چاپ کد خبر: 6593
7 اردیبهشت 1398
مدیرکل امور بانوان استانداری: 

معصومه دستغیب: مشارکت سیاسی زنان در فارس اندک است/احتمال حذف بودجه امور بانوان وجود دارد

n83293717 72991431

به گزارش اول فارس،  معصومه دستغیب شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک از ۷۸۹ پست مدیران میانی شاغل در دستگاهای دولتی استان فارس ۹.۷ درصد پست ها به زنان و ۹۰.۳ درصد مسئولیت ها به مردان تعلق گرفته است.
این مقام مسئول اظهار داشت: این وضعیت در شوراهای اسلامی شهرها بهتر است تا آنجا که ۳۶ زن در شوراهای شهر استان فارس عضویت دارند.
وی همچنین گفت: پارسال با هماهنگی دانشگاه شیراز سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان فارس با حمایت معاونت زنان ریاست جمهوری آماده شد که در پنج حوزه راهکارهایی ارایه کرده است ازجمله علوم پزشکی، دانشگاه، وضعیت اشتغال، وضعیت ازدواج و وضعیت مشارکت‌های مدنی و سیاسی.

** نخستین اجلاس مدیران دفاتر امور بانوان و خانواده کل کشور در شیراز برگزار می‌شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: با حمایت استانداری فارس، امور بانوان وزارت کشور و بنیاد فرهنگی مادر امسال اولین اجلاس مدیران دفاتر امور بانوان و خانواده کل کشور یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به مدت دو روز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اساسی ترین مبحث مورد نظر در این اجلاس وضعیت بودجه دفاتر بانوان و راهکارهای اجرایی سند توسعه فارس و کشور است، گفت: این اجلاس در این برهه از زمان با هدف بررسی وضعیت میزان خدمات و فعالیتهای زنان و کودکان در مناطق سیل زده برگزار می‌شود.
دستغیب با بیان اینکه سال گذشته بودجه دفاتر بانوان و امور خانواده تنها پنج صدم درصد از هزینه‌ای جاری استان بوده است، ابراز داشت: این مسایل در نشست یادشده به اطلاع به معاون امور بانوان وزیر کشور خواهد رسید.

** احتمال حذف بودجه امور بانوان وجود دارد
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: بودجه امور زنان و خانواده فارس در سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان بوده است و احتمال حذف این ردیف بودجه در سال جاری وجود دارد.
وی تأکید کرد: فعالیت های حوزه بانوان و خانواده استانداری فارس به دلیل نداشتن بودجه مشخص آسیبهای بسیاری دیده است با این وجود، فارس امسال در اختصاص بودجه به فعالیت های این حوزه پیشتاز است.
وی افزود: از آنجا که فارس هم از استانهای سیل زده در سال جاری بوده است و در حوزه مدیریت بحران هم موفقیت هایی داشته است فضا را در شیراز فراهم کردیم و جمع‌بندی این نشست در اختیار وزیر کشور قرار می‌گیرد.
دستغیب خاطرنشان کرد: در این راستا به دنبال آن هستیم که برنامه مدونی برای خانواده‌های سیل زده ارایه شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: بیان اهداف و برنامه‌های راهبردی دفاتر امور بانوان با استناد به اسناد بالادستی ماده ۱۰۱ و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع خانواده، معرفی سند بانوان و خانواده فارس و تجلیل از مادر نمونه توسط بنیاد مادر از دیگر برنامه‌های این اجلاس خواهد بود.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این دفتر در سال گذشته در زمره دفاتر پویا بوده است، اظهار داشت: این دفتر در سال گذشته دستاوردهای منحصر به فردی داشته است و به عنوان نمونه معرفی شده است.
دستغیب اظهار داشت: از جمله این دستاوردها تشکیل کارگروه مشترک فارس با خراسان رضوی بود؛ همچنین تهیه محتواهای آموزشی برای زنان در سال گذشته همچون انتشار کتاب آنچه زنان باید بدانند، برگزاری طرح‌های تاب آوری زنان و خانواده و نیز تربیت چهل مشاور متخصص که در فرهنگسراها و محلات آسیب دیده فعالیت می‌کنند، علاوه براین آموزش چهل تشکل غیر دولتی به عنوان تسهیل گر زنان و خانواده تا ۵۰ ساعت در زمره این فعالیتها بوده است.
وی با بیان اینکه کارگروه بانوان و خانواده استان فارس طی سال ۹۷ هفت جلسه تشکیل داد که مصوبات بسیار خوبی در آن به ثمر نشسته است، گفت: از جمله این مصوبات طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و دختران آنها و بانوان مجرد بالای ۴۰ سال است که از سال گذشته با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای برگزار شد و تا نیمه امسال برگزار خواهد شد.”منبع:ایرنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار