چاپ کد خبر: 145750
18 خرداد 1403

معنی و تعبیر خواب مار از نظر معبران معروف

همه ما زمانی که می خوابیم در بخشی از خواب خود رویا می بینیم.این رویا ها می توانند معانی بسیاری داشته باشند و از وقوع پدیده هایی در زندگی خبر دهند.خواب مار یکی از خواب هایی است که می تواند تعابیر بسیاری داشته باشد.در ادامه این مطلب تعبیر مختلف خواب ما را آورده ایم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نعبیر خواب مار

تعبیر خواب مار از نظر قرآن

واژه مار و اژدها در آیات ۲۰ سوره طه، ۱۰۶ سوره اعراف، ۳۲ سوه شعراء، ۱۰ سوره نمل، ۳۱ سوره قصص آمده است.

بنا بر آیات قرآن دیدن مار در خواب به دشمن بدعت گر تعبیر می‌شود.

«سَیُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُواْ بِهِ یَوْمَ الْقِیَامَهِ» چه آنکه آن مالی که در آن بخل ورزیده اند در روز قیامت زنجیر گردن آن‌ها شود… (آل عمران/۱۸۰)

اگر در خواب ببینید که مار دور گردنتان حلقه زده معنی خواب این است که زکات مالت را نمی دهی.

تعبیر خواب از نظر امام صادق (ع)

دیدن مار در خواب از نظر امام جعفر صادق (ع) می‌توانده ده تفسیر مختلف داشته باشد که بستگی به شرایط خواب دارد:

  • دیدن مار در خواب نشانه دشمن پنهان است، او می تواند فردی ناشناس و یا آشنایی باشد که دشمنی اش آشکار نیست.
  • دیدن مار در خواب می تواند زندگی همراه با لذت باشد.
  • دیدن مار در خواب می تواند به سلامتی اشاره داشته باشد.
  • دیدن مار در خواب اگر شما بتوانید بر آن غلبه کنید، می‌تواند به پادشاهی اشاره داشته باشد.
  • دیگر تعبیر دیدن مار در خواب اشاره به سپه سالاری و بزرگی است.
  • دیدن مار در خواب رسیدن به بزرگی و دولت است.
  • دیدن مار اشاره به ازدواج با زنی خوش خط و خال دارد که باید از او ترسید.
  • دیدن مار در خواب رسیدن به آرزو‌ها است. اگر زنی در خواب مار ببیند، تعبیر آن ممکن است رسیدن به مرد مورد علاقه اش باشد.
  • تعبیر دیگر دیدن مار در خواب پسر دار شدن است.
  • دیگر تعبیر دیدن مار در خواب گرفتار مشکلات شدن و یا سیلاب است.

نعبیر خواب مار

تعبیر خواب مار از نظر حضرت یوسف

حضرت یوسف یکی از افرادی است که به علم تعبیر خواب واقف بود. ایشان برای مار ۴ تعبیر اصلی ذکر کرده‌اند:

خارج شدن مار از شکم :اگر در خواب خارج شدن مار از شکم را دیدید، مفهوم این خواب این است که فرزند شما با شما دشمنی می‌کند.
نیش زدن مار:اگر خواب دیدید ماری شما را نیش می زند، دشمن به شما آسیب خواهد زد. مار در خواب دیدین به معنای رسیدن یک بلا از سمت دشمن شماست که از آمدن آن بلا بر سر شما خوشحال می‌شود.
دیدن مار کوچک در خواب :اگر مار کوچکی را در خواب ببینید، نشان دهنده دشمن ضعیف و کوچک است.
دیدن مار بزرگ در خواب :مار بزرگ در خواب دیدن نشان دهنده دشمنی بزرگ و خطرناک است.

تعبیر خواب مار از نظر محمدبن سیرین

دشمن پنهان، تعبیر خواب مار به معنای دشمنی است که از نظر شما پنهان است.

  • دیدن مار در خانه :اگر مار را در خانه‌ خودتان ببینید، یعنی یکی از افراد اهل آن خانه با تو دشمن هستند.
  • دیدن مار در صحرا :اگر مار در صحرا و دشت باشد، یعنی آن دشمن فردی غریبه است.
  • بیرون آمدن مار از پیشانی :اگر خواب ببینید مار از پیشانی‌تان بیرون می‌آید، یعنی در زندگی سختی‌ خواهید کشید.
  • خوردن گوشت مار:خوردن گوشت مار در خواب به معنای رسیدن به مقام و منزلت خوبی است.
  • دیدن مار مرده در خواب:دیدن مار مرده در خواب به معنای مصون ماندن از بلایا و خطرات است.
  • دیدن مار در ورودی خانه:دیدن مار و عقرب در ورودی خانه، یعنی شخصی با جایگاه بالا و قدرتمند موجب آزار و ناراحتی شما می‌شود.
  • غلبه بر مار:مغلوب کردن مار در خواب، تعبیرش این است که بر دشمن غالب و پیروز می‌شوید.
  • دعوا با مار :دیدن خواب دعوا با مار یعنی شما با رقیب و دشمن خود به بحث و جدل می‌رسید.
  • جنگ و نبرد با مار بزرگ :اگر در خواب ببینید که با مار بزرگی جنگ و نبرد کردید و او را شکست دادید، یعنی با دشمنی سرسخت مبارزه می‌کنید و در این میان شما بر او غلبه می‌کنید.
  • کشته شدن توسط مار :اگر در خواب مار شما را کشت، یعنی از دشمن خود شکست می‌خورید اما اگر توانستید مار را بکشید، یعنی در دعوا، پیروز شما خواهید بود.
  • دو نیم کردن مار:اگر در خواب ببینید که مار را به دو قسمت تقسیم کرده‌اید، یعنی از اموال دشمن خود بهره می‌برید.
  • صاحب مار بودن:صاحب مار بزرگ بودن در خواب به معنای آن است که در ارتباطات خود با بزرگان نشست و برخاست دارید.
  • کشتن و خوردن مار:اگر در خواب ببینید مار بزرگی را پس از کشتن می خورید، یعنی دشمن را شکست می‌دهید و مال و اموالش را می‌گیرید و خرج می‌کنید.

تعبیر خواب مار از نظر فروید

فروید بنیان‌گذار روانکاوی است. در قرن نوزدهم، او کتاب تعبیر خواب را نوشت و از طریق بررسی خواب‌های بیمارانش به پژوهش بر روی خواب‌ها پرداخت. برای فروید، مار در درجه اول یک نماد فالیک است که نشان دهنده آلت تناسلی مردانه و میل جنسی است. تعبیر فرویدی خواب مار، بر رابطه شما با جنسیت و چهره‌های مرد در زندگی شما تأکید می‌کند. به گفته فروید، مار نمادی برای آلت تناسلی مردانه است و حول محور ارتباط شما با قدرت مردانگی خود، رابطه با مردان یا انرژی مردانه خود (اگر زن هستید) می‌چرخد. اگر خواب مارها را دیده‌اید در تعبیر خواب مار به روش فروید به شما پیشنهاد می‌شود مار را نمادی برای میل جنسی سرکوب شده یا درگیری درونی در مورد نحوه ابراز یا تجربه تمایلات جنسی خود در نظر بگیرید. تأکید بیش از حد فروید بر مسائل جنسی باعث جبهه‌گیری بسیاری علیه وی شده است.

نعبیر خواب مار

تعبیر خواب مار بر اساس رنگ

تعبیر خواب مار به رنگ آنها نیز بستگی دارد.

تعبیر خواب مار سبز

تعبیر خواب مار سبز در وهله اول در دسته تعبیر خواب مار جای می‌گیرید و بر اساس کلیات ذکر شده در تعبیر خواب مار می‌توان آن را تعبیر کرد. تنها نکته متمایزکننده مار سبز نسبت به دیگر مارها، رنگ سبز آن است. بر این اساس باید به نمادشناسی رنگ سبز در تعبیر خواب بپردازیم. رنگ سبز نماد بهار، رویش، جوانی و طبیعت سرزنده است.

ترکیب مار و رنگ سبز می‌تواند وجه بینش و خردمندی مار را افزایش دهد. خصوصاً در فرهنگ و مذهب ما ایرانیان رنگ سبز از احترام و تقدس خاصی برخوردار است. با همه اینها نباید از جنبه هشدار دهنده و خطرناک رنگ سبز نیز غافل باشیم. برای تعبیر خواب مار سبز در ابتدا باید به تمامی جزئیات خواب توجه کرد. گاهی رنگ سبز می‌تواند نماد سم و خطر باشد. برای مثال گاهی چشمان سبز می‌تواند ترسناک باشد و شخص را از یک دسیسه آگاه کند.

تعبیر خواب مار سفید

برای تعبیر خواب مار سفید ابتدا باید به “تعبیر خواب مار” رجوع کرد. آنچه در خواب‌های مار اهمیت دارد ماهیت مار است. رنگ و اندازه مار در وهله دوم اهمیت قرار دارد. در ابتدای این مقاله گفتیم که مار بطور کلی می‌تواند نماد خردمندی، محافظت، بینش و آگاهی باشد و در مقابل آن به جنبه منفی و تاریک مار نیز اشاره کردیم. آنچه مار سفید را از دیگر مارها متمایز می‌کند رنگ سفید آن است. رنگ سفید نماد صلح، آشتی، بی‌طرفی و پاکی است. رنگ سفید بخاطر ماهیت روشنی که دارد می‌تواند تداعی کننده روز، بینایی و آگاهی باشد.

ماری که در خواب دیده‌اید در چه وضعیتی بوده است؟ از خود بپرسید مار سفید در خوابم آرام بود یا مهاجم؟ اگر آرام بود می‌تواند در دسته تعابیر مثبت باشد اگر مهاجم و تهدید کننده بوده می‌تواند نماد خطر و دوری از طبیعت اصیل خویشتن باشد.

تعبیر خواب مار خاکستری

برای تعبیر خواب مار خاکستری لازم است تمامی جزئیات خواب را در نظر بگیرید و آن را به زندگیتان تعمیم دهید. مار خاکستری پیش از آنکه خاکستری باشد مار است. پس باید ابتدا به ماهیت آن توجه کرد. برای روشن‌تر شدن موضوع از خود بپرسید مار خاکستری خواب من در چه وضعیتی ظاهر شد؟ آیا آرام و رام بود و یا حمله کننده و خطرناک بود؟ طبق توضیحات یونگ در سمینارها و کتاب قرمز و … مار در عین حال که می‌تواند حامل خِرد، بینش و آگاهی باشد می‌تواند نماد خطر، پسرفت و گرفتاری باشد.

تمام این تعابیر به جزئیات خواب شما و رابطه آن با زندگیتان بستگی دارد. برای درک پیام خوابتان سعی کنید عکسی از مار خاکستری را روی اینترنت پیدا کنید و روزها آن را تماشا کنید. برای تعبیر خوابتان عجله نکنید، اجازه دهید مار با قدرت جادویی، خرد و بینشی که دارد شما را راهنمایی کند.

تعبیر خواب مار زرد

برای تعبیر خواب مار لازم است به رنگ مار نیز توجه کنیم. رنگها در هنر، مذهب، روانشناسی و… دارای اهمیت ویژه‌ای هستند. رنگ زرد پیوندهایی با خورشید، مثبت بودن، گرما، ثروت، انرژی و شادی دارد. در عین حال وجه منفی رنگ زرد نیز خود را در احساس حسادت، بیماری، احتیاط و خیانت نشان می‌دهد. کارل یونگ، روان‌پزشک سوئیسی که روان‌شناسی تحلیلی را پایه‌گذاری کرد، اظهار داشت که ذهن انسان دارای ایده‌های «از پیش تعیین‌شده» است که از اجداد ما سرچشمه می‌گیرد.

بر این اساس گاهی مارها در مفاهیم بنیادین کهن الگوهای جمعی ظاهر می‌شوند و درک آن ساده نیست. برای تعبیر خواب مار زرد یک قلم و کاغذ بردارید و خوابتان را با ذکر دقیق جزئیات یادداشت کنید. سپس از خودتان بپرسید چرا مار زرد؟ زردی رنگ به چه چیزی در زندگی کنونی من اشاره دارد؟ پاسخ این سؤالات می‌تواند شما را در درک صحیح خوابتان یاری دهد.

نعبیر خواب مار

تعبیر خواب مار قرمز

تعبیر خواب مار قرمز را ابتدا در دسته کلی “تعبیر خواب مار” جستجو می‌کنیم. آنچه اهمیت دارد ماهیت کلی مار است. رنگ و جثه مار در جایگاه بعدی قرار دارد. مارها هرچه بزرگتر باشند قدرتمندتر و بعضاً خطرناکتر هستند در حالی که مارهای کوچک قدرت چندانی ندارند و حتی گاهی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند.

رنگ قرمز مار موضوعی است که در تعبیر دقیق‌تر خواب مار باید در نظر گرفته شود. رنگ قرمز می‌تواند نماد عشق، لذت، خون، گرما، ممنوعیت، خشم و… باشد. در عین حال رنگ قرمز می‌تواند نماد شیطان باشد. در فرهنگ ایرانی رنگ لباس یزید قرمز انتخاب می‌شود که نماد ظلم، بی‌رحمی، شر و… است. ناگفته پیداست که رنگ قرمز در بیداری و خواب می‌تواند نمادی مثبت و یا منفی باشد. برای تعبیر صحیح خواب مار قرمز لازم است تمامی اجزاء خوابتان را با دقت بررسی کنید و تنها به نماد مار اکتفا نکنید.

تعبیر خواب مار آبی رنگ

در تعبیر خواب مارها آنچه در ابتدای امر اهمیت دارد ماهیت مار است. سپس می‌توان به واکاوی رنگ آبی مار پرداخت. تعبیر خواب مار آبی رنگ می‌تواند از منظر رنگ شناسی حاوی پیام خاصی باشد وگرنه ماهیت مار در تمامی خواب‌ها می‌تواند بر اساس دیدگاه شخص خواب بیننده و وضعیت زندگی وی بررسی شود. می‌توان گفت که مار آبی رنگ جزو مارهای نایاب است. به همین خاطر ظاهر شدن آن در خواب می‌تواند تأمل برانگیز باشد.

از خودتان بپرسید چرا رنگ آبی؟ چه پیامی در رنگ آبی نهفته است؟ احساس شما به رنگ آبی چیست؟ آبی رنگی است که مانند آبی آسمان یا دریا اغلب در طبیعت یافت می‌شود، شاید به همین دلیل است که مردم اغلب رنگ آبی را آرام توصیف می‌کنند. با این حال، آبی به عنوان یک رنگ سرد، گاهی می‌تواند احساس دوری یا حتی سردی را در فرد به وجود آورد.

تعبیر خواب مار نارنجی

در تعبیر خواب مار نارنجی، علاوه بر جنبه مثبت یا منفی مار در خواب، همه چیز به احساس شما نسبت به رنگ نارنجی بستگی دارد. رنگ نارنجی چه احساسی به شما می‌دهد؟ آیا رنگ نارنجی را با ویژگی‌ها یا موقعیت‌های خاصی در زندگیتان مرتبط می‌دانید؟ مهم است که به یاد داشته باشید که نمادها و تداعی‌های رنگ نارنجی جهانی نیستند. تفاوت‌های فرهنگی اغلب در نحوه ارتباط افراد با رنگ‌ها نقش دارند. در ایالات متحده، مردم ممکن است نارنجی را با لباس‌های زندان مرتبط کنند و از دیدن آن حس خفقان و… دریافت کنند در حالی که در کشورهای دیگر، این رنگ با سلطنت و معنویت مرتبط است. برای درک معنای خواب مار نارنجی ابتدا معنای کلی مار در خواب را در این مقاله بررسی کنید و سپس به جهان احساسی درونتان رجوع کنید. مطمئن باشید پاسخ تمامی سؤالاتتان نزد خودتان است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار