چاپ کد خبر: 69243
7 مهر 1400

مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با شیائومی می ۱۱ اولترا

سری آیفون ۱۳ سرانجام با طراحی مشابه نسل های قبلی اما با یک سری تفاوت ها در سخت افزار راهی بازار شد. تفاوت هایی همچون بریدگی کوچکتر، باطری بزرگتر، پردازنده‌ی بسیار بهتر و موارد دیگر. اما آیا از هر نظر بهتر از پرچمداران اندرویدی عمل می‌کند؟ با گجت نیوز در مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس و شیائومی می ۱۱ اولترا همراه باشید.

مقایسه گوشی

هرساله برند های موبایل سازی آخرین و بهترین تکنولوژی های خود را روی موبایل هایی تحت عنوان پرچمدار راهی بازار می‌کنند. گوشی های آیفون از برند اپل و گوشی های سری mi از برند شیائومی جزو این دسته از موبایل ها هستند. برند نوپای شیائومی به قدری پیشرفت کرده که توانسته با برند هایی همچون اپل و سامسونگ رقابت کند. در ادامه مطلب آیفون ۱۳ پرو مکس را با می ۱۱ اولترا مقایسه میکنیم.

مقایسه آیفون ۱۳ با می ۱۱ اولترا؛ طراحی

در قسمت طراحی مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس در بخش ماژول دوربین با می ۱۱ اولترا باید بگوییم، ماژول دوربین عظیم می ۱۱ اولترا، ظاهر زیبایی به دستگاه نمی‌بخشد. همچنین با در نظر گرفتن ابعاد بزرگ این دستگاه متوجه می‌شوید که قطعا از نظر زیلایی بهترین تلفن همراهی نیست که می‌توانید داشته باشید. در مقابل. آیفون ۱۳ پرو مکس دارای بریدگی بزرگتر است، اما طراحی کلی آن و مخصوصا طراحی دوربین آن در مقایسه با رقیبش، شیک تر و جذاب تر است.

iphone 13 pro max vs mi 11 ultra

علاوه بر این، از مقاوت بیشتری در برابر آب برخوردار است. آیفون ۱۳ پرو مکس با دارا بودن گواهینامه IP68 به گوشی این امکان را می‌دهد که تا عمق ۶ متری آب آسیبی متحمل نشود. در حالی که می ۱۱ اولترا فقط تا عمق ۱.۵ متر توانایی مقابله با آب را دارد. پرچمدار شیائومی از قاب آلومینیومی و درب پشتی سرامیکی ساخته شده اما آیفون ۱۳ پرو مکس دارای بدنه‌ی سرامیکی و قاب فولاد ضد زنگ است. در مجموع برتری مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با می ۱۱ اولترا در قسمت طراحی با کمی اختلاف به آیفون تعلق دارد.

جنگ نابرابر در نمایشگر؟

بر خلاف بخش قبلی، نمایشگر می ۱۱ اولترا جالب تر است، یک پنل AMOLED شگفت انگیز با پشتیبانی از نمایش یک میلیارد رنگ به همراه نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی و گواهینامه HDR10+ به علاوه‌ی Dolby Vision، دارای. نمایشگر اضافه در کنار دوربین های اصلی که امکان استفاده به عنوان صفحه اصلی را دارد و گرفتن تصاویر سلفی را آسان تر می‌کند.

Xiaomi Mi 11 Ultra 2

شیائومی می ۱۱ اولترا دارای نسبت صفحه به بدنه ۹۱.۴ درصد است

اینرا هم در نظر داشته باشید که پرچمدار شیائومی دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس این قابلیت را نداشته و در عوض از سیستم تشخیص چهره‌ی سه بعدی استفاده می‌کند.

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

بر روی کاغذ پرچمدار شیائومی، یعنی می ۱۱ اولترا با ۱۲ گیگابایت رم قدرتمند تر از رقیبش که تنها ۶ گیگابایت رم دارد به نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که آیفون با بهره گیری از تراشه قوی‌تر Apple A15 Bionic و بهینه سازی های سیستم عامل اختصاصی خودش، می‌تواند عملکرد بهتری به دست آورد. شیائومی می ۱۱ اولترا با اجرای اندروید ۱۱ رونمایی شد. و جزو اولین گوشی های برند شیائومی خواهد بود که آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت خواهد کرد. در مقابل، آیفون از سیستم عامل iOS 15 بهره می‌برد.

دوربین؛ مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با مگاپیکسل ها

اگر از روی کاغذ بخواهیم مقایسه کنیم، عملا مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با می ۱۱ اولترا مقایسه‌ای نابرابر خواهد بود. شیائومی در این بخش با دارا بودن یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری، یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر و یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی در برابر سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آیفون کاملتر و بهتر به نظر می‌رسد.اما با وجود اینکه می ۱۱ اولترا توانایی فیلمبرادی ۸k را دارد اما در اکثر شرایط، فیلم های ضبط شده توسط آیفون بهتر به نظر می‌رسد.

باطری و شارژر

با وجود استفاده شیائومی از باطری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در این محصول، آیفون ۱۳ پرو مکس با یک بار شارژ عمر باطری بیشتری را اراعه می‌کند زیرا از بهینه سازی نرم افزاری بهتری برخوردار است. از طرفی می ۱۱ اولترا به لطف شارژر قدرتمند ۶۵ واتی برای شارژ سیمی و شارژ بی سیم، سرعت شارژ سریعتری دارد. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ شارژ سریعتر یا باطری با طول عمر بیشتر؟

قیمت این دو پرچمدار

قیمت اصلی Xiaomi MI 11 Ultra برای بازار اروپا چیزی حدود ۱۲۰۰ یورو یا ۱۴۰۰ دلار است در حالی که iPhone 13 pro max از ۱۱۹۰ یورو در اروپا و از ۱۰۹۹ دلار در ایالات متحده شروع می‌شود. اگر به دنبال یک برنده در مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با می ۱۱ اولترا می‌گردید باید بگویم که اشتباه می‌کنید.

Xiaomi Mi 11 Ultra

هرکدام از این دستگاه ها مزایا و معایب خود را دارند. اگر میخواهید یکی از این دو دستگاه را خریداری کنید، انتخاب شما بستگی به نیاز های واقعی شما خواهد داشت. شیائومی ممکن است با صفحه نمایش دوگانه و دوربین بهتر برای عکاسی برای شما مفید باشد. اما آیفون ۱۳ پرومکس کیفیت ساخت بهتر، عمر باطری طولانی تر و دوربین مشابه را اراعه می‌کند.منبع:Gizmochina

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار