیز به مسئولان وزارت نیرو بزنم و پس از اقناع افکار عمومی، کار را رها کنم اما این کار را نکردم و از راهی که منطقی بود بدون حاشیه‌سازی ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای آن گرفتیم.

گودرزی درعین‌حال نیز گفت: البته شاید ضعف اطلاع‌رسانی از سوی این‌جانب بوده که مردم در جریان کارهای انجام‌شده قرار نگرفتند که پذیرفتنی است.

یادآور می شود سد و نیروگاه پارسیان در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان  ممسنی و ۱۲۰ کیلومتری شهر شیراز در استان فارس بر روی رودخانه فهلیان از سرشاخه‌های رودخانه زهره واقع شده است.

این سد که از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است در مطالعات اولیه که در سال ۱۳۷۵ انجام شد، قرار بوده  پس از ساخت با ارتفاع۱۴۰ متر دارای مخزنی به حجم ۶۲۵ میلیون متر مکعب و نیروگاهی به ظرفیت ۴۰ مگاوات باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخرین وضعیت پتروشیمی ممسنی را نیز تشریح کرد و با اشاره به رایزنی‌های متعددی که با مسئولان مرکز در این خصوص انجام داده است، بیان داشت: بنده پس از رایزنی با وزیر نفت، بنا بر پیشنهاد وی، این طرح را به هلدینگ انرژی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بردیم و طی جلسات متعدد با مهندس نوذری مدیر این هلدینگ، قرار شد درنهایت به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واگذار شود.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس ادامه داد: در مورد پتروشیمی ممسنی ۲ موضوع مطرح‌شده؛ یکی تضمین خوراک و دیگری تعیین تکلیف سهام که وزیر نفت قول تضمین خوراک را داده است.

مسعود گودرزی درعین‌حال با انتقاد از مسئولان گذشته شهرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه در بحث پتروشیمی ممسنی مدیریت واحد نداشته‌ایم به‌طوری‌که سهام آن به ۳ مجموعه واگذارشده و یکی از دلایل بی‌رغبتی سرمایه‌گذار نیز همین موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: اگر پتروشیمی ممسنی اقتصادی بود، مطمئن باشید سرمایه‌گذار حتماً به سراغ آن می‌آمد زیرا سرمایه‌گذار به دنبال سود خود هست.

این نماینده مجلس افزود: متأسفانه گاهی ما شهامت اعتراف به‌اشتباه خود را نداریم که علناً بگوییم در فلان طرح ما دچار اشتباه شدیم و همین موضوع مشکلاتی را برای مسئولان بعدی تولید می‌کند اما به‌هرحال در بحث پتروشیمی بنده به دنبال استیفای حقوق شهرستان هستم.

نماینده ممسنی و رستم اضافه کرد: پتروشیمی ممسنی ازجمله طرح‌هایی بود که خیلی وقت پیش‌ازاین باید دنبال می‌شد نه اینکه ۱۴ سال این موضوع کِش دار شود.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درعین‌حال گفت: با گشایش سد پارسیان می‌توان از آب آن برای پتروشیمی نیز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مردم ما باید مطلع باشند که در آمایش سرزمینی هر واحد صنعتی باید درجایی مستقر شود که سودآوری داشته باشد؛ برای نمونه پروژه‌هایی مانند پتروشیمی در اصطلاح علمی واتر بیس (water base) است یعنی صنعتی که آب بَر است لذا باید درجایی باشد که بتوان آب آن را تأمین کرد.

گودرزی نماینده ممسنی و رستم افزود: با توضیح مذکور کسانی که این صنایع را به‌جایی می‌برند که آب نیست، حتماً خیانت کرده‌اند مانند فولاد مبارکه اصفهان که در منطقه کویری ایجاد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار