چاپ کد خبر: 143303
25 اردیبهشت 1403

نحوه صحیح شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی و با دست

شلوار جین یکی از کاربردی ترین لباس ها محسوب می شود که بسیار محبوبیت میان افراد دارد.این شلوار ها راحت و چند منظوره هستند و به علت جنسشان دیرتر از سایر اجناس خراب می شوند.دانستن نکات و اصولی برای شست و شو صحیح این شلوارها اهمیت بالایی که دارد که در این مقاله به شما نحوه صحیح شستن شلوار جین به همراه نکات مهم در شست و شوی آن را توضیح داده ایم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شست و شو شلوار جین

روش های شستشو و تمیز کردن شلوار جین تان با ماشین لباسشویی

ملایم‌ترین چرخه شستشو را انتخاب کنید

ماشین لباسشویی خود را روی چرخه ملایم (مخصوص لباس‌های ظریف) و آب سرد تنظیم کنید. مقدار کمی ماده شوینده اضافه کنید؛ سپس بگذارید ماشین لباسشویی شروع به کار کند.

استفاده از یک پاک کننده مناسب

وقتی شلوار جین خود را می شویید، از یک پاک کننده دوست دار محیط زیست استفاده کنید.

استفاده از سفیدکننده ممنوع

هرگز از مواد شوینده حاوی سفید کننده قوی استفاده نکنید.

شستن شلوار جین به تنهایی یا با لباس های مشابه

شلوار جین خود را بیرون بیاورید. شستن شلوار جین موجب سایش بافت آن می شود، نه تنها مالش لباسها به همدیگر، بلکه مواد شوینده به همراه زیپها و دکمه ها نیز می توانند به رنگ و بافت پارچه آسیب بزنند.

شلوار جین خود را در ماشین لباس شویی با شلوار جین یا لباس های مشابه قرار دهید.

شستشوی شلوار جین با آب گرم ممنوع

ماشین لباسشویی را با آب سرد پر کنید و چنانچه در بخش قبلی نکات خانه داری در نمناک گفتیم هرگز شلوار جین را در آب گرم نشویید. آب ولرم نیز می تواند هنگام شستن شلوار جین مورد استفاده قرار گیرد.

آب داغ می تواند باعث کم رنگ شدن شلوار جین، به ویژه شلوار جین تیره تر شود، همچنین آب داغ باعث آب رفتن و کوچک شدن شلوارتان خواهد شد.

شلوار جین را با لباس‌های هم‌رنگ بشویید

هرچند بهتر است اولین بار شلوار جین جدید را به‌تنهایی بشویید تا از انتقال رنگ به لباس‌های دیگر جلوگیری کنید؛ اما اگر شلوار جین تیره را با رنگ‌های مشابه (مشکی، خاکستری و آبی تیره) در شستشوهای بعدی ترکیب کنید، مشکلی ایجاد نمی‌شود. به این نکته توجه کنید؛ از آن‌جایی که جین سنگین است و آب را در خود نگه می‌دارد، از شستن بیش از دو لباس جین با هم خودداری کنید.

شست و شو شلوار جین

نرم کننده ملایم

اگر می خواهید شلوار جین تان کمی نرم تر شود، از نرم کننده ملایم پارچه استفاده کنید.

توجه به برچسب روی شلوار هنگام شستشو

برچسب روی شلوار جین خود را بخوانید تا ببینید آیا نکته ای در مورد شستشوی آن وجود دارد که لازم باشد بدانید یا خیر.بعضی شلوار جین ها بار اول باید به تنهایی و یا به ندرت شسته شوند، پس دقت کنید که دستورالعمل های مراقبتی توصیه شده را دنبال کنید.

شلوار جین خود را پشت و رو کنید

پشت و رو کردن شلوار جین باعث می‌شود قسمتی از شلوار که با پوستتان در تماس بوده است، بیشتر در معرض مواد شوینده قرار گیرد و راحت‌تر تمیز شود؛ علاوه‌بر این، باعث می‌شود سایر لباس‌ها با قسمت رنگی شلوار برخورد نکنند. بستن زیپ هم باعث می‌َشود دندانه‌های زیپ به لباس‌های دیگر آسیب نرسانند.

نحوه شستن شلوار جین با دست

نحوه شستن شلوار جین با دست به این شکل است که در ابتدا باید جیب‌های شلوار را خالی کرده، شلوار خود را وارونه کنید (یعنی شلوار جین را به داخل برگردانید) و تمام تاشدگی‌ها و زیپ‌های روی شلوار را از هم باز کنید. در مرحله بعد باید مقداری آب ولرم را داخل یک تشت یا سینک ظرفشویی بریزید (اگر از سینک استفاده می‌کنید ابتدا مطمئن شوید که سینک تمیز است) و سپس چند قطره مایع شوینده به شلوار جین اضافه کنید. پس از این که ۳۰ الی ۴۰ دقیقه شلوار جین در آن محلول قرار گرفت و خیس خورد، آب آن را تخلیه کنید و دوباره تشت یا سینک مورداستفاده را از آب ولرم پر کنید. در مرحله دوم باید به مدت ۱۰ دقیقه شلوار را در این آب ولرم بخیسانید. این مراحل را تا زمانی تکرار کنید که آب تشت یا سینک به حالت شفاف درآید. در مرحله آخر باید شلوار جین را در هوای آزاد خشک کنید.

آن را روی بند خشک کنید 

  • از خشک کردن شلوار خود برای جلوگیری از آب رفتن و از دست دادن رنگ پارچه در درون خشک کن لباسشویی خودداری کنید.
  • اگر می خواهید شلوار جین تان را خشک کنید، آن ها را در یک دور حساس با حرارت کم در ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • آن ها را مرطوب بیرون بیاورید و اجازه دهید تا روی یک قفسه یا بند کاملا خشک شوند .
  • قبل از اینکه شلوار را روی بند بگذارید، لباس را بکشید تا از چروک شدن آن جلوگیری کنید .
  • شلوار جین خود را یک بار در سطح زانو جمع کنید و آن ها را بر روی یک طناب یا گیره لباس آویزان کنید ،تا خشک شود.

آویزان کردن در آفتاب

بعد از تمام شدن شست و شو، برای خشک کردن شلوار جین آن را در سایه و در هوای آزاد آویزان کنید و شلوار را در آفتاب خشک نکنید.

اتوی مستقیم شلوار جین

از بخار برای اتو کردن شلوار جین استفاده کنید و اتوی را مستقیم روی شلوار جین قرار ندهید.

شست و شو شلوار جین

تمیز کردن لکه های نقطه ای شلوار جین

از آب و یک تکه پارچه برای برداشتن هر گونه لکه روی شلوار جین به جای انداختن آن ها در ماشین لباس شویی استفاده کنید.در استفاده از هر نوع صابون برای تمیز کردن لکه مراقب باشید.

زمان شستن شلوار جین

وقت شستن شلوار جین را بدانید .یکی دو بار پوشیدن آن ها به این معنی نیست که وقت آن است که آن ها را با بقیه لباس ها در سبد بگذارید .شلوار جین داری طول عمر بسیار متفاوتی است.منتظر شوید تا شلوارتان که از وسط آویزان شده، زانو بیاندازد یا چینهایی در پشت زانو ایجاد شود.این جزئیات به معنای زمان شستن شلوار جین تان است .

نحوه شستن شلوار جین مشکی

به طور کلی نحوه شستن شلوار جین مشکی با سایر شلوارهای جین تفاوتی ندارد، اما در هنگام شستشوی آن برای اینکه رنگ شلوار تغییر نکند، باید چند نکته ساده رعایت شود که در ادامه توضیح می‌دهیم:

  • همان‌طور که در هنگام شستن تمام لباس‌های تیره لازم است که از مایع مخصوص لباس‌های تیره یا مشکین شوی استفاده کنیم، توصیه می‌شود در هنگام شستن شلوار جین مشکی نیز از مایع مخصوص لباس‌های تیره استفاده کنید.
  • شستن شلوار جین مشکی همزمان با سایر لباس‌های رنگی، باعث می‌شود لباس جین شما از بقیه لباس‌های رنگی رنگ بگیرد و شفافیت و براقی رنگ مشکی آن از بین برود.
  • به همین جهت، توصیه می‌شود یا شلوار جین مشکی خود را با سایر لباس‌های مشکی بشویید یا به صورت جداگانه و تکی آن را بشورید.
  • به هیچ عنوان از مایع سفید‌کننده یا نرم‌کننده که باعث از بین رفتن رنگ شلوار مشکی شما می‌شود، استفاده نکنید.
  • همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توصیه شد شلوار جین مشکی خود را حتماً با آب سرد و دور ملایم ماشین لباسشویی بشویید.

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار