چاپ کد خبر: 136199
15 اسفند 1402

معرفی ۸ گل زیبای آپارتمانی مناسب عید نوروز ۱۴۰۳

با رسیدن عید نوروز حال و هوای بهار و بو و عطر خوش آن در همه جا پیچیده و این بهترین موقع برای خرید گل و گیاه آپارتمانی است.خریدن این موقع گل و گیاه می تواند در تزیین سفره هفت سین نیز به شما کمک کند و با گذاشتن یک گل و یا گیاه زیبا به سفره و خانه خود زیبایی ببخشید.در ادامه با ما همراه باشید تا به شما چند گل زیبای جذاب را برا سال جدید به شما معرفی کنیم.

گل آپارتمانی برای عید نوروز

۱-سنبل

سنبل گیاهی با بوی خوش است و به ما می آموزد که چگونه از زندگی لذت ببریم و از فرصت ها استفاده کنیم. سنبل گیاهی چندساله است، ولی در سال فقط یک بار در بهار شکوفه می دهد. شما می توانید از پیاز آن مراقبت کنید و در سال های بعد نیز شاهد رشد مجدد شکوفه ها باشید.

در طول نگهداری از آن نیز تا زمانی که برگ‌های گیاه بر روی آن باقی است می‌توانید به آن آب بدهید ولی بعد از پایان گل‌دهی آبیاری را کمتر کنید. بعد از ریختن برگ‌ها دیگر آبیاری متوقف کنید، پیاز گیاه را از خاک خارج کنید و در جایی خنک نگهداری کنید تا سال بعد دوباره آن را بکارید و گل بدهد.

گل آپارتمانی برای عید نوروز

۲- نرگس 

این گل زیبا و خوشبو خودش به‌تنهایی نمادی از بهار است. نرگس جز اولین گل‌هایی است که در بهار شکوفا می‌شود و خوبی آن این است که عطر بسیار خوب و دلنشینی دارد. نرگس نمادی از تولد دوباره، شجاعت امید و عشق یک طرفه است. حضور یک دسته زیبا از این گل در روزهای عید نوروز می‌تواند حس خوبی به خانه یا محل کارتان داده و طراوت و تازگی با رایحه‌ای خاص و دلنشین برایتان به‌ارمغان بیاورد.

اگر از خرید دسته گل نرگس منصرف شدید و سراغ خرید گل نرگس گلدانی رفتید، برای نگهداری از آن کافی است خاکی مرطوب (و نه خیس) را برای آن فراهم کنید. یک آبیاری معمول کفایت می‌کند. این گیاه برای ماندگاری نیاز به نور متوسط آفتاب دارد و ترجیح می‌دهد در جایی زندگی کند که کمی خنک باشد. در طول نگهداری از گل نرگس یادتان باشد گرما و آبیاری بیش‌ازحد باعث زرد شدن و مردن این گیاه می‌شود. مشابه گل سنبل در پایان گل‌دهی گل نرگس نیز می‌توانید پیاز گیاه را از خاک خارج کنید تا در زمستان بعدی مجددا آن را بکارید و شاهد گلدهی آن باشید.

گل آپارتمانی برای عید نوروز

۳-لاله 

سومین گیاه لیست گل های عید نوروز هم گیاهی پیازدار است و باز هم تبدیل به نمادی از بهار شده است. این گل نمادی از یک عشق کامل و بدون نقص است، اما رنگ‌های مختلف آن می‌تواند معانی دیگری مثل صلح، دوستی و رفاه را نیز به‌همراه داشته باشد. قد بلند، رنگ‌بندی جذاب و گونه‌های مختلف این گیاه باعث می‌شود تا یکی از گل‌های مناسب عید باشد.

گل لاله جزء گل‌هایی است که نیاز به نور کامل خورشید دارد و ترجیح می‌دهد خاکی تقریبا مرطوب داشته باشد. این گیاه زیبا را می‌توانید هم در بیرون از خانه و هم داخل خانه و در گلدان نگهداری کرد.

گل آپارتمانی برای عید نوروز

۴-پامچال

پامچال‌ها گل‌های کوچک و ظریفی هستند و خوبی گل پامچال این است که تنوع زیادی در رنگ و گونه‌های مختلف دارد. در واقع این گل آنقدر تنوع دارد که می‌تواند هر کسی را راضی و خوشحال کند. نگهداری از پامچال کار سختی نیست. کافی است گیاه را از نور شدید آفتاب حفظ کنید و هر زمان چند سانتی‌متر بالایی خاک گیاه خشک شد دوباره به آن آب بدهید.

گل آپارتمانی برای عید نوروز

۵-بنفشه آفریقایی (African violets)، زیباترین گل عید نوروز

اگر نزدیک عید به بوستان‌ها و پارک‌های اطراف خود سر بزنید حتما متوجه می‌شوید که باغبانان در حال کاشتن این گل زیبا هستند. گلی مقاوم و سرسخت که حتی خوراکی هم است و می‌توانید از آن در آشپزی استفاده کنید. این گل زیبا که برخلاف اسمش به‌رنگ بنفش نیست و رنگ‌بندی زیادی هم دارد، نمادی از تعهد، وفاداری و احساسات لطیف است. خرید این گل برای عید نوروز می‌تواند یک انتخاب عالی و هوشمندانه باشد و زیبایی را به خانه شما هدیه دهد. ضمن اینکه این گیاه زیبا می‌تواند هر چهار فصل نیز گل داشته باشد..

گل آپارتمانی برای عید نوروز

۶-کالانکوئه

کالانکوئه گیاهی گوشتی است که در رنگ های مختلف از جمله قرمز، زرد، نارنجی و صورتی وجود دارد. این گیاه به نور زیاد خورشید و آبیاری کم نیاز دارد. برای مراقبت بیشتر از این گیاه بهتر است گلدان کالانکوئه را در مکانی روشن و نسبتا گرم بگذارید.

تا زمانی که خاک خشک نشده، آن را آبیاری نکنید. اگر می‌خواهید در سال های بعدی نیز گلدان شما گل بدهد، به طور مداوم گل‌ها و برگ‌های مرده را هرس کنید. کالانکوئه به طور کلی گلی بسیار مقاوم و بخشنده است و به مراقبت کمی نیاز دارد، پس با خیال راحت آن را بخرید.

گل آپارتمانی برای عید نوروز

۷-ارکیده

گل ارکیده یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی است، اما نگهداری از آن می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد.  ارکیده‌ها به نور زیاد و غیرمستقیم خورشید نیاز دارند. بهترین مکان برای قرار دادن ارکیده در کنار پنجره‌ای است که نور صبح یا عصر را دریافت می‌کند. ارکیده‌ها به آبیاری منظم نیاز دارند، اما نباید غرقابی شوند. برای افزایش رطوبت اطراف ارکیده، می‌توانید آن را روی یک سینی سنگریزه (جزیره) قرار دهید و به طور مرتب سنگریزه‌ها را مرطوب کنید.

گل آپارتمانی برای عید نوروز

۸-حسن یوسف

گل حسن یوسف از گیاهان زیبایی است که می توانید آن را داخل آپارتمان نگهداری کنید و از زیبایی اش لذت ببرید. این گیاه را می توانید در محیطی با دمای معمولی (۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد طی روز) نگهداری کنید و از نظر آبیاری هم باید به آن طوری آب بدهید که تشنه نماند. هرچه این گیاه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرد، خوش رنگ تر شده و بهتر هم رشد می کند.

گل آپارتمانی برای عید نوروز

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار