مواردی که مکانیک‌ها دوست ندارند شما بدانید !

مواردی در رابطه با خودروهای سواری وجود دارد که دانستن آن‌ها موجب کاهش پرداخت هزینه‌های اضافی به تعمیرکاران می‌شود. به گزارش اول فارس به نقل از خودروکار: اکثر رانندگان با اتکا به مکانیک‌ها، خودروهای خود را به دست آن‌ها می‌سپاریم تا ایرادهای آن را پیدا کرده و آن را برطرف کند. اما برخی از نکات هستند […]

car warranty

مواردی در رابطه با خودروهای سواری وجود دارد که دانستن آن‌ها موجب کاهش پرداخت هزینه‌های اضافی به تعمیرکاران می‌شود.

به گزارش اول فارس به نقل از خودروکار: اکثر رانندگان با اتکا به مکانیک‌ها، خودروهای خود را به دست آن‌ها می‌سپاریم تا ایرادهای آن را پیدا کرده و آن را برطرف کند. اما برخی از نکات هستند که مکانیک‌ها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آن‌ها مراجعه شود.

روشن شدن چراغ چک موتور

یکی از اصلی‌ترین دلایل روشن شدن چراغ چک موتور خودرو، سفت نبودن دریچه گاز است که موجب وارد شدن اکسیژن اضافی می‌شود. اما متاسفانه این امر یکی از نکاتی است که مکانیک‌ها دوست ندارند تا شما از آن مطلع باشید.

در نتیجه فراموش نکنید تا در صورت روشن شدن چراغ چک ابتدا دریچه گاز را بررسی کنید.

باتری خودروها به ندرت نیاز به تعویض دارند

تعمیرکارها بسیار تمایل دارند تا باتری خودروها را تعویض کنند و این گونه القا کنند که باتری به پایان عمر خود رسیده است. اما این در حالی است که در بیشتر موارد، ایرادهای باتری مربوط به اتصالات سیم‌های آن است و نه مربوط به خود باتری.

نکته اینجا است که در اثر گذشت زمان، این اتصال‌ها و سیم‌ها خورده می‌شوند و همین امر موجب اختلال در عملکرد باتری و توان خروجی از آن می‌شود.

تعویض روغن موتور در هر ۵ هزار کیلومتر

اکثر مکانیک‌ها می‌گویند که هر ۵ هزار کیلومتر ۱ بار باید روغن موتور خودرو تعویض شود اما این امر تنها هزینه اضافی است. مهم‌تر از همه این است که میزان روغن موتور هیچگاه در خودرو کم نشود.

اکثر کارشناسان بر این عقیده هستند که روغن موتور باید هر ۱۱ هزار کیلومتر تعویض شوند و بسیاری از خودروسازان می‌گویند که می‌توان روغن موتور را حتی پس از ۱۶ هزار کیلومتر تعویض کرد.

صدای لنت‌های ترمز به دلیل زنگ زدگی است

اگر هنگام ترمزگیری صدای لنت به گوش شما می‌رسد، بهتر است بدانید که اکثر اوقات دلیل این صدا، زنگ زدگی لنت‌ها است که به راحتی می‌توان آن را از روی لنت به روش ساییدن، پاک کرد و آن را تمیز کزد.

در این صورت نیازی به تعویض لنت‌های ترمز نیست.

همچنین تعویض لنت ترمز یکی از ساده ترین کارها است و نیازی به پرداخت هزینه برای تعویض آن‌ها وجود ندارد. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید نحوه تعویض لنت‌های ترمز را یاد بگیرید.

شما هم اگر تجربه یا نظری دارید همینجا اشاره 1 برای ما بنویسید

مطالب مرتبط

افزایش قیمت خودرو شامل قرارداد‌های فروش فوری و فوق العاده نمی‌شود

چه موقع باید فیلتر بنزین خودرو را تعویض کرد؟ + ۵ علامت خرابی آن

علائم پارگی یا خرابی تسمه تایم خودرو

نظرات

  • جلیل

    تاریخ : ۲۶ - خرداد - ۱۴۰۱

    سلام برای حفاظت سیستم کولروبخاری اتومبیل ازرسوب وخرابی ….هرازگاهی معمولا ماهی یکبار…..درتابستان سیستم بخاری رابه مدت ده دقیقه روشن ودرب های ماشین بازبگذاریم ….ودرزمستان هم سیستم کولرراروشن کنیم ده دقیقه……این کاربه میزان ۹۰درصد ازخرابی سیستم کولروبخاری جلوگیری میکند…..وهمیشه درهنگام استفاده کردن سیستم کولروبخاری ….دنده بصورت خلاص باشد….سلامت و موفق باشید……


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    درموردچراغ چک که بالا فرمایش کردیداضافه کنیدکه بغیرازجعبه فیوزسه عددفیوزخارج ازجعبه فیوزهست که شکل ظاهریشان سه عددسیم دوسرسوکت میباشدکه درهرنوع اتومبیل جایش فرق داردکه یکی ازآنهافیوض برق داخل موتور(برق انجین،شامل برق شمع و،،،،،)میباشدکه درصورت فرسوده شدن آن چراغ چک روشن میشودوفرسوده شدن آن اثر مستقیم رویه برق دهی به شمعهاودرنهایت شتاب اتومبیل به طرز محسوسی کاهش میابد


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۴ - خرداد - ۱۴۰۱

    تشکر از راهنمایی خوب شما واقعا عالی هست