نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت:

مصیبت حضور اتباع خارجی غیرمجاز در باغات و ویلاها که تازه لو رفت !

مصیبت حضور اتباع خارجی غیرمجاز در باغات و ویلاها که تازه لو رفت !

 برخی اتباع که در باغات و ویلاهای اطراف استان البرز سکونت دارند، ‌در زمین‌های کشاورزی که در دست دارند بعضا در سال ۳ بار کشت انجام می‌دهند.

تسنیم: علی شیرین‌زاد نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به موضوع ورود اتباع به استان البرز اظهار داشت: مشکلات اتباع نیازمند ساماندهی و برنامه منسجم ملی است که به نوعی در این حوزه نیازمند قانون گذاری است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید در حوزه اجرا پیگیری شود‌، افزود: حضور این افراد در کشور یا مورد نیاز است یا مورد نیاز نیست، اگر مورد نیاز است باید ساماندهی و سازماندهی شود و اگر نیاز نیست باید رفته رفته برنامه ای را تدوین کنیم تا به تدریج و پلکانی از کشور خارج شوند.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر بنده کشور به برخی از ظرفیت‌های این افراد نیازمند است و باید ساماندهی و برنامه‌ریزی شود، گفت: اتباع خارجی باید در بدو ورود به کشور ساماندهی شوند و محل شغل، اسکان زندگی و برای خود کفیل و ضامن مشخص کنند تا در زمان بروز مشکل بتوانیم آن را به درستی حل کنیم.

شیرین‌زاد با اشاره به اینکه دولت با برنامه‌ریزی کوتاه مدت برای اتباع خارجی می‌تواند درآمد قابل توجهی از آنها داشته باشد، عنوان کرد: در برخی حوزه‌ها ناترازی وجود دارد مانند مشکل آب اما برخی اتباع در باغات و ویلاهای اطراف شهر به طوری سکونت دارند که در برخی موارد در زمین های کشاورزی که در دست دارند بعضا در سال ۳ بار کشت انجام می‌دهند.

مطالب مرتبط

اجاره مغازه برای اتباع مجاز و غیرمجاز ممنوع است

سارق حرفه‌ای باغ‌های بخش «ارژن» شیراز غافلگیر شد/باغداران نگهبان بگذارند

مدارس مجاز هستند حداکثر تا ۱۰ درصد دانش‌آموزان خود را از اتباع خارجی پذیرش کنند

نظرات