مشاهده یک فرد پلنگ در ارتفاعات قیروکارزین (+ویدئو)

مشاهده یک فرد پلنگ در ارتفاعات قیروکارزین (+ویدئو)

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از مشاهده یک فرد پلنگ در ارتفاعات این شهرستان خبر داد و گفت: مشاهده پلنگ نتیجه حفاظت مشارکتی و تعامل جوامع محلی با محیط زیست شهرستان است.

به گزارش اول فارس از قیروکارزین، عباس قائدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران از مشاهده یک فرد پلنگ در ارتفاعات قیروکارزین خبر داد و با ابراز خرسندی از امنیت زیستگاه و شرایط بهینه فراهم شده برای تکثیر گونه نادر پلنگ در این شهرستان اظهار داشت: همه تمهیدات برای مراقبت از گونه های کمیاب حیات وحش به‌کار گرفته می شود، حضور پلنگ در ارتفاعات تحت مدیریت محیط زیست شروع خوبی برای بازپروری آسیب هایی است که به این مناطق وارد شده است به گونه ای که هم اکنون گزارش های دیگری مبنی بر مشاهده یک فرد پلنگ مادر با ۲ توله آن در ارتفاعات شهرستان گزارش شده است.

قائدی با برشمردن دستاوردها و مواهب حفاظت مشارکتی افزود: حفاظت مشارکتی از محیط‌زیست و حیات وحش، تنها راه نجات زیست‌بوم مناطق مختلف در این شهرستان است و در این مسیر چاره‌ای جز مشارکت بخشی مردمی برای حفاظت پایدار از محیط‌زیست نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین افزود: حفاظت و حراست از مناطق حفاظت ‌شده و افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت یکی از برنامه‌های مهم است که با توجه به وسعت بالای اراضی محیط‌زیستی و تنوع حیات‌وحش و تعداد اندک محیط‌بانان، افزایش مشارکت مردمی و حضور دوستداران محیط زیست به امر حفاظت ضروری است.

قائدی در پایان از دوستداران محیط زیست خواست تا برای ترمیم خسارت های وارد شده به محیط زیست آستین همت بالا بزنند و ادامه داد: با هدف بهبود وضعیت حفاظت از مناطق و حیات وحش در زیستگاه‌های مهم، چاره‌ای جز بهره‌گیری از مشارکت مردم و ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی وجود ندارد و این راهبرد جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست در مدیریت مناطق است.

مطالب مرتبط

از ۳ پروژه عمرانی حوزه سلامت در قیر و کارزین بهره برداری شد

استان فارس چندین برابر استاندارد جهانی فرونشست دارد/سیستم فاضلاب باعث آلودگی آب و خاک شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد/شینا انصاری کیست؟

نظرات