چاپ      کد خبر: 1670
17 آبان 1397

نامه خبرنگار “خبر نورآباد” به دادستان ممسنی

“خبر نورآباد” – سرویس اجتماعی: در چند ماه اخیر رسانه خبر نوراباد مسیر پر پیچ و خمی را طی کرد که مهمترین آن دو مورد شکایت از خبرنگار این سایت “شهریار گودرزی” و صدور یک حکم برای وی بود.
 
 البته هم ما و هم خبرنگار مذکور نیک میدانیم که حضور و حرکت در این مسیر، پستی و بلندیهای زیادی را دارد، چرا که اطلاع رسانی به مردم و زیر ذره بین قرار دادن یکسری افراد، برای مطالبه حقوق عمومی تاوان های مختلف و بعضا سنگین را دارد.
شهریار گودرزی بعنوان یک خبرنگار که در حرفه های مختلفی حتی دارای مدارک بین المللی از آلمان و انگلستان نیز میباشد و در زمینه های کارافرینی و مشاوره در سطح کشوری فعالیت میکند برای اعطای حقوق از دست رفته ممسنی و رستم در این حرفه پا نهاد و تا کنون بدون هیچ چشم داشتی به دنبال مطالبه گری عمومی برای رفع محرومیت ها بوده است.
اما با توجه به بررسی های میدانی و گزارش های دریافتی از معتمدین این سایت خبری متوجه شدیم که این خبرنگار تا حد زیادی بصورت ناخواسته قربانی غرض ورزی ها و منفعت طلبی سیاسی عده ای خاص شده بود.
لذا خبر نورآباد بر آن شد تا در راستای کوتاه کردن دست سودجویان و تثبیت تعامل خود با مردم و نظام مواردی را خطاب به دادستان محترم ممسنی عارض شود.
بسم الله الرحمن الرحیم
«مَنْ جَعَلَ الْحَقَّ مَطْلَبَهُ لَانَ لَهُ الشَّدِیدُ وَ قَرُبَ عَلَیْهِ الْبَعِید»؛هر کس حق‌طلبی را سرلوحه کارهایش قرار دهد، سختی‌ها برایش آسان و دور برایش نزدیک می‌شود.
جناب آقای رحیمی؛ دادستان محترم دادگستری شهرستان ممسنی
سلام علیکم
نظر به این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شایسته است مکاتبات و مراسلات فارغ از پیرایه و تعارفات غیرضروری و عاری از اغراق باشد لذا هیات تحریریه خبر نورآباد در کوتاه کلامی نیاز دانستیم مواردی را به سمع و نظر شما، مردم و دیگر مسوولان شهرستان ممسنی برسانیم.
استحضار دارید که نقش رسانه در دنیا روز به روز در حال پررنگی است و در کنار این گسترش نیز شاهد افزایش مسوولیت ها و حساسیت حرفه پر افتخار خبرنگاری هستیم، چرا که رسالت رسانه با توجه به تهاجمات فرهنگی درخشان تر و پر چالش تر میشود.
لذا در چند ماه اخیر بنا به دلایلی که قصد نبش قبر آن را نداشته و مراتب را نیز به اطلاع مسوولان امر رسانیده ایم، شاهد مواضعی در قبال یکی از خبرهای سایت خبر نورآباد در ممسنی بودیم.
این مواضع اما با شیطنت و بعضا سکوت افرادی از ابتدای امر و اتفاقات، به سمت و سویی خاص سوق داده شد و نهایتا به صدور حکمی برای ای خبرنگار فعال و تلاشگر این رسانه ختم شد که ما و خود خبرنگار ما بر اساس اعتقادات خود ان را محترم شمرده و میشماریم ، اما در راستای شفاف سازی_ حکم صادره برای شهریار گودرزی  در این رسانه انتشار یافت و وی به همراه سایت خبر نورآباد از ابتدای فعالیت خود، مر قانون را سرلوحه فعالیت خود قرار داده و تا کنون نیز در چارچوب قوانین این نظام مقدس در مسیر بیان مشکلات و مطالبات عمومی و بیان خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه رسانه فعالیت داشته ایم و عموم مردم و مسئولان نیز واقف به مشکلات عدیده خبرنگاران در شهرستان های ممسنی و رستم هستید.
اما متاسفانه عده ای در این شرایط به دنبال شکار ماهی از آب گل آلود بودند و متاسفانه، این مورد را که بسیار اتفاق عادی در امر رسانه و حرفه خبرنگاری هست را در راستای سوء استفاده های خود امنیتی جلوه داده و بعضا به دنبال بولد کردن این خبرنگار مردمی و این سایت خبری تحلیلی بعنوان یک مهره در مقابل نهادهای ارزشی و انقلابی در ممسنی و رستم هستند.
