چاپ کد خبر: 124289
30 مهر 1402

نحوه نگهداری از چمن مصنوعی در نیمه دوم سال

چمن مصنوعی

نگهداری از چمن مصنوعی، به ویژه در نیمه دوم سال که هوا سرد است و احتمال بارش برف و باران وجود دارد؛ از بروز خسارت و نیاز به تعمیرات احتمالی جلوگیری می‌کند. در ادامه به نحوه نگهداری از چمن مصنوعی در پاییز و زمستان می‌پردازیم و در نهایت به قیمت چمن مصنوعی و بهترین مرکز خرید این محصولات می‌پردازیم.

چمن مصنوعی چیست؟

بسیاری از افراد به دلیل مزایای فراوان چمن‌های مصنوعی نسبت به چمن طبیعی؛ عاشق محوطه‌سازی با این محصول جذاب هستند. چمن مصنوعی شبیه به چمن طبیعی به نظر می‌رسد اما با الیاف مصنوعی و مقاومی همچون پلی اتیلن یا نایلون ساخته شده است. به همین خاطر این محصول دوام خوبی در برابر شرایط جوی مختلف مانند تابش نور خورشید یا بارش برف و باران دارد و در تمام طول سال سرسبز باقی می‌ماند.

به طور کلی چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد؛ با این وجود رعایت نکات زیر در فصول سرد سال؛ طول عمر چمن را برای سال‌های بیشتری تضمین می‌کند.

نگهداری از چمن مصنوعی در پاییز و زمستان

چمن مصنوعی در بیشتر اوقات سال یک فضای لذت‌بخش و جذاب برای استراحت بزرگسالان یا بازی کودکان فراهم می‌کند. برخلاف چمن طبیعی که در شرایط بد آب و هوایی از بین می‌رود؛ این نوع چمن مقاومت خوبی داشته و آسیب نمی‌بیند. با این حال در نیمه دوم سال معمولا به محافظت بیشتری نیاز دارد.

به طور مثال اگر آب اضافی برف و باران از سوراخ‌های سطح چمن به طور کامل خارج نشوند، به مرور زمان منجر به کپک زدن سطح چمن شده و کیفیت و زیبایی آن را از بین می‌برند. به طور کلی در پاییز و زمستان چمن مصنوعی با دو مشکل عمده مواجه است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

۱. بارش برف و باران و یخبندان

فصل‌های پاییز و زمستان به ویژه در مناطق سردسیر؛ همواره با بارش برف و باران و گاهی اوقات یخبندان همراه است که می‌تواند روی چمن مصنوعی نصب شده در فضای بیرون تاثیر بگذارد.

در چنین شرایطی، اگر زهکشی چمن مصنوعی به درستی انجام شده باشد؛ هیچ جای نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید منتظر بمانید که برف و یخ روی سطح چمن مصنوعی به طور طبیعی آب شده و از سوراخ‌های زهکشی چمن تخلیه گردد.

قیمت و خرید چمن مصنوعی

شما همچنین می‌توانید با کمک یک بیل پلاستیکی و نرم برف اضافی روی چمن را بردارید. دقت داشته باشید که از بیل فلزی استفاده نکنید؛ زیرا ابزارهای فلزی به طور کلی منجر به فرسایش الیاف چمن مصنوعی خواهند شد. برخی دیگر از نکاتی که برای نگهداری از چمن مصنوعی توصیه می‌شود عبارتند از:

– به هیچ عنوان از نمک یا دیگر محصولات ذوب کننده یخ‌، استفاده نکنید؛ زیرا به الیاف چمن مصنوعی آسیب رسانده و حتی باعث مشکلات زهکشی می‌شود. در واقع نمک می‌تواند سوراخ‌های پشتی چمن شما را مسدود کرده و مانع از قابلیت زهکشی کامل آن شود.

– از راه رفتن روی چمن مصنوعی یخ زده خودداری کنید؛ زیرا در این شرایط تیغه‌های چمن شکننده تر هستند.

– بهتر است اجازه ندهید برف روی سطح چمن بیش از حد انباشته شود؛ زیرا در این صورت لایه‌های فشرده‌ای از یخ را تشکیل می‌دهد که راه رفتن روی آن خطرناک بوده و حتی می‌تواند الیاف را بشکند.

– پس از باریدن برف، ممکن است سطح چمن شما به طور موقت صاف شود که معمولا با آب شدن برف ها به حالت اولیه خود بازمی گردد. با این حال شما می‌توانید با استفاده از یک برس سفت به بلند کردن تیغه‌های آن کمک کنید.

– یک راه دیگر برای محافظت از چمن مصنوعی در برابر بارش برف و باران، استفاده از یک پوشش پلاستیکی ضد آب است. به این ترتیب هر موقع که هوا بارانی و برفی شد، کل فضای سبز خود را با این پلاستیک ها بپوشانید تا چمن ها در امان بمانند.

۲. باد و هوای طوفانی

نگهداری از چمن مصنوعی

باد و هوای طوفانی در فصل پاییز و زمستان؛ باعث جمع شدن انواع زباله‌ و کثیفی‌ روی چمن مصنوعی شده و گاهی اوقات آلودگی در بافت چمن گیر می‌کند. برگ‌ها و شاخه‌های ریخته شده روی چمن می توانند سیستم زهکشی آن را مختل کنند و در نتیجه هنگام آب شدن برف مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود.

به این ترتیب هر از گاهی باید بعد از یک روز طوفانی، اقدام به پاکسازی کامل چمن مصنوعی کنید. شما می‌توانید از یک دستگاه دمنده برای حذف زباله‌ها و گرد و غبار جمع شده روی چمن مصنوعی استفاده کنید اما مراقب باشید که نازل را خیلی به سطح چمن خود نزدیک نکنید.

اثرات هوای سرد بر چمن مصنوعی

خوشبختانه الیاف چمن مصنوعی باکیفیت تحت تأثیر هوای سرد قرار نمی‌گیرند. در نتیجه هوای سرد به تنهایی مشکلی برای محوطه چمن مصنوعی شما ایجاد نمی‌کند اما اگر هوای سرد همراه با بارش برف و باران باشد و احتمال یخبندان وجود داشته باشد باید با رعایت نکاتی که در قسمت قبلی گفته شد از خراب شدن چمن مصنوعی جلوگیری نمایید.

همچنین به طور کلی برخورداری از یک زهکشی مناسب بهترین راهکار برای محافظت از چمن مصنوعی می‌باشد.

قیمت و خرید چمن مصنوعی

از نظر فنی، همه چمن‌های مصنوعی باید در برابر عوامل طبیعی همچون برف و باران مقاوم باشند. با این حال، اگر به طور واقع بینانه‌ای به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که همه انواع چمن‌ مصنوعی موجود در بازار از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند. از آنجایی میزان مقاومت آنها در شرایط سخت آب و هوایی به کیفیت مواد اولیه و الیاف به کار رفته در آنها بستگی دارد؛ اگر نامرغوب باشند زودتر آسیب می‌بینند.

بنابراین توصیه می‌کنیم در قدم اول به دنبال خرید چمنی باشید که از همه لحاظ، مخصوصا از مرغوبیت الیاف مصنوعی آن مطمئن هستید. برای این منظور حتما محصول مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه تهیه کنید و قبل از خرید از نمونه کارها و قیمت آنها مطمئن شوید. قیمت چمن مصنوعی به عواملی همچون مرغوبیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن و همینطور تراکم چمن بستگی دارد.

اگر قرار است چمن مصنوعی را در فضای باز در مناطق سرد نصب کنید که در بیشتر ماه‌های سال احتمال بارش باران و یا یخبندان وجود دارد؛ حتما این مسئله را با فروشنده در میان بگذارید تا بهترین و مقاوم ترین محصول به شما معرفی گردد. در عین حال اگر می‌خواهید چمن مصنوعی را در یک فضای سرپوشیده یا در مناطق خشک و گرمسیر نصب کنید؛ نیازی به تمهیدات آنچنانی نخواهد بود.

در صورتی که به دنبال یک راه حل برای محوطه سازی جذاب و بادوام هستید که همیشه سبز و با طراوت باقی بماند؛ حتما از محصولات چمن مصنوعی در فروشگاه خانه چمن دیدن کنید. در این وب سایت می‌توانید انواع محصولات مرتبط را با قیمت آنها مشاهده نمایید.

سخن پایانی

اگر نگران هستید که چمن مصنوعی شما در نیمه دوم سال آسیب ببیند؛ حتما به نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید. نگهداری منظم از چمن مصنوعی در طول سال و توجه به سالم بودن سیستم زهکشی آن، به تضمین طول عمر چمن مصنوعی، حتی در ماه‌های سرد سال کمک شایان توجهی می‌کند. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که هنگام خرید چمن مصنوعی، به دنبال محصولات مقاوم و با کیفیت بالا باشید.

فروشگاه اینترنتی خانه چمن، طیف وسیعی از محصولات چمن مصنوعی و لوازم جانبی مناسب برای نصب آن ها را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار