چاپ       کد خبر: 11885
31 مرداد 1398

معاون استاندار فارس خبر داد :‌مشوقهای انبارداری قطر برای بازرگانان فارس

قطر برای بازرگانان فارس مشوق‌های انبارداری درنظر گرفت

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: شرایط روابط تجاری بازرگانان این استان با کشور قطر تسهیل شده است و تجار ایرانی مشمول مشوق‌های ذخیره‌سازی کالا در بندر الرویس شده‌اند.

به گزارش اول فارس ، یدالله رحمانی افزود: دولت قطر، بندرالرویس را بندر معین مبادله تجاری با کشور ایران قرار داده و هم‌اینک به میزان ۲۵ درصد کل صادرات کشور ایران به کشور قطر توسط استان فارس و تجار فارسی انجام می شود.

وی، با اشاره به سفر تیرماه امسال هیات اقتصادی فارس به کشور قطر به مسئولیت استاندار فارس تصریح کرد: در این سفر مذاکراتی با نخست وزیر و وزیر کشور قطر برای تسهیل و توسعه مراودات تجاری انجام شد.

او اظهار داشت: هم‌اینک سازمان بنادر و کشتیرانی قطر تسهیلات و مشوق‌هایی را برای تجار در بندر الرویس مصوب کرده که افزایش ایام ارائه خدمات انبارداری مجانی از جمله ذخیره‌سازی و دپو را شامل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: طبق مصوبه سازمان بنادر و کشتیرانی قطر، انبارداری رایگان برای کالاهای عمومی از مدت سه روز به ۶ روز و برای صادرات کالاهای عمومی از بندر الرویس از پنج روز به ۱۰ روز افزایش داده شده است.

رحمانی گفت: همچنین برای کانتینرهای وارداتی، انبارداری رایگان از سه روز به پنج روز افزایش یافته و برای کانتینرهای صادراتی نیز از پنج روز به هفت روز ارتقاء یافته است.

به گزارش اول فارس ، استاندار فارس از یازدهم تا سیزدهم تیرماه ۹۸ در راس هیاتی عالیرتبه اقتصادی به کشور قطر سفر کرد.عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در جریان سفر به قطر با نخست وزیر و تعدادی از وزیران این کشور دیدار و در خصوص توسعه روابط فی مابین این استان با قطر بحث و تبادل نظر کرد.رحیمی همچنین در پایان این سفر نشستی با تجار و بازرگانان ایرانی مقیم قطر داشت.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار