چاپ کد خبر: 7647
29 اردیبهشت 1398
بر اساس مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس

معافیت واحدهای کسب، پیشه و تجارت از پرداخت عوارض تابلو در فارس

74752
بر اساس مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس، واحدهی کسب، پیشه و تجارت استان از پرداخت هر گونه عوارض جهت تابلوهای فروشگاه ها که معرف کالاهای تولیدی استان باشد، معاف شدند .

به گزارش پایگاه خبری اول فارس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، بر اساس مصوبه بیستمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس در تاریخ دوم خردادماه سال ۹۷؛ موضوع مطالبه عوارض از تابلوهای واحدهای تولیدی استانی بر سر در فروشگاه ها، واحدهای کسب ، پیشه و تجارت توسط شهرداری شیراز لغو شد .

همچنین با عنایت به ابطال بندهایی از مصوبات راجع به عوارض نصب تابلو سردرب فروشگاه ها و واحدهای کسب و پیشه توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری هیچگونه وجهی در این خصوص مطالبه نمی شود و تنها مازاد بر تابلوهای منصوبه که از آن فضا بیشتر باشد؛ همانند سایر مقررات شورای شهر به قوت خود باقی است و شهرداری مجاز به دریافت وجه آنها است.

پیش از این نیز جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی فارس در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر شیراز گفته بود: شهرداری و شورای شهر باید یاری گر تولید باشد و تا جایی که امکان دارد واحدهای تولیدی استان را از پرداخت عوارض های مختلف معاف کند تا زمینه حفظ و رونق واحدهای تولیدی استان رشد کند .

وی با بیان اینکه در شرایط امروز اقتصاد کشور تولید نیاز به حمایت همه بخش ها دارد تا سرپا بماند، اضافه کرده بود: انتظار بخش خصوصی از شهرداری و شورای شهر شیراز کمک به توسعه اقتصادی استان است که تحقق این مهم، منافع همه مردم را به دنبال دارد .

رازقی تاکید کرده بود: در گذشته موضوع تولید مورد بی توجهی قرار گرفته و همواره ایجاد اشتغال مورد توجه بوده است در حالی که تولید پایدار، اشتغال پایدار را به دنبال دارد و در صورت توجه به بخش صنعت و تولید استان شاهد مشکلات کمتری بودیم .

رئیس اتاق بازرگانی فارس خاطرنشان کرده بود که تعامل اتاق بازرگانی با شهرداری و شورای شهر شیراز می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی استان و شیراز شود .”منبع:ایسنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار