نتایج بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت «وفاق ملی»: کابینه پیشنهادی رای آورد

نتایج بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت «وفاق ملی»: کابینه پیشنهادی رای آورد

با ارسال نامه رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی برای معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در هفته گذشته و آغاز و اتمام بررسی کارنامه آنان در کمیسیون‌های تخصصی، پارلمان‌نشینان از شنبه - ۲۷ مرداد - به مدت پنج روز صلاحیت کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان را بررسی کردند.

به گزارش اول فارس، طبق ماده ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، ابتدا برنامه و خط مشی و اصول کلی دولت و ترکیب هیئت وزیران بررسی شد و رئیس‌جمهوری به مدت ۱۵۰ دقیقه برای تشریح برنامه دولت، معرفی وزیران و دفاع از وزرای پیشنهادی فرصت داشت که در دو نوبت به دفاع از برنامه‌های دولت پرداخت و بخش بیشتر وقت خود را هم برای دفاع از برنامه ارائه شده به نمایندگان موافق داد.

پس از آن مجلس با اظهارات ۵ نفر از نمایندگان مخالف و ۵ نفر از نمایندگان موافق که با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق و هرکدام به مدت ۱۵ دقیقه انجام می‌شود، به بررسی برنامه دولت و ترکیب هیئت وزیران پرداختند.

پس از آن، مجلس بررسی برنامه‌ها و صلاحیت هر یک از وزیران را به ترتیب حروف الفبا آغاز کرد. در این روند برای هر وزیر، دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق، هرکدام به مدت ۱۵ دقیقه فرصت اظهار نظر خواهند داشت. با پایان اظهارات مخالفان و موافقان، وزیر پیشنهادی یا – در صورت صلاحدید – شخص رئیس‌جمهوری، به مدت ۳۰ دقیقه برای دفاع از برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی فرصت دارند.

همچنین رئیس‌جمهور با استفاده از وقت وزیران در پایان و به‌طور یک‌جا از آنان دفاع کرد.

پس از آن رای ‌گیری، شمارش و اعلام نتیجه آرا برای تمامی وزرای پیشنهادی انجام شد.

در جدول زیر می‌توانید نتایج کامل و به‌روزرسانی‌شده بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت «وفاق ملی» در مجلس را مرور کنید.منبع:ایسنا

FireShot Capture 069 نتایج بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت وفاق ملی کابینه پیشنهادی را avalfars.ir

مطالب مرتبط

وزرا نسبت به تغییر افراد و مدیران عجله نکنند

پزشکیان در دفاع از کابینه پیشنهادی‌اش: رای بدهید ما برویم دولتمان را تشکیل دهیم

نماینده شیراز و زرقان گفت:عدم اعتماد به ۴ وزیر پیشنهادی برای ورود به کابینه

نظرات