چاپ کد خبر: 90756
5 مرداد 1401

نبش قبر کریمخان زند توسط رضاشاه+تصاویر

یکی از رفتارهای غیرانسانی آغامحمدخان، هنگامی که با همکاری حاج ابراهیم کلانتر، وزیر خائن خاندان زند، بر شیراز دست یافت، شکافتن قبر کریمخان زند، وکیل الرعایا و پادشاه خوشنام ایران و انتقال بقایای جسد وی به تهران و دفن آن‌ها در پله‌های کاخش بود؛ با این هدف که هر روز روی آن‌ها قدم بگذارد و کریمخان را تحقیر کند.

خبرآنلاین: یکی از رفتارهای غیرانسانی آغامحمدخان، هنگامی که با همکاری حاج ابراهیم کلانتر، وزیر خائن خاندان زند، بر شیراز دست یافت، شکافتن قبر کریمخان زند، وکیل الرعایا و پادشاه خوشنام ایران و انتقال بقایای جسد وی به تهران و دفن آن‌ها در پله‌های کاخش بود؛ با این هدف که هر روز روی آن‌ها قدم بگذارد و کریمخان را تحقیر کند.

فردا ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ نوشت :

پس از سقوط قاجاریه و روی کار آمدن پهلوی اول و گرم شدن بازار ضدیت با قاجارها، رضاشاه دستور داد پله‌های کاخ را خراب و بقایای استخوانهای کریمخان را به شیراز منتقل کنند. این اقدام با تبلیغات فراوان صورت گرفت و پهلوی اول کوشید تا از آن برای مشروعیت بخشیدن به سلطنت خود استفاده کند.

5722396

نظارت رضاشاه بر بیرون آوردن استخوان های کریمخان ، تیمورتاش با شمشیر کریمخان در دست و مهندس شریف زاده با سینی حاوی استخوان های کریمخان

1 3

مهندس شریف زاده با سینی حاوی استخوان های کریم خان زند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار