چاپ کد خبر: 143513
27 اردیبهشت 1403

معرفی ۱۳ گیاه زیبای آپارتمانی که مناسب نگهداری در آشپزخانه هستند

برخی از بانوان که علاقه بسیاری به گیاهان آپارتمانی دارند دوست دارند که در آشپزخانه خود نیز گل گیاه نگهداری کنند و در حین انجام کارهای آشپزخانه از این گیاهان زیبا لذت ببرند.درادامه این مطلب به شما چند گیاه زیبا مناسب آشپزخانه معرفی می کنیم که نگهداری از آنها کار چندانی ندارد.

گیاهان مناسب آشپزخانه

۱-گندمی

اهالی دنیای گیاهان، معتقند که نگهداری از گندمی بسیار راحت است و ما هم با آن‌ها هم عقیده‌ایم! گندمی یک گیاه آویزی فوق‌العاده است و اگر از شرایط خود راضی باشد، با  نمایش گل‌ها و جوانه‌های جذاب از شما تشکر می‌کند! اگر قصد نگهداری از گندمی در آشپزخانه خود را دارید، یادتان باشد این گیاه را تحت تابش مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا منجر به سوختن برگ‌های آن خواهد شد.

۲-گیاه پیچ انگلیسی 

گیاه پیچ انگلیسی نیاز به نور جانبی و محیط نسبتاً روشن دارد و درجه قلیایی آن باید بین ۵.۵ تا ۶.۵ باشد. این گیاه رنگ زیبایی به اشپزخانه می دهد و به راحتی می توانید آن را در سبدهای آویز استفاده کنید. معمولاً خودش را با نور های مختلف سازگار می کند. فقط باید مراقب باشید که خاک آن مرطوب باقی بماند. محیط آشپزخانه را نیز از هرگونه سموم و آلودگی پاکسازی می کند.

۳- ساکولنت‌ها

اگر یک طاقچه پرنور در پنجره آشپزخانه خود دارید، ساکونت‌ها انتخابی عالی برای شما هستند. واژه “ساکولنت” برای وصف گیاهانی استفاده می‌شود که آب را در بخش‌های مختلف خود (مانند برگ‌ها و ساقه‌ها) ذخیره می‌کنند؛ این ذخیره‌سازی ساکولنت‌ها را به گیاهانی مقاوم در برابر خشکی تبدیل کرده و نگهداری از آن‌ها را بسیار آسان می‌کند. صدها نوع مختلف از ساکولنت وجود دارد و می‌توانید آن‌ها را در اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌های جذاب متفاوتی پیدا کنید. بین ساکولنت‌های مختلف اچوریا، هاورتیا، آلوئه ورا، کراسولا، کالانکوئه، سدوم از جمله ساکولنت‌های محبوب هستند.

۴-گیاه قاشقی 

گیاه قاشقی نیاز به نور غیر مستقیم و محیط نسبتاً روشن دارد . خاک آن باید زهکشی مناسبی داشته باشد. درجه قلیایی آن باید بین ۶ تا ۷ باشد . این گیاه گزینه مناسبی برای آشپزخانه های نسبتاً گرم با نور زیاد است . فقط باید مراقب برگ های آن باشید .  اگر احساس کردید که برگ ها کمی پیچ خوردند، یعنی این گیاه به اندازه کافی نور دریافت نمی کند و باید جای آن را عوض کنید.

گیاهان مناسب آشپزخانه

۵-کاکتوس

این گیاه دارای رنگ روشن است و به نور غیر مستقیم یا نور کامل نیاز دارد . درجه قلیایی آن باید بین ۵.۵ تا ۶.۵ باشد. به همین دلیل برای آشپزخانه گیاه مناسبی است . اگر آشپزخانه شما محیط گرم و یا خشکی دارد ، می توانید از این گیاه استفاده کنید . گیاه کاکتوس می تواند تا هفته ها بدون آب هم دوام بیاورد.

۶-فیکوس الاستیکا

اگر در جست و جوی یک گیاه بزرگ و باطراوت برای آشپزخانه خود هستید، فیکوس الاستیکا انتخاب بسیار خوبی برای شماست. این گیاه از اقوام فیکوس لیراتا است و می‌تواند به خوبی با شرایط محیطی مختلف همراه شود. در طبیعت اصلی خود، فیکوس به یک درخت بالغ و بزرگ تبدیل می‌شود. بنابراین وقتی در خانه از آن‌ها نگهداری می‌کنید، نباید هرس کردن مداوم را از یاد ببرید. این کار کمک می‌کند تا اندازه و شکل الاستیکا تحت کنترل قرار گرفته و زیبا و مرتب باقی بماند. می‌توانید انواع مختلفی از فیکوس الاستیکا را انتخاب کنید و یک هارمونی زیبا در آشپزخانه خود به‌وجود بیاورید!

۷-زامیفولیا 

این گیاه در محیط کم نور و یا نور متعادل به صورت جانبی وضعیت نسبتا خوبی دارد . درجه قلیایی آن باید بین ۶ تا ۷ باشد . این گیاه به راحتی خودش را با محیط اطراف سازگار می کند و نسبت به خشکی تحمل بالایی دارد . معمولا می توانید آن را در گوشه آشپزخانه قرار دهید و خیلی هم نیاز به توجه زیادی ندارد.

۸-پوتوس 

این گیاه به نور نسبتاً کم تا متوسط و جانبی نیاز دارد . درجه قلیایی آن باید بین ۶.۱ تا ۶.۵ باشد . این گیاه می تواند در محیط های مرطوب مثل حمام هم دوام بیاورد بنابراین بسیاری از افراد از آن برای تزئین محیط های مختلف خانه استفاده می کنند . در نتیجه گزینه مناسبی برای آشپزخانه هم هست و سموم را از داخل اشپزخانه پاکسازی می کند.

۹-گیاه قهوه (کوفه آ عربیکا)

چه عاشق قهوه باشید چه نه، نمی‌توانید زیبایی گیاه قهوه را نادیده بگیرید! گرچه بعید است که در آشپزخانه خود دانه‌های قهوه را از این گیاه برداشت کنید، اما برگ‌های براق و رشد متراکم این گیاه سبب شده تا به یک عضو بی‌نظیر در دکوراسیون داخلی تبدیل شود. در نگهداری از قهوه به یاد داشته باشید که قهوه به نور درخشان و غیرمستقیم خورشید و آبیاری مداوم نیاز دارد.

گیاهان مناسب آشپزخانه

۱۰-ریحان 

این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد و درجه قلیایی آن باید بین ۶ تا ۷ و نیم باشد. یکی از گیاهانی است که آسان ترین روش های نگهداری را دارد و نسبت به محیط آشپزخانه و فضای آشپزی کاملاً مقاوم است. به همین دلیل می توانید برای کاهش استرس و اضطراب هم این گیاه را در محیط آشپزخانه قرار دهید. فقط باید مراقب باشید که در طول روز حداقل ۶ ساعت نور به این گیاه برسد و خاک آن را مرطوب نگه دارید.

۱۱-برگ بیدی 

این گیاه نیاز به نور معمولی تا روشن و غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن باید به ۶.۱ تا ۷.۸ باشد. مراقبت از آن راحت است و می تواند خودش را با محیط های مختلف وفق بدهد. به همین دلیل برای محیط آشپزخانه مناسب است. این گیاه دارای برگ های قلبی شکل بنفش می باشد که محیط آشپزخانه را به شدت زیبا می کند.

۱۲- گیاه مار 

گیاه مار نیاز به محیط کم نور تا متوسط با نور غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن باید بین ۴.۵ تا ۷ باشد. انواع شکل ها و رنگ های مختلف از برگ ها برای این گیاه وجود دارد. می توانید این گیاه را در گوشه آشپزخانه قرار دهید. فقط کافی است که به طور طبیعی به آن نور برسد.

۱۳-تیلاندسیا

تیلادنسیا یک اپیفیت یا گیاه هوازی است؛ یعنی در طبیعت اصلی خود بدون خاک و در نور کامل خورشید رشد می‌کند. در بین تمام گیاهان مخصوص آشپزخانه تیلاندسیا گیاهی است که می‌توان گفت تقریبا به رسیدگی نیاز ندارد! پس اگر به‌تازگی به سراغ نگهداری از گیاهان رفته‌اید و تجربه کافی ندارید، تیلادنسیا انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. تیلادنسیا معمولا در گلدان‌های آویزی، حباب‌های شیشه‌ای یا سطوح چوبی به فروش می‌رسد و با قرار گرفتن در آشپزخانه شما جلوه متفاوتی به آن می‌بخشد. تیلادنسیا فقط به آبیاری نیاز دارد و برای آبیاری آن کافی است که هر چند روز یکبار به آن آب اسپری کنید یا هفته‌ای یکبار گیاه را در سینک آبکشی کنید. فقط یادتان باشد در صورت آبکشی، اجازه دهید گیاه خشک شود و سپس آن را به جای اصلی خود بازگردانید.

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار