چاپ کد خبر: 107676
8 فروردین 1402

نحوه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی خانه های فرسوده در سامانه بازآفرینی شهری

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند.

به گزارش اول فارس از وزارت راه و شهرسازی، «سیدعلیرضا حسینی» افزود: افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند.

بافت فرسوده

به گفته وی، پس از ثبت کدپستی یا کد جام (ثبت شده در سند تک برگ) در سامانه به صورت خودکار به آنان اعلام می‌شود که ملک‌شان در محدوده ( بافت فرسوده- تاریخی یا سکونتگاه غیر رسمی) قرار دارد یا خیر؟

حسینی خاطرنشان کرد: پس از این که محرز شد ملک در بافت فرسوده مصوب واقع شده است، به صورت برخط اطلاعات برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی برای بانک مسکن ارسال می‌شود.

وی ادامه‌داد: افرادی که می‌خواهند با استفاده بند «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری در رابطه با دریافت سند خود در مناطق حاشیه‌نشینی اقدام کنند، با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران و ثبت اطلاعات خود کد رهگیری دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: اطلاعات دریافتی از متقاضیان سند در مناطق حاشیه‌نشینی مصوب برای اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌ها به‌منظور بررسی و تطبیق اسناد ارسال می شود، چنانچه مدارک مورد تایید آنان قرار گرفت مدارک برای تشکیل پرونده و صدور سند به اداره‌های ثبت و اسناد استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه چنانچه ملک جهت دریافت تسهیلات یا سند از طریق سامانه مورد تایید قرار نگرفت، خاطرنشان‌کرد: متقاضیان می‌توانند به اداره‌های راه و شهرسازی استان‌ها مراجعه کند یا با ارسال پیام به شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۱۲ مشکل خود را با کارشناسان شرکت بازآفرینی شهری ایران مطرح کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار