در مرسدس سدان و کوپه کلاس E فرمان جدید خازنی می تواند تشخیص دهد که راننده فرمان را در دست دارد یا خیر، و با ویژگی قدیمی حالت فرمان فعال (Active Steering Wheel Movement) جایگزین شده است. این قابلیت به سیستم اجازه می دهد تا بفهمد که راننده کنترل خودرو را در دست دارد یا خیر و نیازی به تکان دادن چرخها و فرمان ندارد.
این سیستم با استفاده از یک تشکچه سنسوری که در زیر سطح فرمان قرار دارد و دارای یک سنسور در جلو و یکی در پشت فرمان است کار میکند. در دست گرفتن فرمان باعث میشود که سنسورها تغییر در ظرفیت را ثبت کنند. اگر راننده فرمان را به اندازه کافی محکم نیگرد، سیستم لمسی را ثبت نکرده و بعد از مدت معینی خودرو سیستم هشدار را فعال می کند. اگر راننده نتواند پاسخ دهد، خودرو دستیار توقف اضطراری را فعال میکند.
مرسدس همچنین طراحی جدیدی از چرخهای دو طبقه با دو رنگ مشکی و نقرهای را نشان می دهد. طراحی داخلی این سری از خودروها تغییر چندانی نکرده و مانند قبل است. صفحه نمایش دو طرفه بزرگ که سیستم پاسخگویی COMAND با MBUX در آن جایگزین شده است.
motor1.com
نظرات