شهروند

معاون شهردار شیراز راست می‌گویی نظر این شهروند را بخوان و جوابش را بده !

در واکنش به طرح رایگان‌سازی حمل‌ونقل عمومی شیراز در ۲۶ آذر، یکی از شهروندان با تأکید بر عدم کفایت این طرح‌های موقت، شش مشکل اساسی را مطرح کرد. او از فرسودگی ناوگان، تبعیض در توزیع اتوبوس‌ها و ناکارآمدی مسیر صدرا انتقاد کرده و خواستار تمرکز شهرداری بر ارتقاء کیفیت و گسترش خطوط مترو شد.

به گزارش اول فارسف محمد فرخ‌زاده، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، اعلام کرد که به مناسبت روز ملی حمل‌ونقل در ۲۶ آذرماه، استفاده از تمامی خطوط اتوبوس‌ها و متروی شیراز برای شهروندان رایگان خواهد بود.” شهرداری شیراز: ۲۶ آذر از آوردن خودرو به خیابان خودداری کنید “  این طرح با هدف فرهنگ‌سازی برای استفاده از ناوگان عمومی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا اجرا می‌شود و فرصتی نمادین برای شهروندان، به‌ویژه دارندگان خودروهای شخصی، فراهم می‌آورد تا مزایای حمل‌ونقل عمومی را تجربه کنند.

شهرداری شیراز از تمام مردم دعوت کرده است تا با مشارکت در این پویش و پارک کردن خودروهای شخصی، گامی مؤثر در راستای کاهش وابستگی به خودروهای تک‌سرنشین، سلامت شهر و حفظ محیط زیست ایفا کنند.

در این ارتباط محسن یکی از شهورندان شیرازی با ارسالی یادداشتی به این رسانه در پاسخ به معاون حمل و نقل شهرداری شیراز چنین نوشت:

اول اینکه مشکل شهروندان رایگان شدن خطوط حمل و نقل در طول سال آنهم یکی دو مورد نبوده و نیست . مشکل از خطوط حمل و نقل است نه اینکه به این وسیله شهروندان را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب نمود .لذا

۱- اتوبوسهای قدیمی از ناوگان حمل و نقل خارج شوند زیرا بلحاظ فرسودگی و عدم بهداشت و یا نظافت بهیچ عنوان رغبتی نیست ، حتی برای لحظه ای به درون آن وارد شد.

۲- برخی مسیرها به دلیل اینکه رانندگان بتوانند ایستگاهها را ( اصطلاحا به موقع پوشش دهند و یا با همکاران مقابل خویش هماهنگ باشند) به آهستگی هر چه بیشتر و یا توقف در ایستگاهها یک مسیر ده دقیقه ای را باید بیش از نیم ساعت طی نمود .

۳- در تابستان و هوای گرم برخی رانندگان از روشن نمودن کولر امتناع نموده و همین موضوع موجب می‌شود برای بار دوم استفاده از اینگونه وسائط نقلیه خودداری نمود .

۴- شهرداری از هر گونه تبعیضی بین اهالی و یا شهروندان ساکن در شمال و جنوب ، شرق و غرب خود داری نماید زیرا بارها مشاهده شده ( و همچنان مشهود است ) اتوبوسهای فرسوده را به جنوب شهر و خودروهای بهتر را به مسیرهای شمالی گسیل میدارد.

۵- به دلیل کمبود اتوبوس ، شهروندان ساکن در صدرا چندین سال است با مشکل حمل و نقل مواجه اند . اخیرا با تصمیمی بدور از منطق با خرید مینی بوسهای بی کیفیت ( با تعداد صندلی های کم و اضافه شدن به این خطوط ، شهروندان را به جابجایی در سطح شهر به صورت رایگان اما اتوبوس‌ها ( که آنها نیز در حال فرسوده شدن می باشد ) را به خارج از صدا تا ایستگاه بزین برنامه نموده . با این توصیف حتی برای یک مسیر داخلی باید بیش از نیم ساعت در انتظار بود . پس هم در مسیرهای داخلی باید وقت کشی و هم در مسیر خروج از صدرا . بنابر این برای وارد شدن به صدرا و خروج از صدرا با معطلی هایی مواجه که تصمیم گرفته می‌شود با خودرو شخصی این مسیرها را طی نمایی به مراتب شایسته تر و ارجح تر از استفاده وسایط نقلیه عمومی !

حال شهروندانی که جهت خروج از صدرا در ایستگاه حدود ۲۰ دقیقه در ایستگاه معطل مانده اند چون ایستگاه پایانی بزین است باید ۲۰ دقیقه و بیشتر نیز در این ایستگاه معطل تا اتوبوس مورد نظر از راه رسد پس از اینکه این انتظار سپری می‌شود معضل بعدی این است که با توجه به ازدحام مسافر جایی برای سوار شدن نیست و باید مجددا تیم ساعت دیگر معطل تا اتوبوس بعدی ( آنهم در اگر ) از راه رسد … و همین وقت کشی ها و معطل شدنها موجب خواهد شد در کل استفاده از وسایط نقلیه خود آری نمود .

۶- بهتر است تمرکز شهرداری بیش از رایگان نمودن یک روزه و نهایتا هفتگی خطوط حمل نقل برای گسترش خطوط مترو تا صدرا و …. باشد …

شما هم نظر بدهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا