چاپ کد خبر: 47715
22 اسفند 1399

مشاور امنیت ملی آمریکا : در حال مذاکره غیرمستقیم با ایران هستیم

جیک سالیوان

 تسنیم،: مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که در حال حاضر دیپلماسی غیرمستقیم با ایران از طریق کشورهای اروپایی و دیگر کشورها در جریان است.
 «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری مدعی شد که فرآیند دیپلماسی غیرمستقیم با ایران آغاز شده و دولت آمریکا از طریق کشورهای اروپایی و دیگر کشورها با ایران در تماس است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص اظهار داشت: «در حال حاضر دیپلماسی با ایران در جریان است، اما نه به‌صورت مستقیم. ارتباطاتی [با ایران] از طریق اروپایی‌ها و دیگران وجود دارد که به ما امکان می‌دهد به ایران توضیح دهیم که موضع ما در زمینه رویکرد پایبندی در برابر پایبندی چیست و بدانیم که ایرانی‌ها چه موضعی دارند.»

وی افزود: «ما اکنون منتظریم که ایرانی‌ها بگویند در آینده می‌خواهند چه تصمیم بگیرند. از نظر ما کار ساده نخواهد بود، اما فرآیند دیپلماسی آغاز شده و ما می‌توانیم از طریق دیپلماسی به اهداف خود دست پیدا کنیم.»

مقامات دولت جدید آمریکا طی هفته‌های اخیر بارها از آمادگی دولت این کشور برای بازگشت به برجام سخن گفته‌اند، اما در عین حال اعلام کرده‌اند که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام بازگردد.

در مقابل، ایران تأکید کرده است که آمریکا به‌عنوان کشوری که از برجام خارج شده و اقدام به وضع تحریم‌های شدید علیه ایران کرده است، باید علاوه بر بازگشت به برجام اقدام به رفع تحریم‌های خود علیه ایران کند تا پس از آن ایران نیز اجرای تعهدات هسته‌ای خود مطابق برجام را از سر گیرد.

ایران همچنین در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی درباره تلاش برای تقویت برجام و گنجاندن مسائل موشکی و منطقه‌ای در آن، تصریح کرده است که هیچ‌گونه تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت.

عضو کانال تلگرام اول فارس شوید

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84 %D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C %D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C %D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار