نحوه شست و شو راحت تابلو فرش در خانه

نحوه شست و شو راحت تابلو فرش در خانه

معمولا تابلوهای فرش نیازی به شست و شو ندارند اما گاهی ممکن است که تابلو شما کثیف شده و نیاز به تمیز شدن داشته باشد در این صورت پیشنهاد ما این است که در اولین فرصت از مراکز قالی شویی کمک بگیرید اما اکر خودتان مایلید این کار را انجام دهید پس تا انتها هراه […]

معمولا تابلوهای فرش نیازی به شست و شو ندارند اما گاهی ممکن است که تابلو شما کثیف شده و نیاز به تمیز شدن داشته باشد در این صورت پیشنهاد ما این است که در اولین فرصت از مراکز قالی شویی کمک بگیرید اما اکر خودتان مایلید این کار را انجام دهید پس تا انتها هراه ما باشید:

شست و شوی تابلو فرش

غبار گیری پیش از تمیز کردن تابلو فرش
پیش از اینکه به نحوه تمیز کردن تابلو فرش و شستشوی آن بپردازیم، بهتر است با غبار گیری آشنا شوید. همان طور که از نام آن نیز مشخص است، غبار گیری برای از بین بردن ذرات ریز گرد از بافت فرش انجام می شود. اگر بدون انجام غبار گیری شستن فرش را شروع کنید، گرد و غبار ریز به گل تبدیل شده و دردسر بزرگی برایتان ایجاد خواهد شد.

غبار گیری با روش سنتی و معمولی
حتما بدون اینکه نام این روش را بدانید بارها آن را انجام داده‌ اید. تکاندن فرش روش سنتی غبار گیری می باشد. برای اینکه غبار به طور کامل از بافت فرش خارج شود، در حین تکاندن می توانید با چوب به پشت فرش ضربه بزنید. علاوه بر این روش سنتی می توانید از روش معمولی این روزها استفاده کنید. این روش چیزی نیست جز استفاده از جارو برقی. با جارو کردن دیگر نیازی به تکاندن فرش و استفاده از سایر روش های سنتی نخواهد بود.

شت و شو تابلو فرش:

۱- اول از همه تابلو را از قابش جدا کنید.

۲-پس از غبار گیری فرش با استفاده از جارو برقی، فرش را در سطح صاف موزائیک های حیات یا حمام قرار دهید. اگر سطح شما دارای اندکی شیب باشد، تمیز کردن تابلو فرش آسان تر انجام خواهد شد.

۳-پیش از اضافه کردن شوینده، فرش را با آب خیس کنید.

۴- سپس اطمینان از پس ندادن رنگهای بافته شده در فرش داشته باشید و بعد از این مقداری شامپو فرش را در آب سرد حل کنید و با یک تکه اسفنج بزرگ که در این محلول غلتانده‌اید، سطح آن را به صورت یکنواخت و با سرعت بسایید.

۵-اگر فرش را در حیات منزل شستشو می دهید، برای خشک شدن آن را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. فرش را در محیط سایه و گرم قرار دهید تا به آرامی خشک شود.

۶-پس از خشک شدن سطح فرش را مجدد با جارو برقی تمیز کنید.

۷-با استفاده از برس یا چیزی مشابه آن پرز های فرش را مرتب کنید. با مرتب کردن پرزها فرش شما به حالت اولیه خود برمی گردد.

۸-فرش را در قاب آن قرار دهید. تابلو فرش شما آماده نصب شدن مجدد است.

نکته :

* هرگز تابلوفرش را روی طناب پهن نکنید. چون ممکن است کش بیاید و از ریخت بیافتد. پهن کردن تابلوفرش زیر آفتاب هم پسندیده نیست. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، آن را پشت و رو زیر آفتاب قرار دهید.

* برای گردگیری روزانه تابلوفرش، بهترین روش، استفاده از برس گردگیری جاروبرقی است.

مطالب مرتبط

نظرات