خبر استان فارس

موافقت وزارت کشور با ایجاد «ناحیه ویژه باغات» شیراز زیر نظر مستقیم شهردار

 وزارت کشور با درخواست شهرداری شیراز مبنی بر ایجاد ناحیه ویژه باغات زیر نظر مستقیم شهردار موافقت کرد.

به گزارش اول فارس، محمدحسن اسدی اعلام کرد: وزارت کشور با درخواست شهرداری شیراز مبنی بر ایجاد ناحیه ویژه باغات به‌منظور حفظ و صیانت از باغات موجود، جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز، حفاظت از تنوع زیستی، مبارزه با گونه‌های مهاجم، جلوگیری از تخریب انهار و برداشت آب در بالادست و تأمین حق آبه باغداران برای اولین بار در کشور، زیر نظر مستقیم شهردار موافقت کرد.

به گفته وی؛ با توجه به قانون‌گذاری شهرداری و دستورالعمل محله بندی و منطقه بندی شهری و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، در خصوص ساماندهی و سیاست‌گذاری باغ‌های قصردشت، با ایجاد «ناحیه ویژه باغات» با نقشه‌ها و اطلس فضایی آن، ممهور به مهر برجسته وزارت کشور موافقت شده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری بیان کرد: شهرداری شیراز موظف است حداکثر سه ماه پس از ابلاغ این موافقت، ساختار سازمانی جدید خود را بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها و بدون توسعه تشکیلاتی، تهیه و برای تصویب به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارائه دهد.

اسدی با تأکید بر اینکه لزوم ابقای موافقت صورت گرفته، منوط به رعایت مراتب اعلامی است، گفت: با توجه به لزوم حفظ باغ‌های قصردشت شهر شیراز، کاهش مساحت و کیفیت باغ‌های مذکور از اهمیت بسزایی برای مدیران شهری برخوردار است