همانگونه که سوابق خبرنگاران و این رسانه نشان میدهد میتوان گفت تیم خبری خبر نورآباد نه تنها این ادعا را رد میکند بلکه دارای تعامل بسیار مثبت با نهادهای مختلف شهرستان در امر اطلاع رسانی در مسیر آگاهی بخشی به مردم و بیان و پیگیری مشکلات مردمی میباشد که استقبال مردمی از پیج های مختلف این سایت تحلیلی خبری خود گویای این موضوع میباشد.
لذا در این خصوص و در راستای اعلام برائت از چنین نگرش هایی زننده که ریشه در دروغ و تهمت و افترا و سیاه نمایی برای منحرف کردن اذهان عمومی دارد و توسط ذهن های بسته مطرح میشود، ضمن رد تمامی اتهامات و کج اندیشی این افراد، خبرنگار ما شخصا نیز به دیدار فرمانده محترم سپاه ممسنی رفته و دستان پرتلاش این مجموعه انقلابی را به گرمی فشرده تا مهر تاییدی باشد بر رابطه و تعامل نزدیک این رسانه با آن نهاد انقلابی و دست ردی باشد بر سینه سودجویان.
همچنین سخنانی مبنی بر نشر کامنت های خاصی در فضای مجازی نسبت به قوه قضایی را مطرح میکنند که در این مورد نیز شهریار گودرزی و تمام افراد فعال در تیم خبر نورآباد اعلام برائت میکنیم از کسانی که انتقاد را با توهین یکی میدانند و به راحتی اقدام به نشر این توهین ها در فضای مجازی میکنند در حالی که کامنت های حاوی توهین به این قوه در ذیل خبر مذکور وجود ندارد که قطع به یقین عده ای با چنگ زدن به چنین ادعاهای کاذب و عنوان کردن آن در جلسات مختلف سعی در تخریب این رسانه و انداختن توپ در زمین نهاد های انقلابی و ارزشی دارند، و بدون شک خود نیز میدانیم که شما و دیگر زحمت کشان این قوه در شهرستان ممسنی طرح چنین مطالبی را از حساب زحمات اصحاب رسانه که بدون هیچ چشم داشتی در این حوزه فعالیت میکنند جدا میدانید.
لازم است ذکر کنیم که شهریار گودرزی، افتخار حضور داوطلبانه در بسیج را از زمان کودکی داشته و خود از جمله افرادی هست که افتخار خدمت سربازی در نهاد انقلابی و ارزشی سپاه پاسداران را داشته و بدون شک بزرگ شده در این سیستم بوده و هست و در قبال قوه قضائیه نیز تا کنون سر سپرده قانون و تسلیم در برابر تصمیمات عادلانه این قوه بوده و هست.
جناب آقای رحیمی؛ اگر حرفه خبرنگاری اینچنین سختی ها را نداشته باشد بدون شک لذت بخش نبوده اما از همه چیز سخت تر برای اعضای تیم خبر نورآباد این است که روزی بگویند سایت خبر نورآباد به یک نهاد انقلابی و ارزشی مثل قوه قضائیه پشت کرده که این امر خود خیانت به مردم و نظام است و البته طرح چنین مطالبی از سوی یعضی افراد ذهن بسته که فقط به دنبال مطامع شخصی و سیاسی خود هستند برای ما به هیچ عنوان مهم نیست اما شفاف سازی لازم است. و مجددا اعلام میکنم دست این نهاد را به گرمی فشرده و امنیت خود و جامعه خود را مدیون زحمات شبانه روزی این مجموعه و دیگر نهادهای زحمت کش لشکری و کشوری میدانم‌.
بدون شک در عرصه رسانه دو موضوع عقبه و گرایش فکری مطرح و اثر بخش است که بر اساس قانون اساسی همه در چارچوب نظام ازاد به بیان گرایش های فکری در راستای ایجاد فضایی امن برای پیشرفت نظام میباشد.
متاسفانه در اتفاقات اخیر بعضا برداشت های اشتباهی از فعالیت این رسانه شد که بیش از همه برای خود ما نگران کننده بود، چرا که ما هم عقبه شفاف و هم گرایشی محفوظ در چارچوب قوانین نظام مقدس را داشته و خود نیز نگرانیم عده ای با بد جلوه دادن فعالیت های دو طرف ماجرا قصد در تخریب افراد و این نهاد ارزشمند در بین افکار عمومی را داشته باشند.
در همین خصوص خبر نوراباد بر خود واجب میداند سکوت را علی رغم حکم صادره که همچنان محترمش میشماریم ، شکسته و ضمن اعلام برائت از سودجویان و اعلام اطاعت از قوانین این نظام مقدس برای شما و همچنین عموم مردم این مطالب را بیان کرده تا قطع یدی باشد برای آنان که قصد بهره برداری های سیاسی و شخصی را دارند.
لذا از حضرتعالی تقاضامندیم در راستای رفع شبهات و قطع ید سودجویان از سوء استفاده های احتمالی مساعدت فرمایید.
تحریریه خبر نورآباد_ ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۷
نامه خبرنگار

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار