اول فارس | احزاب و تشکل ها : «احمد حکیمی‌پور»، دبیرکل حزب اراده ملت، در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر ناکارآمد خواندن شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به خبرگزاری برنا گفت: قبلا در این مورد بسیار صحبت کردم، خیلی خوب بود که موسوی لاری و سایرین به صحبت‌های قبلی ما توجه می‌کردند. در حال حاضر سوال این است که چرا آن زمان به این نقدها توجه نکردند؟! به نظر من اظهارنظرهایى از این دست ریشه در یک دعوای داخلى در جریان اصلاحات دارد، آقایان می‌خواهند برای سال ۱۴۰۰ عارف را از صحنه خارج کنند به همین دلیل این بازی را راه انداختند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: پیش از این هر کسی علیه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان صحبت می‌کرد از طرف همین افراد به شدت تخریب می‌شد اما حالا خودشان، منتقد شورای عالی شدند. اشکال کار این افراد این است  فکر می‌کنند که متولیان اصلى و کلیددار جریان اصلاحات هستند و هر کاری آنها شروع کنند، خوب است و فقط آنها باید بگویند کِی باید نقد کرد، کِی اصلاح ساختار انجام داد و کِی از آسیب شناسى جریان اصلاحات، حرف زد یا نزد.

حکیمی‌پور تصریح کرد: موسوی لاری باید توضیح بدهد که اگر از نظر او شعسا مشکل دارد، حالا متوجه این مشکل شده و یا پیش از این هم می‌دانسته است؟! ما که قبلا در این مورد بارها  تذکرات دلسوزانه داده بودیم. در واقع حزب اراده ملت تنها تشکیلاتی بود که سال ۹۴ در یک نامه ۳ صفحه‌ای  مشکلات و ضعف‌هاى شوراى عالى را گوشزد کرد و هشدار داد که باید فکری به حال آن کنند. چه شده است که به آن نامه توجه نکردند و نقدها را بایکوت کردند و ندیدند؟!

دبیرکل حزب اراده ملت ادامه داد: حتی سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، هم همین نقدها را ‌بارها گفت، چرا هیچکس انتقادات ما را جدی نگرفت و با برچسب اینکه، اینها مى‌خواهند آقاى خاتمى را تضعیف کنند عملاً منتقدان دلسوز را به حاشیه راندند. من اقدامات امروز آقایان را درست و صادقانه نمی‌دانم. نقد و روی صحبتم با موسوی لاری است. افراد بسیاری در نقد شعسا قبلاً حرف‌هاى دقیق و اصولى زدند اما چه شد که آن موقع اگر کسی علیه شورای عالی سیاست‌گذاری صحبتی می‌کرد، بلافاصله بایکوت می‌شد اما امروز به این نتیجه رسیدند، لذا این رفتارها را صادقانه نمی‌دانم.

حکیمی‌پور با اشاره به علت تلاش برخی برای نارکارآمد جلوه دادن شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال می‌دهند سال ۱۴۰۰ عارف برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود، با این رفتارها می‌خواهند زیر پای او را خالی کنند. چرا که اگر قرار بود به انتقادها توجه کنند، قبل‌تر از این به نقدها توجه می‌کردند. به عنوان مثال بعد از انتخابات مجلس دهم نامه نوشتیم که شعسا را جمع کنید چراکه کارآمد نیست و ضعف‌هاى اساسى دارد اما همین دوستان بودند که بیش از سه سال، جلوی شوراى هماهنگى احزاب اصلاح‌طلب را گرفتند و کارها را عقیم کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با شکل‌گیری پارلمان اصلاحات و موانع بر سر راه شکل‌گیری آن یادآور شد: پارلمان اصلاحات داشت به نتیجه می‌رسید اما همین دوستانی که امروز منتقد شورای عالی اصلاحات شدند، از ادامه تشکیل پارلمان جلوگیری کردند و آن را در مسیر فرسایشی و وقت‌گذرانی انداختند که در نتیجه، عملا از دستورکار شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب خارج شد.

حکیمی‌پور در پایان اظهار کرد: در حال حاضر دعوا سر تولیت جریان اصلاحات است و آنهایی که قبلا شریک بودند امروز در سر کلید داری، این جریان به اختلاف رسیدند والا اگر گوش شنوا و صداقتی در کار بود این حرف‌ها را قبلا حزب اراده ملت و افرادی نظیر سید هادى خامنه‌ای، رهامی، منتجب‌نیا و برخى دیگر زدند اما عملا با اینها برخوردهای غیراخلاقی و تخریبی صورت گرفت. موسوی لاری کسی بود که با هم‌دستى همفکرانش پیش از این اجازه نداد شورای هماهنگى احزاب اصلاح طلب بازسازى شود و از ادامه حیات این نهاد، ٢۵ ساله جلوگیری کرد، حالا چه اتفاقی افتاده که بدون هیچ دلیل و توضیحی با یک استعفاى مبهم از پاسخگویى شانه خالى می‌کند؟

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1