چاپ کد خبر: 43066
27 دی 1399

ممانعت دادستان شیراز از مزایده فروش کارخانه مخابرات راه دور ایران

دادستان عمومی و انقلاب شیراز مزایده کارخانه مخابرات راه دور ایران(ITI) را به علت دقیق نبودن قیمت کارشناسی لغو کرد.

حیدر آسیابی 1

به گزارش اول فارس به نقل از مهر ،  ۱۵ سال است که کارخانه مخابرات راه دور ایران یا همان آی تی آی درگیر مشکلات مختلف است و کارگرانش برای دریافت معوقات و مطالباتشان مشکلات زیادی دارند.

مطالبات کارگران هر روز انباشته می شد، کارخانه تولیدی نداشت و مدیران آن نیز بنایی بر تغییر اوضاع نداشتندتا بارها کارگرانش از این وضعیت اعتراض کنند.

اخیراً شایعاتی در مورد مزایده این کارخانه منتشر شد. شایعات حاکی از آن بودکه قیمت پایه کارخانه در مزایده به گونه ای کارشناسی شده که حتی مطالبات کارگران و بازنشستگان نیز پرداخت نخواهد شد.

این مزایده به دلیل بدهی کارخانه مخابرات راه دور ایران به بانک قرار بود انجام شود اما ورود دادستان عمومی و انقلاب شیراز وارد مرحله تازه ای شده و دستور لغو مزایده از سوی حیدر آسیابی دادستان شیراز صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این رابطه  گفت: در جلسه ای که در تاریخ ۲۴ دی ماه در دادگستری استان به ریاست دادستان و با حضور معاون قضایی دادگستری و همچنین معاون استاندار، مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس و دیگر دستگاه های ذی ربط برگزار شد پیرامون شرایط مزایده کارخانه بحث و تبادل نظر شد.

حیدر آسیابی با اشاره به اینکه این مزایده به دلیل بدهی کارخانه مخابرات راه دور ایران به بانک ملی قرار بود برگزار شود، توضیح داد: در این راستا با توجه به مطالبات بانک اجراییه ثبت برای مزایده کارخانه صادر شده بود که متاسفانه قیمتی که برای مزایده در نظر گرفته شده بود نه تنها امیدی به احیای آن نمی رفت بلکه با آن حتی مطالبات کارگران و بازنشستگان آن نیز پرداخت نمی شد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه مخابرات راه دور ایران در مساحتی حدود ۱۶ هکتار در وسط شهر شیراز است، بیان کرد: در سفر رییس قوه قضاییه به استان فارس مقرر شد که دستگاه های ذی ربط برای احیای کارخانه همکاری کنند اما هیچکدام از دستگاه ها به وعده های خود عمل نکردند در صورتی که مقرر شده بود مشکلات کارخانخه مرتفع و مطالبات، مالیات و بدهی های آن پرداخت شود.

دادستان شیراز ادامه داد: در جلسه اخیر با توجه به بررسی ها مشخص شد که مزایده کارخانه برخلاف مصالح تولید و احیای آن است از این رو دادستانی شیراز صراحتاً دستور توقف و لغو مزایده را صادر کرد و این موضوع کتباً به دستگاه های ذی ربط اعلام شد.

وی یکی از دلایل لغو مزایده را قیمت کارشناسی آن عنوان کرد و توضیح داد: متاسفانه قیمتی که برای مزایده کارخانه در نظر گرفته شده بود بسیار کمتر از قیمت واقعی آن بود که امکان پرداخت تمام مطالبات وجود نداشت.

آسیابی با اشاره به اینکه دادستانی به دنبال احیای این کارخانه است، گفت: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه پیرامون راه اندازی کارخانه در صورتی که سرمایه گذار واجد شرایط وجود داشته باشد دادستانی همکاری و حمایت می کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی اصغرکریمی شنبه , ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۵:۵۲

مشکلات با سرمایه و سرمایه گذار حل نمی شود. سرمایه داری در دنیا به بن بست رسیده است . در ایران که از اول هم کار ساز نبوده است.
اصالت با علم و دانشمند با تقوی است. اصالت با سرمایه و سرمایه دار نیست.
کار با همت گروه جهادی دانش بنیان مردمی و حمایت کارگران سابق کارخانه قابل انجام است. ان شاءالله

ناشناس یکشنبه , ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

پس کی میخواهید حق کارگران را بدهید حق کارگر خوردنی نیست.

آخرین اخبار