چاپ کد خبر: 86380
22 خرداد 1401

نجات جان ۴ نفر توسط پسر بچه ۱۰ ساله یاسوجی پس از حادثه تصادف

رئیس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اعضای بدن نویان دانانژاد پسر بچه ۱۰ ساله که در یک سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش اول فارس از یاسوج، رئیس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اعضای بدن نویان دانانژاد پسر بچه ۱۰ ساله که در یک سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

سعیدی نژاد افزود: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار و تایید پزشکان، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن این بیمار به نیازمندان اهداء شد.

وی با بیان اینکه این چهارمین مورد اهداء عضو در سال ۱۴۰۱ در استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: کلیه‌ها، کبد و پانکراس این بیمار مرگ مغزی با همکاری تیم پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان شهید جلیل یاسوج برداشت و برای پیوند به بیماران نیازمند به مرکز فوق تخصصی پیونداعضا ابوعلی سینا شیراز منتقل شد.

گفتنی است نویان دانانژاد تنها فرزند خانواده و از طایفه بابا ملکی دلی بهرام بیگی بوده که دراثر سانحه تصادف در منطقه مهریان یاسوج جان خود را ازدست داد.

پدر نویان دانانژاد هم گفت: هر چند از دست دادن تنها فرزند خانواده سخت و سنگین است، اما با اهدای اعضای بدن فرزندم به بیماران نیازمند احساس رضایت دارم.

وی افزود: با اعلام پزشکان و مرگ حتمی فرزندم برای رضایت خدا تصمیم به اهدای عضو گرفتم.


بیشتر بخوانید:

فال حافظ امروز ۲۳ خرداد با تفسیر زیبا و دقیق


برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

خادمیان یکشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

خداوند به خانواده ایشان پاداش نیکو عطا نماید.

آخرین اخبار