چاپ کد خبر: 48119
27 اسفند 1399

منشا آلودگی هوای اصفهان مشخص شد

گرد وغبار اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آلودگی هوای اصفهان متاثر از فعالیت کانونهای گردوغبار از کشورهای همسایه است و احتمال وزش تندباد و رگبار تا روز جمعه پیش بینی شده است.

به گزارش گروه محیط زیست اول فارس ، منصور شیشه فروش با اعلام این خبر اظهار داشت: از روز گذشته به علت ورود یک جبهه گردوغبار از کشورهای همسایه «عراق» و «عربستان» هوای استان اصفهان برای عموم ناسالم شد.

وی افزود: امروز میانگین شاخص کیفی هوا در استان اصفهان به ۱۷۵ رسیده است و توصیه می شود افراد از تردد غیرضروری اجتناب کنند.

منصور شیشه فروش با اشاره به کاهش میزان غلظت آلاینده های جوی تصریح کرد: امروز، چهارشنبه، رگبار، باران و رعد و برق پیش بینی شده است و تا پایان پنج شنبه ادامه می یابد و شمال و شرق استان اصفهان را در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: از امروز، کاهش میدان دید افقی در جاده های مواصلاتی استان اصفهان به علت مه آلودگی در بخش های شمال شرق استان اصفهان پیش بینی می شود و احتمال وقوع آب گرفتگی و رواناب ها افزایش می یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از روز پنج شنبه تا پایان روز جمعه، وزش باد لحظه ای و تندباد اکثر مناطق استان اصفهان را دربرخواهد گرفت.

وی افزود: استان اصفهان متاثر از سه کانون گردوغبار استانی، برون استانی و برون کشوری است که آلودگی هوا در این روزها به علت فعال شدن کانونهای گردوغبار برون مرزی است که پس از ۸ سال استان اصفهان را دربرگرفته است و به مرور در حال کاهش است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار