نجات جان سه بیمار با کار خداپسندانه خانواده جوان ۳۵ ساله اهل خرامه

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم فارس اعلام کرد: در سومین اهدای عضو امسال در جهرم، اعضای بدن جوان ۳۵ ساله اهل شهرستان خرامه به سه بیمار جانی دوباره بخشید.

علیرضا آب‌پیما 1

به گزارش اول فارس ، قهرمان بمانا گفت:علیرضا آب‌پیما (فاطمی) جوان ۳۵ ساله اهل شهرستان خرامه در تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۴٠۳ بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شد که در اقدامی خداپسندانه با رضایت خانواده آن مرحوم، اعضایش به سه بیمار نیازمند به عضو اهدا شد.

وی افزود: پس از چند روز انجام مراقبت‌های ویژه در آی سی یو، عمل برداشت عضو را جراح اعزامی از شیراز و تیم اتاق عمل پیمانیه در اتاق عمل بیمارستان پیمانیه جهرم، انجام دادند و عضو های اهدایی به بیمارستان پیوند شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت: کبد این جوان به آقایی ۳۵ ساله از مرودشت، یک کلیه وی به خانمی ۴٠ ساله از مرودشت و کلیه دیگر وی به آقایی ۴۹ ساله از نورآباد ممسنی پیوند زده شد.
سهیلا سامانی افزود: سال گذشته نیز یکی از بستگان این مرحوم که دچار مرگ مغزی شده بود و اعضای بدن وی اهدا شد که در بیمارستان پیمانیه جهرم برداشت عضو شد و به ۳ نفر حیات دوباره بخشید.
مرحوم آب‌پیما در زمان حیات، کارت اهدای عضو را هم دریافت کرده بود.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

مطالب مرتبط

به کار عجیب این دبیر فیزیک زن در شیراز نمره چند می دهید؟

خاکسپاری سالانه ۶ تا ۸ هزار عضو سالم قابل اهدا / ۲۵هزار نفر در لیست انتظار

اقدام متفاوت یک معلم در پی تصادف مرگبار فرزند خرد سالش در شیراز

نظرات